K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2015, 09:12   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Overvej grundig om det vil ændre noget i din sag, at selv betale for en speciallæge erklæring. Det koster nemt 5- 10.000 kr at få lavet.

Måske der ligge noget på sundhed.dk, hvor du locker ind med nemid og sikkert kan se din sygehusjournal. Måske der er noget som kan bruges og som du så bare skal printe ud

Du kan sagtens tage din læge med. Det ville min gerne (vist også fordi hun var rigtig træt af komunens jobcenter i det hele taget), men jobcenteret snød hende ved at give en mødedato med kort varsel og så var hun booked op med patienter (hvilket ikke var første gang hun havde oplevet det)

Citat:
Oprindeligt indsendt af Minnie10 Se meddelelser
popiae - jeg vidste ikke, hvad klinisk funktion var, så jeg googlede lige
Det vil jeg lige undersøge nærmere, tak


Det var klinisk funktions rapport som ifølge min sagsbehandler (efter rehabiliterings mødet) afgjorde min sag, fordi de konkluderede: velbehandlet fysisk og psykisk. Ingen behandlings eller udviklings muligheder.

Og da de skrev ingen udviklingsmuligheder, måtte jobcenteret ikke sende mig i ressourceforløb, da det er et lovkrav at der skal være udviklingsmuligheder for at være i ressourceforløb.

Et ekstra plus, er at jobcenteret ikke må tilsidesætte klinisk funktions rapport iflg loven

Din sagsbehandler skal henvise til klinisk funktion, og betale (det er ret dyrt for jobcenterne at sende os derhen, så de gør det kun når det er absolut nødvendig)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2015, 11:19   #12
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Bisidder

Hvem der skal med som bisidder til mødet medkommunen, bestemmer man selv.

Man kan, hvis man er flink oplyse om, at man medbringer en bisidder.

Om det er lægen, viceværten eller Dronning Margrethe, skal man ikke oplyse på forhånd.

Hvis din læge har tid, vil det være alle tiders hvis vedk. deltager. Jeg ved bare, at det er svært, at få det indpasset i lægens kalender.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2015, 14:57   #13
Minnie10
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 22
Styrke: 10
Minnie10 er ny på vejen
Mange tak for jeres svar! Jeg bliver klogere hele tiden
Jeg ved, at jeg en dag ender i kørestol, og at jeg nok også bliver døv. Så jeg ved, at det en dag ender med FTP, men lige nu vil jeg bare så gerne ud og bruge mine 2 uddannelser, og "gøre lidt nytte" - imens jeg kan

Jeg vender nok tilbage med flere spørgsmål, når tiden nærmer sig rehab møde
Minnie10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension