K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven > Nyt fra Ankestyrelsen

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2013, 19:00   #11
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Sådan som du beskriver sagen har den været anmeldt som en arbejdsskade p.g.a. arbejdsbyrden/kg og lænden af arbejdsopgaverne/tiden.

Du har haft din Fagforening inde over og efter din beskrivelse må fagforeningen også have opfattet arbejdsskadesagen som opstået over tid.

Hvis det havde været en arbejdsulykke og anmeldt som en sådan, vil sagen skulle behandles anderledes.

Her skal der være tale om strakssymtomer og årsagssammenhæng.
Strakssymtomer er gener opstået i uheldsøjeblikket eller inden for 5 dage efter ulykken og gener/smerter skal kunne referere til skaden.

F.eks. nr. 1 Du bukker dig efter en tabt ting og får hold i ryggen p.g.a. din medfødte ryggene. Den omtalte skade kan ikke anmeldes som en arbejdsskade.

F.eks. nr. 2 Du griber et nedfalden tungt emne på en uhensigtmæssigt måde for at undgå emnet rammer dig. Undviger. Du får straks ondt i lænden og går til læge p.g.a. smerter.
Her vil der være sammenhæng med uheld og årsag og ulykken ville kunne anmeldes som en arbejdsskade selv med en forudgående ryglidelse.

Håber ovenstående kan belyse for dig lidt om forskellen mellem arbejdsskader over tid og arbejdsskader ved ulykker.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2013, 20:50   #12
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Tak for dine svar.

Den er anmeldt som erhvervsskade, men for at man kan godkende en erhvervsskade skal den anmeldes som en arbejdsskade som jeg har forstået det.

Jeg løfter noget tungt fra et bord og skal lave et vrid til venstre med det tunge løft, hvor jeg er lettere foroverbøjet og i den drejning eller vrid i min lænd ved løftet, giver det et smæk i lænden og jeg smider det jeg løftede og falder om på gulvet pga af smerter.( dvs. jeg er under nr 2 som du har beskrevet, hvilket betyder dommen ikke kan bruges i mit tilfælde som jeg forstår det)

Det er først til sidst i forløbet hos ask at de beder mig om at skrue tiden tilbage og vurdere hvor mange kilo jeg løftede dagligt frem til dags dato.

Den kunne ikke køres som en arbejdsskade, da min chef nægtede dette og kaldte tillidsmanden og sikkerhedsmanden ind på hans kontor, da de begge med det samme sagde at det skulle anmeldes, men efter de kom ud fra mødet med min chef, havde de fået en mundkurv på og en advarsel om at hvis de kunne lide deres job så skulle mit uheld ikke anmeldes.

Sidst redigeret af mookmik; 03-05-2013 kl. 20:55.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forsikring og påstand om forudbestående lidelse PeterT Alt det andet 3 19-02-2012 19:27
Forværring af helbred pga. sag i kommune zuza Det er da strengt ! 21 10-06-2010 16:37
Forværring i jobprøvning Tanjaw Alt det andet 9 12-05-2010 11:22
Fleksjob og forværring? Ozelot Er det overhovdet til at få fleksjob? 2 17-09-2008 11:25
forværring af helbred Huldra Alt det andet 5 01-07-2008 10:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension