K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven > Nyt fra Ankestyrelsen

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2012, 15:31   #11
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Chanle

Først pøj pøj med andet forsøg på § 18 indstilling.

Den hurtigeste måde til at komme dit eks. til livs ville være, at Pensionsteamene, som behandler indstillinger angiver helt konkret, hvad der mangler i sagen, altså rent socialtfagligt - el. sagt på en mere brutal måde, hvad har SB gjort forkert (f.eks. dårlg RP), el. manglet at få belyst (mangler attester, ikke indhentet nye oplysninger ect.).

Desværre er Ankestyrelsens statestik netop omkr. ophævelse/ændret (samme gruppe) ikke inddelt i, hvilke borger for medhold el. ej.

Måske er der også en hensigt med dette, som tidl. antydet

Der findes statestik omkr. hvor mange tildelte FP. Tal som politikere og andre jo bruger til forkert, at sige at der i de seneste år har været stigninger på dette område. Det er faktisk ikke helt sandt, hvis man inddeler efter både aldersgruppe som diagnoser.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 17:09   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Man kunne håbe at job centrene tog afslag på §18 til efterretning på alle måder.

Jeg blev henstillet til en ny arbejdsprøvning og efter flg. kan jeg se at den første på 6 mdr. bare ikke var beskrevet godt nok og heller ikke godt nok fulgt op af min daværende jobkonsulent eller sagsbehandler.

Tillige har jeg brugt det sidste 1½ år på at komme frem til en ny indstilling til pension. I mellemtiden har den været igennem 3 forskellige sagsbehandlere alle nyansatte på kommunen. Ufatteligt som man skal hele tiden skal holde sin sag til ilden.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 23:23   #13
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
enteneller jeg må give dig ret i at man som psykisk ramt står man dårligt i systemet og sagsbehandlerne og lægekonsulenterne ved nærmest intet om psykiske sygdomme trods der bliver flere og flere af os jeg har været i systemet siden 2002 og har været tilkendt fleks i 1 år nu. Da jeg ikke kunne få ftp pga min alder kun er 36år, samt mente lægekonsulenten ikke at mine diagnoser var rigtige da han ikke kendt den ene af dem så det måtte han jo så lige lære af min psykiater at det faktisk hedder G.U.A og at denne diagnose findes men han var også kun special læge i hofter ham der sad med mine psykiske lidelser????
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2012, 23:37   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej lillesine,

Tror dog at de fysisk syge er mindst ligeså hårdt ramt, de kan jo bare sikkert også hvis de vil Sådan tror jeg også at de nogle gange vil have det ved mødet på kommunen.

Det man fra BAN og AST burde følge op på var en strømlignet sagsbehandling der havde hånd i hanke med sagen og det evt. afslag der var forinden. Min tid i systemet har allerede fra starten vist meget tilfældig sagsbehandling.

F.eks skulle jeg i starten nærmest pejle mine lægelige behandlere ind på hvad de rent faktisk skulle svare på i de rapporter kommunen i starten bad om. En assistent havde blot sendt en generel forespørgsel da jeg dengang i 2009 var uden sagsbehandler, dengang blandt et par stykker.

Men som de i kommunen siger idag, så skal vi jo være glad for at blot har en sagsbehandler.....Tjaaa...
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 08:04   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej lillesine,

Tror dog at de fysisk syge er mindst ligeså hårdt ramt, de kan jo bare sikkert også hvis de vil Sådan tror jeg også at de nogle gange vil have det ved mødet på kommunen.
Lige præcis.

Jeg kæmpede i 11 år før jeg fik fleks, 4 mere før jeg fik fp.

Jeg har ikke tal på hvor mange gange div. sb'ere har påstået, at jeg ikke burde have så mange smerter som jeg påstod at have.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2012, 14:54   #16
chanle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-03 2012
Indlæg: 37
Styrke: 13
chanle er ny på vejen
Hej Gunvor

Synes det er noget møj at man ikke kan se hvor mange som får afslag når det er via § 18 der er søgt- det kunne og være godt at lave en statestik på om SB har ret i at borgeren ikke kan arbejde, når de indstiller til en § 18. Måske kunne kommunerne sparre en masse penge hvis de ikke skulle sende borgerne til utallige undersøgelser. SB skal sikkert klædes bedre på for at kunne vurdere om en borger er kandidat til en førtidspension.
chanle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
KL, Screening for psykisk lidelse phhmw Politik og Samfund 7 19-12-2013 12:10
Ankestyrelsens principafgørelser November 2012 (førtidspension - psykisk lidelse) Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 27-11-2012 23:37
Blive forældre med psykisk lidelse - er det ok? Bitsch Politik og Samfund 9 31-10-2012 11:15
Journaliststuderende søger ung med psykisk lidelse Jour.stud De Unge 1 27-09-2010 10:52
Fysisk eller psykisk lidelse ved førtidspension zuza At søge førtidspension 11 10-07-2009 14:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension