K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Principielle afgørelser fra Ankestyrelsen > Nyt om loven > Nyt fra Ankestyrelsen

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2012, 11:30   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tendenser for førtidspensioner 2012:2

Stort fald i antallet af tilkendelserI 2. kvartal 2012 tilkendte kommunerne 2.979 nye førtidspensioner til 3.583 ansøgere. Det er et fald på 28 procent i forhold til 2. kvartal 2011, hvor 4.160 fik

Læs mere...

Så er det man tænker....det er sååå dejligt at folk ikke bliver så syge mere....

Generelt må folk jo have fået det bedre når man ser sådan et stort fald i tilkendelser af førtidspensioner...

(Ironi kan forkomme)
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 09-11-2012, 21:36   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, jeg føler ikke jeg har fået det bedre,men når man syntes det ok at slæbe folk i gemmen endeløse og nytteløse arbejdsprøvninger,til visiteringer der siger job som skal "skabes" fordi de ikke eksistere,ingen vil betale for den begrandset arbejdsevne-ja så kan det kun gå ned af med visitiasioner til pensioner.

Og skabe disse kunstige job er der heller ikke råd til.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind  
Gammel 09-11-2012, 22:14   #3
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Desværre vil medierne nok slå det op på et tidspunkt og så vil hr og fru danmark tænke "Der kan man bare se, der var så mange der snød med førtidspension!"
Abraxus er ikke logget ind  
Gammel 09-11-2012, 22:16   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tror der bliver en del flere her sidst på året, eller i hvert overgået til reglerne om pension.
min egen sag når og komme under de gamle regler, da min sag er helt færdig nu og skal overgives til pensionsnævnet engang sidst på denne måned.

årsagen er faktisk meget enkelt. Et ord refusion
det er klart at ens sag skal være belyst og fundet god nok.
men det kan betale sig for en kommune og afgøre sagen inden reformen bliver vedtaget
hvis sagen er åbenlyst vurderet til en ubetydelig arbejdsevne

her er årsagen
En nedsættelse af refusionen fra 35 pct. til 20 pct. til kommunens udgifter til førtidspension, vil ikke forbedre de syges arbejdsevne, men er derimod et stærkt incitament for kommunerne til at fastholde dem på andre overførselsindkomster. Også dette tiltag vil forringe mulighederne for at få tilkendt en ellers berettiget førtidspension og flere vil forblive på de laveste sociale ydelser.

alså vil min kommunen få 15 procent mere i refusion i rigtig mange år, ved at tildele pension nu
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 09-11-2012, 22:56   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
En nedsættelse af refusionen fra 35 pct. til 20 pct. til kommunens udgifter til førtidspension, vil ikke forbedre de syges arbejdsevne, men er derimod et stærkt incitament for kommunerne til at fastholde dem på andre overførselsindkomster. Også dette tiltag vil forringe mulighederne for at få tilkendt en ellers berettiget førtidspension og flere vil forblive på de laveste sociale ydelser.

alså vil min kommunen få 15 procent mere i refusion i rigtig mange år, ved at tildele pension nu
Desværre er det endnu billigere bare at beholde de der burde have haft førtidspension på den lave kontanthjælp under x antal ressoruceforløb, eller bare som ikke-færdig-afklaret på kontanthjælp en 10-20 år mere..
Pip er ikke logget ind  
Gammel 09-11-2012, 23:26   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du har ret, det bliver udelukkende de sager, som er super godt bekrevet og som faktisk også vil give pension under de nye regler.
så under 2 timer om ugen eller der omkring

men nu er den ikke endnu vedtaget, men bliver det sikkert uden der bliver rykket noget særligt. selvom mange organisationer har lavet høringsvar.
men Mette F og de de radikale er nok ligeglade.

for ja et er sikkert det har intet med at give folk en ekstra chance
men er udelukkende en spare reform.

så et er sikkert, det bliver bestemt ikke sjovt og være syg i Danmark fremover
men som en elev der kommer fra italien på mit bosted sagde.
du får ikke pension i italien uden du kender nogen eller giver penge under bordet

Sidst redigeret af MTVRV1; 09-11-2012 kl. 23:30.
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 10-11-2012, 00:27   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Husk lige at al politik skal under kategorien Politik og Samfund
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tendenser for førtidspensioner 2012:2 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 11-10-2012 14:00
Tendenser for førtidspensioner 2012:1 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 20-06-2012 09:10
Tendenser for førtidspensioner 2009:4 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 1 20-03-2010 20:28
Tendenser for førtidspensioner 2009:3 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 1 09-12-2009 22:00
Tendenser for førtidspensioner 2008:4 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 12-03-2009 19:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension