K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2011, 17:16   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Nu har jeg læst det er par gange, men jeg kan stadig ikke se, at din psyk. overhovedet har svaret på, om arbejdsprøvning vil forværre dit helbred eller ej.

Prøv selv at kontakte psykiateren, fortæl hvad det er kommunen vil ha', og så kan du jo gøre psykiateren opmærksom på, hvad der vil være mest fordelagtigt for dig.

Og hvis det lykkes, at få psykiateren til at skrive, at arbejdsprøvning er kontraindiceret må kommunen ikke sende dig i arb.prøvning.
Det kan godt være, at de vil prøve, men de må ikke.
er helt enig
havde taget en snak med psykiateren omkring arbejdsprøvning
for synes heller ikke det stå klart nogen steder om kan lade sig gøre eller ej
min har skrevet til kommunen de ikke må sende mig i øjeblikket
før jeg er helt indkørt på medicin
men på nuværende tidspunkt er svært og vurdere om det overhovedet kan lade sig gøre.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 17:27   #12
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Jeg har været så bange i over et helt år for at komme i arbejdsprøvning. Det er mit hadeord nr. 1.

Sagsbehandleren spurgte min læge for nogle måneder siden, om det ville forværre min tilstand. Hun svarede, det ville forværre min tilstand, og at de ikke måtte presse mig i arbejdsprøvning.

Så nu lader de som ingenting og sender mig til endnu er psykiater, der ikke har forstået hun skulle svare konkret på, om jeg kunne komme i arbejdsprøvning.
Vil de blive ved at sende mig til psykiatere indtil de får at vide, at jeg da sagtens kan komme i arb.prøvning.

Jeg er sgu helt fortvivlet og ved med mig selv, at jeg ALDRIG kommer i arbejdsprøvning.

Hvorfor skal de have det besvaret en gang til?

Hvis psyk. hun siger, jeg kan komme i arb.prøvning vælger jeg at gå til min læge og sige at kommunen har underkendt hendes kompetencer - hjælp mig.

Lægekonsulenten skrev, at det ikke var hensigtsmæssigt at arb.prøve mig og der arbejdsmæssigt "nok ikke er noget at komme efter", det ville han lige have konfirmeret af en uvildig psykiateren.

Det virker så idiotisk. Bedst som jeg troede, at jeg havde halet noget af det hjem.


Hulk
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 17:38   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det du er ude for er helt klart læge shopping
de bliver ved med at sende dig rundt, indtil der kommer nogle svar som kan komme kommunen til gode

er du tilkyttet en fast psykiater, for så synes jeg du skal tage dette emne op
har fulgt din sag og det er helt klart at udsigten til arbejdsprøvning faktisk gøre dig mere syg. For det kan ikke være meningen du skal gå med den frygt hele tiden
bed om et direkte svar på om du kan gemmeføre en arbejdsprøvning eller ej
det er nok det bedste råd jeg kan give dig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2011, 11:05   #14
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
piv

For mig er det nærmest umuligt at bede nogen om noget som helst. Jeg er så misundelig på dem af jer, der siger fra, klager og brokker jer. Tanken er umulig for mig, fordi jeg er rædselslagen for, at personen skal sige fra eller synes dårligt om mig.

Jeg undgår altid situationer, hvor jeg skal bedømmes og jeg ser ikke programmer som x-faktor, fordi tre dommere skal bedømme og vælge fra osv.

Som nævnt skrev min læge (ved godt det havde været bedre med en psykiater, men han var syg) at arb.prøvning ville forværre min tilstand (hun brugte næsten de rigtige ord).

Og nu skal psykiateren der lige har lavet endnu speciallægeerklæring svare specifikt på om jeg kan arb.prøves.
Kan jeg tillade mig at sende hende en mail, hvor jeg skriver, hvordan jeg har det med arb.prøvning og at jeg går ned ved tanken om det, og at spørgsmålet er besvaret en gang af min læge.

Jeg har ingen ide om, hvad hun skriver tilbage til sagsbehandler/lægekonsulent. Om hun skriver "kontaindiceret" eller prøv bare en arb.prøvning. Går det så går det.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2011, 11:57   #15
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
For mig er det nærmest umuligt at bede nogen om noget som helst. Jeg er så misundelig på dem af jer, der siger fra, klager og brokker jer. Tanken er umulig for mig, fordi jeg er rædselslagen for, at personen skal sige fra eller synes dårligt om mig.

Jeg undgår altid situationer, hvor jeg skal bedømmes og jeg ser ikke programmer som x-faktor, fordi tre dommere skal bedømme og vælge fra osv.

Som nævnt skrev min læge (ved godt det havde været bedre med en psykiater, men han var syg) at arb.prøvning ville forværre min tilstand (hun brugte næsten de rigtige ord).

Og nu skal psykiateren der lige har lavet endnu speciallægeerklæring svare specifikt på om jeg kan arb.prøves.
Kan jeg tillade mig at sende hende en mail, hvor jeg skriver, hvordan jeg har det med arb.prøvning og at jeg går ned ved tanken om det, og at spørgsmålet er besvaret en gang af min læge.

Jeg har ingen ide om, hvad hun skriver tilbage til sagsbehandler/lægekonsulent. Om hun skriver "kontaindiceret" eller prøv bare en arb.prøvning. Går det så går det.
Hanna... da du var hos den psykiater da snakkede I vel om arbejdsprøvning.. og hvad kom I da frem til.....

Og selvom I måske ikke snakkede om arbejdsprøvning, så sender du da bare en mail og spørger om vedkommende mener at det vil være ok eller ikke for dig at komme i arbejdsprøvning..

Lad være med at tænke på at du beder vedkommende om at gøre noget for dig.... for vedkommende psykiater har altså fået penge for at lave den speciallægeerklæring

Og husk det er så dejligt at kunne sende en mail... du behøver ikke at sidde over for vedkommende og bede om hjælp ♥
Så send en mail her i weekenden, så du snart har et svar ... og ved hvad du er oppe imod...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2011, 12:16   #16
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Vi snakkede om, hvorfor jeg reagerede så kraftigt på arbejdsprøvning sidst jeg skulle have været i arb.prøvning. Hun spurgte hvorfor, jeg svarede: uvisheden. Det kommenterede hun ikke.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2011, 12:48   #17
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Vi snakkede om, hvorfor jeg reagerede så kraftigt på arbejdsprøvning sidst jeg skulle have været i arb.prøvning. Hun spurgte hvorfor, jeg svarede: uvisheden. Det kommenterede hun ikke.
Hmm så kan det være at det er derfor at hun ikke er så klar i spyttet i erklæringen til kommunen..

Og ang uvished, så ville jeg da netop sende en mail til hende og spørge hvad hun vil svare kommunen på spørgsmålet omkring arbejdsprøvning ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2011, 16:26   #18
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Pyyha, nu har jeg skrevet til psykiateren, at jeg er bange for, hvad hun svare vedr. arb.prøvning og hvad jeg håber og hvorfor. Det var ellers modigt af mig, der plejer at være en piveskid med sådan noget. Bare hun svare noget positivt.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2011, 16:31   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
stort

håber du får et ordenligt svar og begrundelse
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2011, 19:29   #20
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Pyyha, nu har jeg skrevet til psykiateren, at jeg er bange for, hvad hun svare vedr. arb.prøvning og hvad jeg håber og hvorfor. Det var ellers modigt af mig, der plejer at være en piveskid med sådan noget. Bare hun svare noget positivt.
Hanna... det er smadder flot klaret.... ♥ ♥
KNus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension