K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2010, 02:02   #151
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
>>Men idag går varigheden §27 i sygedagpengeloven tilsydenladende forud.
Men det er jo ikke lovligt.

der står udtrykkeligt, at §28 + 7a går forud?
Vh Popiae
<<

I mange kommuner kommer "skuffecirkulærene" jo før loven, og så længe sagsbehandlerne holder sig til dem, er der jo så ikke noget at komme efter... -man må jo også lige sætte sig ind i kommunernes sitiuation, når de nu fattes penge på grund af deres store byggeprojekter osv.... -det syntes jeg godt nok lige, man skulle tænke lidt over, før man brokker sig !!!


ADVARSEL: Ovenstående indlæg kan indeholde grænseoverskridende ironi
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 17:35   #152
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej andersine85.

Måske kan du svare på følgende spørgsmål om sygedagpenge, som jeg også har stillet i en anden tråd om bisidderrollen.

Min tidligere kollega, som jeg har lovet at være bisidder for, har fra pensionsteamet modtaget afslag på påbegyndelse af pensionssag. Hendes sagsbehandler har indstillet hende efter §18 og 20.

Hendes sygedagpenge var forlænget, da hun fik afslaget - netop fordi der var startet en pensionssag.

Nu kommer spørgsmålene.

Er hendes sygedagpenge allerede stoppet nu, hvor hun har fået afslag på påbegyndelse? Hun har ikke modtaget nogen meddelelse om det, kun afslag på påbegyndelse.

Stopper de evt. først efter klagefristen på 4 uger er udløbet?

Stopper de evt. først efter behandling i statsforvaltningen?

Så vidt jeg kan se i dette forum, er der nogen, der stadigt får sygedagpenge, også når sagen overgår til afgørelse i statsforvaltningen.

Håber, du - eller andre kan hjælpe.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 22:39   #153
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 15
Andersine85 er ny på vejen
Så vidt jeg ved (og er ikke hundred på det, det har heldigvis ikke været nødvendigt for mig at vide endnu), så kan sygedagpengene først stoppes, når man har fået en afgørelse om det.
Dvs. at sygedagpengesagsbehandleren skal sende en partshøring om, at sygedagpengene stopper den og den dato (mener der er 14 dages frist, fordi man skal vide 14 dage før, hvad der sker med ens ydelse), grundet at pensionen er blevet afslået.

Så kan man så komme med kommentarer til det, og derefter kommer så den endelige afgørelse, så man så kan klage over.
Datoen for, hvornår ydelsen stopper, skal stå i partshøringen.
De 4 uger hvor man har mulighed for at klage, er ligegyldige ift. ydelsen.

Alt efter hvad afslaget har været, ift.o opstart af pensionssag, så kan det være, at der er en mulighed for forlængelse på § 27.1.4 (hvor man ved at det er fleks eller pension, men hvor der mangler en arbejdsprøvning), men det kommer som sagt an på, hvad grunden til afslaget var.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 10:53   #154
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej andersine.

Tak for svaret.

Og du har helt ret. Min kollega kan blive forlænget efter §27.1.4. og hun mangler lige netop en arbejdsprøvning.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Principafgørelse: overordnet formål og tidsanvendelsesområde af § 27, stk. 1, 2 gunvor Den nyttige viden vi alle har 1 24-07-2011 08:48
Sygedagpenge ..så lidt??? Leduce Alt det andet 15 20-04-2010 23:37
Sådan! Risa Politik og Samfund 7 24-10-2008 23:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension