K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2009, 02:50   #21
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man kan læse nyt om Eltroxin her:

Citat:
1 stofskiftepille – 2296 bivirkninger
http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1219986.ece

Læg mærke til, at der er mange links til andre artikler, og så er der et link om "Skandale om stofskiftemedicin" http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1217975.ece

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 10:07   #22
knudemanden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2008
Indlæg: 5
Styrke: 0
knudemanden er ny på vejen
Hej
Vi har været hos lægen, han havde fået at vide der var mange problemer med Eletroxin, sendte med det samme en ansøgning, så vi kunne få den nye medicin uden problemer.
knudemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 15:55   #23
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
ændret Eltroxin

Det er skønt Knudemanden at det er ved at gå i orden med din datter - vær sød at følg op på hvordan hun har det..........husk I skal have recept også. Og der skal laves en tilskudsansøgning, så gem bonnen fra apoteket. Så bliver der registreret næste gang. Og hun skal have taget blodprøver (gælder for voksne) om en mdr. Har vi samme læge siden det gik så glat???? Tilskudsansøgningen kommer efter 14 dage og tilsendes hjemme.

Kunne godt have ønsket er skulderklap for indsatsen at henvende mig til en læge der ingenting vidste - og som nu ved hvad det drejer sig om til hjælp og viden for ham selv og de næste patienter. Men sådan spiller klaveret ikke i denne by!

Zuza desværre kan jeg ikke selv lægge link ind..........så tak for det.

Men der koger mange ting nu - mange bække små, så det har hjulpet at vi er aktive.

Dejligt I har fundet facebook gruppen og der er nu oprettet en engelsk version så vi kan nå de der allerede har oplevet det samme i New Sealand m.m og få dialog med dem. Der er indsendt 900 klager. I kan tilmelde jer ligeledes: " Thyroid Patients with adverse reactions to New Eltroxin."...........

De bedste tanker til jer alle Ametyst.

Sidst redigeret af Ametyst; 12-09-2009 kl. 17:33.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 21:16   #24
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Var ved læge

i fredags.....fortalte ham om hvordan jeg havde det...og om Eltroksin...han var slet ikk klar over der var lavet om på medicinen.

Troede at han måske havde andre end mig med for lavt stofskifte....men det havde han så ikk.

Han troede på mig med det samme....og han søgte om eltroskin på nettet...fandt en artikel...og blev ganske forarget og gal...over produsenten ikke havde fortalt hverken patienter eller læger noget om ændringen.

Havde ellers skrevet det navn på det nye medicin ned....men men havde jo selvfølgelig glemt at få den med....men ringer på mandag så søger han den hjem til mig med det samme.

Sagde til ham, at jeg ikk havde troet lav stofskifte kunne gøre en så dårlig.....hans svar ordret var...Jow for fanden da....og også at det kunne være så forbandet svært at få en medicineret korrekt...fordi det var så sensibelt...og meget forkselligt fra person til person.

Nu er jeg så spændt på den nye medicin....måske kan den give min krop det sidste puf ...til at komme rigtigt igang....end som nu hvor jeg har følelsen af ,at den ikk er rigtigt vågnet.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2009, 22:08   #25
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
ændret Eltroxin

De lyder dejligt for dig Jøsses. Din læge har reageret sådan som alle burde. De manglende informationer undres man over. Godt du er gået videre med det.

Håber du får det bedre. Og håber at du vil fortælle lidt om hvordan det går dig.

Desværre er der meget nedladende udtalelser om os som patientgruppe fra den øverste læge på Herlev og formand for Stofskiftehormonlægerne Birte Nygaard, Dansk Thyreodea Selskab, som affejer vore lidelser og anfører at vi blot er påvirkede af den omtale i medierne og at vi derfor opfinder vore bivirkninger. Det er helt grotesk og uansvarligt fatalt for udviklingen af den nye viden lægerne burde tage alvorligt. Helt utilgiveligt.

Ametyst.

Sidst redigeret af Ametyst; 12-09-2009 kl. 22:13.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 09:33   #26
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Han sagde

at han fik så mange informationer at jeg ville tro det var løgn.

Og hvis der kun er mig i hans konsultation med lav stofskifte...er det nok svært at holde sig opdateret omkring det.

Men han tager det meget alvorligt...og er sur og gal over det kan lade sig gøre at ændre på medicin uden at informerer ordentligt om det.

Desværre er der meget nedladende udtalelser om os som patientgruppe fra den øverste læge på Herlev og formand for Stofskiftehormonlægerne Birte Nygaard, Dansk Thyreodea Selskab, som affejer vore lidelser og anfører at vi blot er påvirkede af den omtale i medierne og at vi derfor opfinder vore bivirkninger.

Pladder....folk der får det nye Eltroksin behøver så sandelig ikk selv finde på bivirkninger,......Man kan ikk undgå at mærke dem og de er sq virkelige.

Men folk der ikk selv døjer med lav stofskifte aner ikk hvad de snakker om og aner heller ikk hvad det vil sige, at kunne mærke sin krop ændre sig....Plus mange andre ting i den forbindelse og ikk kunne gøre noget ved det.

At det så er en formand for stofskiftehormonlægerne der er med til sådanne udtale er simpelhen direkte stygt og unden respekt for andre mennesker.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 09:34   #27
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hovs

vil selvfølgelig fortælle hvordan det nye medicin virker for mig...når jeg får den...*SS*
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 11:59   #28
ayla
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
ayla er ny på vejen
Citat:
Desværre er der meget nedladende udtalelser om os som patientgruppe fra den øverste læge på Herlev og formand for Stofskiftehormonlægerne Birte Nygaard, Dansk Thyreodea Selskab, som affejer vore lidelser og anfører at vi blot er påvirkede af den omtale i medierne og at vi derfor opfinder vore bivirkninger.

Uden at have sat mig nok ind i udtalelser/skrivelser om den ændrede Eltroxin m.v. gør overstående, at man går helt i chok over sådan et magtmisbrug gående på at holde en patientgruppe fuldstændig nede! Tænk at turde være så skråsikker på vegne af dem, der selv oplever lidelserne på egen krop!
Der bliver talt ned til os, som forældre til deres børn (gjorde for en menneskealder siden). Man spørger sig selv - ændrer det sig aldrig! Hvordan kan et sundhedssystem besidde så magen magt, at det kan lade sig gøre. Altså at holde en patientgruppes klager over MANGE og mangeartede symptomer på trods af medicinering, nede i snart et halvt århundrede. Og nu tror de åbenbart heller ikke på utalliges reaktion på ændring i Eltroxinen!
Hvordan kan det dog fortsat lade sig gøre, totalt at ignorere patienternes oplevelser og opfattelse af dem selv og deres sygdom - deres krop!!

Har vi bare mindre værdi og respekt end en flok kvæg! Min far er landmand, og han kærer sig mere om sine køer, end lægerne gør for sine patienter - og det er ikke kun fordi, han tjener penge på dem! Til gengæld vil jeg tro, hvis det var udbud og efterspørgsel - altså hvis der var brugerbetaling, og de læger, der ikke var dygtige og ydede sit bedste ingen kunder fik, skulle piben nok få en anden lyd! Ikke at jeg ønsker sådan et system - men de trænger til at komme ned fra taburetten, og tillægge en mere ydmyg stil overfor patienterne og begynde at sætte patienternes bedste ØVERST!

Undskyld, men man bliver godt nok harm, når man i årevis kæmper først med sundhedssystemet og dernæst socialsystemet, og vel vidende at dette grunder i, at sundhedssystemet total ignorerer stofskiftesyge og ikke engang vil overveje, at anerkende at de utallige symptomer, utallige stofskiftesyge må kæmpe med - med eller uden medicin! Er godt klar over, at Eltroxin hjælper mange, men for de flestes vedkomne nærmer effekten af pillen sig end ikke, lægernes hårdnakket tro på deres mirakelpille!

Citat:
Sagde til ham, at jeg ikk havde troet lav stofskifte kunne gøre en så dårlig.....hans svar ordret var...Jow for fanden da....og også at det kunne være så forbandet svært at få en medicineret korrekt...fordi det var så sensibelt...og meget forkselligt fra person til person.
Godt at se, der findes undtalelser. Det giver helt våde øjne, at se disse udtalelser fra din læge, Jøsses - (sød musik og "lidt" misundelse). Så findes der trods alt i hvert fald én læge, der har lært noget om stofskiftesygdom, og har forståelse for patienten (og bruger sin viden til fordel for patienten)! Han lyder til at være et dejligt menneske, og dermed læge!

Sidst redigeret af ayla; 13-09-2009 kl. 12:23.
ayla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 15:12   #29
ayla
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Indlæg: 67
Styrke: 16
ayla er ny på vejen
Mangende effekt frem for bivirkninger

Nu har jeg været lidt omkring, og læst om ny Eltroxin´s bivirkninger. Som jeg ser det, er de bivirkninger, der er beskrevet rundt omkring, de samme som symptomer på lavt stofskifte (og i nogle tilfælde, på højt stofskifte - måske fordi tabletten virker mindre stabil i modsætning til mere stabil, som lovet).
Men for mig ser det ud til, at de symptomer, man fortsat kan have på den gamle Eltroxin - her på den nye, er langt flere! Altså, for mange patienters vedkomne, to udgaver af en medicin, der ikke virker optimal - hvor af den ene, virker langt dårligere, end den anden! (Det er der også et par stk. på sonjas stoffskifteforum, der mener.)
Jeg kender i hvert fald til mange af de såkaldte bivirkninger, selvom jeg ikke bruger den ny Eltroxin. Både fra min tid før medicin, da jeg fik den gamle Eltroxin og nu, hvor jeg har haft en pause uden medicin, og sandsynligvis skal starte på Armour igen (fra svinskjoldbruskkirtel).

Har nu læst "1 stofskiftepille - 2296 bivirkininger" fra BT, og er blevet om muligt, endnu mere harm

Citat:
Pressen er medskyldig
Når hun kigger på den nye sammensætning i Eltroxin, burde der ikke være nogen stoffer, der kunne give anledning til alle de bivirkninger. Hun mener, at en del af forklaringen skal findes andre steder.

- Pressedækningen har haft den effekt, at flere føler, de har oplevet bivirkninger. Patienter med lavt stofskifte er en sårbar gruppe, der ligger dårligere i livskvalitet end jævnaldrende raske, siger Birte Nygaard.

Hvis man forstår det som manglende effekt, i stedet for bivirkninger, falder Birte Nygaard´s kommentar fuldstændig til jorden! Min kommentar til Birte er nemlig, at hun har sikkert ret. Der er måske ikke nogen stoffer, der giver bivirkninger, men måske nærmere påvirker disse stoffer medicinen i en uheldig retning, så den virker dårligere. Og pressedækningen har gjort, at folk har set sammenhængen med, at de har fået det dårligere, og samtidig - måske for første gang, turde stole på sig selv!
Hvad mener hun med den sidste linje - yndeliggør hun os og samtidig utroværdiggør os - kan det passe, hun er så styg og uden respekt for hendes patienter Det eneste sårbare ved stofskiftepatienter er, deres sygdom ikke anerkendes, som andre sygdomme. Den ringere livskvalitet, at vi ikke enten tilbydes en medicin, der gør os fuldstændig symptomfri, eller at vores symptomer anerkendes værende p.g.a. medicin ikke kan erstatte vore egne hormoner og det netop er et sensibelt område at medicinere korrekt. Hun får det til at lyde som om, stofskiftesyges er nogle svage og sølle personligheder, der nemt lader sig manipulere og derfor er utroværdige
ayla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2009, 16:40   #30
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Smile ændret eltroxin

Kan kun sige at de bivirkninger jeg har haft siden nov. sidste år er så anderledes og afvigene i forholdt til før. Som gammel stofskiftepatient med ondt i led + muskler ved jeg udmærket hvad det betyder, og det er så følsom blot at glemme medicin bare en dag.....der er kontant afregning.

Så det ikke at få medicin forstå jeg ikke som en mulighed????????????

På baggrund deraf var der ingensomhelst årsag til at forbinde de helt andre bivirkninger med medicinen. Men at mærke noget var helt galt. Jeg har aldrig oplevet hedeture tværtimod været enormt kuldskær hele livet. Nå, ja så var det måske begyndende overgangsalder sagde folk så???? Eller noget helt alvorligt. Har ej heller trods smerter andre steder haft hovedpine....så stærk at jeg ikke orker alt læse, og jeg har været storforbruger af biblioteket. De hedeture ledsaget af tørst og hvor jeg pludseligt fik det meget dårligt er jo et bevis på at noget er helt galt. Har sovet 16 timer i døgnet siden. Efter Black out i januar har der ingen svar været hvorfor???Mr scanning og EEg gav ingen svar og hovedpinen, hjernerystelsen ja jeg blev sendt hjem uden opfølgning.....det er ikke sammeligneligt med forhøjt stofskifte har ingen hjertebanken og har kun taget på og på. Jeg er ikke ekspert med det forringer vores liv helt enormt.....og samtidigt regnes det ikke for noget det er da helt galt.....De dage man har det dårligt er måske lige den dag man ikke får set sig for i trafikken...............fordi man ikke er på dupperne ...............nej det er åbenbart bedre at kalde os hver især som stakler men det er vi for mange til. Og med det menneskesyn på sagen er det vel penge og magt det handler om og vaske sine beskidte hænder........

Nu på Euthyrox 10 dage - hedeturene er aftaget, ikke så megen luft i maven, mærker kuldskærheden igen, hovedpine, psykisk OK. Sover ikke mere om dagen følger døgnrytmen.

Ametyst.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bivirkninger ved medicin Julcha Dit og Dat 22 21-04-2018 14:37
Seroquel og bivirkninger MTVRV1 Dit og Dat 56 13-08-2014 21:10
Medicin og bivirkninger? tm1978 Alt det andet 39 07-08-2013 09:00
ændret FTP lov i 2010,hvad blivet ændret? amk21 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-07-2010 09:35
Nyt Om Bivirkninger! buster Alt det andet 2 22-03-2010 10:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension