K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven > Nyt fra Ankestyrelsen

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-07-2013, 08:30   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kronisk smertesyndrom var ikke en følge af arbejdsskade

Østre Landsret har ved dom af 5. juli 2013 afgjort, at en kronisk smertesyndrom ikke var en følge af en arbejdsskade, hvor skadelidte havde slået hovedet mod et stillads. Skadelidte havde således

Læs mere...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2013, 13:10   #2
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hold da op for en dom. Det er da utroligt at De bare ikke vil anderkende at man kan få smertesyndrom af en skade, også en arbejdsskade. Det er en trist dom for mange som har fået lige præcis som jeg selv mener jeg har, fået fibromyalgi af min arbejdsskade. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2013, 15:03   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det er vel en dom, der indikerer, at i det nævnte tilfælde var det ikke en følge af arbejdsskaden. Ikke generelt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2013, 19:53   #4
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Nej det håber jeg da heller ikke. Gik ind for at se på nogle af disse principafgørelser omkring dette emne.

Og så tænkte jeg, hvorfor ikke skrive til Ankestyrelsen da min sag er derinde nu, og bede om at de ser på mit smertesyndrom som en lidelse opstået pga min arbejdsskade.

Jeg har aldrig før ulykken/arbejdsskaden lidt af noget i mit bevæge apperat, og de efterfølgende år blev smerterne mere og mere stationære og hver dag, først fra der hvor jeg var kommet til skade, og siden hen spredte det sig til hele kroppen.

Jeg fik min førtidspension pga fibromyalgi i 2008, arbejdsskaden skete i 2000.

Er kronisk smerte syndrom det samme som fibromyalgi? For hvad er det ellers?

Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2013, 01:41   #5
mortenthekin
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
mortenthekin er ny på vejen
Sad lige og skimte afgørelsen, og jeg mener at manden skulle klage til eu for menneskeret, den afgørelse er simpelt hen for tynd, noget om manden har slidte tænder og et problematisk liv, har han bedt om og falde ned fra noget. Det er diskrimination af ens måde og leve og tænke på. Kunne forstå hvis det var under DDR, eller Stalins tid, men vores vestlige vældfærd er skruet sammen af misundelse og ligegyldighed over for vores medmennesker. Der er mange gange at dyrevældfærden overstiger menneskeretighederne. Jeg kan ikke forstå at som syg borger og kender systemets magtmisbrug overfor de enkelte borgere, der ikke er flere som føler harme over for de sagsbh , der sidder i øjeblikket og piner de medmennesker som nu skal igennem 2013 regler.
mortenthekin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2013, 02:26   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
''Retslægerådets henvisning til psykosociale belastninger forud for skaden er sandsynligvis en henvisning til, at skadelidte havde haft nogle turbulente år med ophævelse af samliv og spørgsmål om samvær med det fælles barn. Han var endvidere blevet dømt for overtrædelse af straffeloven, og havde aftjent 200 timers samfundtjeneste. Der var altså nogle konkrete konkurrende forhold, der kunne have indflydelse på smertetilstanden." Citalt slut.

Okay, så skulle næsten alle danskere nærmest leve med en smerte tilstand, da dette kapitel, eller dele af det, kan forekomme hos de fleste - andre kan tilføje yderligere til kapitlet, og aldrig have så meget som hovedpine.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2013, 06:33   #7
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mortenthekin Se meddelelser
Sad lige og skimte afgørelsen, og jeg mener at manden skulle klage til eu for menneskeret, den afgørelse er simpelt hen for tynd, noget om manden har slidte tænder og et problematisk liv, har han bedt om og falde ned fra noget. Det er diskrimination af ens måde og leve og tænke på. Kunne forstå hvis det var under DDR, eller Stalins tid, men vores vestlige vældfærd er skruet sammen af misundelse og ligegyldighed over for vores medmennesker. Der er mange gange at dyrevældfærden overstiger menneskeretighederne. Jeg kan ikke forstå at som syg borger og kender systemets magtmisbrug overfor de enkelte borgere, der ikke er flere som føler harme over for de sagsbh , der sidder i øjeblikket og piner de medmennesker som nu skal igennem 2013 regler.
Her er jeg helt enig i hvad du siger. Men når først Retten har talt så bliver det svært at få lavet om på denne uretfærdighed. Og fordi man har haft et hårdt liv før arbejdsskaden skal det vel ikke ligge en til last, men åbenbart. Alt hvad der skal forestille at være til hjælp i dette land, for den almindelige borger, er blår i øjnene og svindel. Selvfølgelig kan man aldrig få ret når det er staten mod den lille mand. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kronisk smertesyndrom Bertha65 Alt det andet 18 24-03-2015 19:47
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Nok værd at følge med i Hejdien Dit og Dat 0 20-06-2008 02:13
Kronisk hovedpine - ikke et handicap zuza Nyt om loven 0 17-06-2008 21:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension