K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2011, 00:30   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Selvsagt din ressourceprofil fortsat skal bruges.

Du skal have den udfærdigede RP tilsendt, samt HELE grundlaget for afgørelsen.
Be specifik om dette grundlag!

Håbet at du før hjælp, senere, inden klagefrist, ellers be om udsættelse.
Jeg mener at du umiddelbart har en god sag, fordi de mener at der mangler oplysninger?

Ergo kan de altså IKKE træffe en lovlig afgørelse om fratagelse, af fleks.
(husk som her, at bruge deres egne argumenter imod dem selv).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 11:41   #12
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Hej Vovse,

jeg har fået 2 mails fra min SB, den ene hvor hun har sat mig på som CC, og hvor hun meddeler en anden, at hun tilbagekalder meddelelsen (mailen som hun havde videresendt.)

Og så har hun sendt en mail til mig, hvori hun skriver, at hun har annulleret det hele og at hun afventer en officiel klage fra mig på et senere tidspunkt.

Så alt skulle være ok - så er vel ikke rigtig nogen grund til at gå videre med det? Tror SB har forstået, at jeg ikke finder mig i det.

Og mange tak for dit svar
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 11:50   #13
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Selvsagt din ressourceprofil fortsat skal bruges.

Du skal have den udfærdigede RP tilsendt, samt HELE grundlaget for afgørelsen.
Be specifik om dette grundlag!

Håbet at du før hjælp, senere, inden klagefrist, ellers be om udsættelse.
Jeg mener at du umiddelbart har en god sag, fordi de mener at der mangler oplysninger?

Ergo kan de altså IKKE træffe en lovlig afgørelse om fratagelse, af fleks.
(husk som her, at bruge deres egne argumenter imod dem selv).

VH Popiae
SB sagde hun havde sendt diverse akter inkl den færdige RP til mig igår, men posten har lige været her, og har intet modtaget. Giver det lige til imorgen og ser om det kommer der, ellers hiver jeg fat i sb igen.

Hele grundlaget for afgørelsen? Nu ved jeg ikke hvor meget de har pligt til at skrive, men der er givet begrundelse i afgørelsen i forhold til at de skriver, at de bl.a. skriver, at begrundelsen er at de ikke mener min arbejdsevne anses som varigt nedsat i det omfang som berettiger mig til fleksjob.

De har skrevet, at afgørelsen er truffet på grundlag af min RP og 3 forskellige udtalelser, bl.a. den fra Erhvervscentret hvor jeg var i arb.prøvning - jeg vil så sige, at den burde de nok ikke ha nævnt, da ALLE udtalelser i denne pegede på fleksjob + udtalelsen fra reumatologiske overlæge også sagde min tilstand var varig uden behandlingsmuligheder og kun ville gå én vej.

Så jeg mener, at afgørelsen hovedsagligt er pga den arrogante psykiater jeg var hos. Han var den eneste der anså min depression som værende "ligegyldig" - ja det kunne han ligeså godt ha skrevet.

Jeg ved ikke hvordan det kommer til at gå, nu når jeg ikke kunne få prof hjælp, er virkelig noget hø Det vil jo blive dyrt at skulle til at hyre en advokat, har jeg slet ikke penge til. Så jeg ved det ikke...må jo prøve at gøre det så godt som muligt.

Mange tak for dit svar
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 12:00   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Advokater er ikke til meget på nuværende tidspunkt, sp lad være at ærge dig over det.

Vedr. psykiater???

Der skal jo laves en HELHEDSVURDERING!
Ergo skal der ses på HELE dit helbred!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 12:03   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hygeria Se meddelelser

Og så har hun sendt en mail til mig, hvori hun skriver, at hun har annulleret det hele og at hun afventer en officiel klage fra mig på et senere tidspunkt.

Så alt skulle være ok - så er vel ikke rigtig nogen grund til at gå videre med det? Tror SB har forstået, at jeg ikke finder mig i det.
Ja, den skulle være ok, der er jo ingen grund til, at jokke mere i det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 19:57   #16
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Advokater er ikke til meget på nuværende tidspunkt, sp lad være at ærge dig over det.

Vedr. psykiater???

Der skal jo laves en HELHEDSVURDERING!
Ergo skal der ses på HELE dit helbred!

VH POpiae
Så du ville mene, at hvis jeg endelig fandt en advokat der kunne give mig en nogenlunde pris, så ville det være spild af penge? Jeg troede bare, at det ville være godt, at få sådan en ind over, der også havde styr på lovgivningen. Var jo også for at se på hele min sag, der jeg tror der er rigtig mange fejl i. Men da jeg IKKE har mange penge, så vil jeg jo nødigt bruge de få jeg har på en advokat, hvis det er alligevel er spild af penge :/

Af alle de udtalelser der ligger i min sag, har de kun valgt at basere afgørelsen på 3 af dem. Hvor af den ene siger varig, den anden siger fleksjob hun kan ikke klare et ordinært arbejde og den 3. fra ham arrogante psyk, der siger at jeg nærmest intet fejler mht depressionen (på trods af andres udtalelser...men hans er bare den nyeste i sagen).

Så vil du mene, at jeg skal klage over, at de ikke har lyttet til de andre udtalelser, specielt mht psyken, da ham overlægen sagde mine smerter er varige...??

De mener jo også de har lavet en vurdering af hele mit helbred, de har så bare kun valgt at vurdere det ud fra få udtalelser - og har selv tolket hvad ham der kiggede på min ryg osv sagde, fordi han ikke brugte ordet fleksjob, men skrev arbejde med skånebehov.

Jeg er så forvirret efterhånden, kan hverken finde hovede eller hale i noget som helst Jeg orker virkelig ikke det her mere...
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 19:59   #17
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Ja, den skulle være ok, der er jo ingen grund til, at jokke mere i det.
Nej lige præcis, så længe hun fik det stoppet igen, så er det jo fint nok
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 23:01   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hygeria Se meddelelser
Af alle de udtalelser der ligger i min sag, har de kun valgt at basere afgørelsen på 3 af dem. Hvor af den ene siger varig, den anden siger fleksjob hun kan ikke klare et ordinært arbejde og den 3. fra ham arrogante psyk, der siger at jeg nærmest intet fejler mht depressionen (på trods af andres udtalelser...men hans er bare den nyeste i sagen).

Så vil du mene, at jeg skal klage over, at de ikke har lyttet til de andre udtalelser, specielt mht psyken, da ham overlægen sagde mine smerter er varige...??
Jeg synes du skal tage fat i din egen læge, få denne til, at indhente nye spec.lægeerklæringer.
Når du så er i kontakt med nye spec.læger bør du nok fortælle dem, at det er meget vigtigt, at de får formuleret sig rigtigt i forhold til kommunen.

M.h.t. advokat synes jeg, at jeg har læst om flere herinde, som ikke har fået det for deres penge, som de havde forventet.

Du har fået flere gode svar her i din tråd, derudover bør du gå op til toppen af tråden og finde "Nyttige Links", her kan du finde div. love og kan finde frem til dem der er relevante i din sag.

Ofte begynder en sag først at køre efter bogen når borgeren selv begynder at sagsbehandle.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 23:16   #19
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg synes du skal tage fat i din egen læge, få denne til, at indhente nye spec.lægeerklæringer.
Når du så er i kontakt med nye spec.læger bør du nok fortælle dem, at det er meget vigtigt, at de får formuleret sig rigtigt i forhold til kommunen.

M.h.t. advokat synes jeg, at jeg har læst om flere herinde, som ikke har fået det for deres penge, som de havde forventet.

Du har fået flere gode svar her i din tråd, derudover bør du gå op til toppen af tråden og finde "Nyttige Links", her kan du finde div. love og kan finde frem til dem der er relevante i din sag.

Ofte begynder en sag først at køre efter bogen når borgeren selv begynder at sagsbehandle.
Ok det vil jeg gøre mht min læge, så håber jeg hun vil hjælpe med det. Så er det jo så det, om kommunen vil godtage disse udtalelser og bruge dem i sagen når de siger det modsatte af kommunens vurdering - aner ikke hvordan det fungerer.
De sidste speciallægeerklæringer er fra nogle kommunen bruger og betaler, så ved ikke, om det måske kan have noget at gøre med, at bla ham psyken talte imod mig...ja man bliver jo noget paranoid i det her system.

Hmm ok, tak for den oplysning omkring andres brug af advokater, det er meget rart at vide!

Jeg har fået mange råd osv herinde, og det er jeg dybt taknemmelig for. Jeg ville bestemt også gerne bare "give den gas" og ordne det hele selv - har jeg også gjort indtil videre, så godt som jeg nu kunne og havde overskud til.
Desværre er der lige den med overskuddet...jeg havde på ingen måde tænkt mig bare at overgive sagen til en anden og så læne mig tilbage, jeg ville stadig være med indenover, men havde bare været rart at ha en at støtte sig op af, der kendte til paragraffer osv.

Mit problem er, at når jeg begynder at læse noget der er meget langt, og med paragraffer osv - altså lovstof - så bliver jeg hægtet af på vejen, for har i forvejen koncentrationsproblemer, og jeg synes det hele godt kan være meget indviklet
Så jeg bliver hurtigt meget forvirret og det er det samme, som når jeg skal læse min egen sag igennem...det er et ******* for mig, for at sige det mildt, og så ender det med at jeg ikke kan overskue det, bliver ekstremt træt/får hovedpine og gemmer mig under dynen

Men nu ville en veninde prøve at hjælpe mig lidt de næste par dage, så må vi se hvad det ender ud i - vil jo helst ikke skrive noget forkert, der ender med at skade mig selv når jeg anker.

Men tak for dit svar og hjælp!
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2011, 23:36   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hygeria Se meddelelser
Ok det vil jeg gøre mht min læge, så håber jeg hun vil hjælpe med det. Så er det jo så det, om kommunen vil godtage disse udtalelser og bruge dem i sagen når de siger det modsatte af kommunens vurdering - aner ikke hvordan det fungerer.
Hvis din læge indhenter en ny spec.lægeerklæring kan du selv aflevere en kopi på kommunen, men husk at gøre det personligt.
Aflever den ved skranken og bed om en kvittering på, at de har modtaget den.

Du kan nok godt risikere, at kommunen ignorerer dine evt. nye lægepapirer, men jeg vil mene, at de kan komme dig til gavn ved en anke og hvis denne ender hos BAN.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu er min 'Job-blog' opdateret med indlæg nr. 29: 'En slags status' Jan Jakobsen Politik og Samfund 2 30-03-2013 18:32
Opdateret forside på Ankestyrelsens hjemmeside Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 11-11-2011 14:40
Opdateret udgave af "At skrive en afgørelse" Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 14-09-2011 11:10
Svendborg: på 5. år endnu ingen afklaring, trods Nævns afgørelse buster Politik og Samfund 0 09-04-2011 19:31
Kan jeg få opdateret min ressouce profil?? Litha Alt det andet 10 06-02-2009 00:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension