K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2013, 14:21   #1
Aarhus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Aarhus er ny på vejen
Svarfrist 15. februar, hvornår hører jeg mon noget?

Hej K10
Det er første gang, jeg opretter en tråd herinde, håber det lykkedes.
Jeg har søgt førtidspension som en paragraf 17 på det foreliggende. Jeg har modtaget brev om, at kommunen har modtaget den, og den er overgået til behandling den 15. november.

Jeg ved jo, at de har tre måneder, inden afgørelsen skal falde. Jeg har dog endnu ikke hørt noget. Hvor lang tids varsel får man inden det møde, som jeg og min ægtefælle vil deltage i, som man har mulighed for med pensionsnævnet?

På forhånd tak for hjælpen:-)
Aarhus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 14:33   #2
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Har du haft ressourceprofilen til partshøring ? Bare sådan for lige at få et praj om hvor langt I er.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 14:41   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ring/mail og spørg din kommune, hvad din køreplan er.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 16:49   #4
Aarhus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Aarhus er ny på vejen
Bumblebee: Ja, ressourceprofilen havde jeg til partshøring allerede inden der blev søgt, da det hele er gjort i samarbejde/samråd med min sagsbehandler. Lægekonsulenten så mine papirer i oktober.

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Ring/mail og spørg din kommune, hvad din køreplan er.
Har også tænkt mig at ringe, men ville bare lige høre reglerne, inden jeg gjorde:-)
Aarhus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 17:10   #5
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aarhus Se meddelelser
Bumblebee: Ja, ressourceprofilen havde jeg til partshøring allerede inden der blev søgt, da det hele er gjort i samarbejde/samråd med min sagsbehandler. Lægekonsulenten så mine papirer i oktober.
Så burde der være fastlagt en dato skulle man mene...men i det kommunale system har virkeligheden det med at overgå fatasien
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 18:10   #6
Aarhus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Aarhus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Så burde der være fastlagt en dato skulle man mene...men i det kommunale system har virkeligheden det med at overgå fatasien
Det er også min tanke. Min sagsbehandler tjekkede i starten af sidste uge, og der var der ikke noget nyt i systemet.
Tålmodighed er en dyd eller rettere end nødvendighed i denne situation. Er bare glad for, at jeg har en VIRKELIG god sagsbehandler.
Aarhus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 18:37   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du ved i det mindste at de kun har de tre måneder fra d. 15 nov....

Nu skriver du at du havde ressourceprofilen til partshøring lige inden du søgte....men det er nu ganske normalt at man ellers får den til partshøring efter man har søgt...men hvis der ikke er noget nyt til den...ja så kan det jo være at det ikke er nødvendigt...

Ang den tid de har været om det....ja så skal du lige tænke på at kommunerne er blevet tæppebombet med §17 anmodninger helt frem til nytår....så de har nok rigtigt travlt deroppe....

Ang det møde man skal tilbydes...ja så ligger der ikke rigtig nogen frister på hvor længe før man skal have det at vide...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 19:24   #8
Aarhus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Aarhus er ny på vejen
Webmaster: Det har du ret i.
Ja, jeg havde den til partshøring i weekenden, inden der blev afleveret ansøgning om mandagen, dette fordi ansøgningen var planlagt sammen med min sagsbehandler, og vi derfor gjorde alle papirer klar til at søge.

Jeg tænker også selv, at den "lange" ventetid er pga. alle ansøgningerne og har da også tænkt, at der er en mulighed for, at de vælger at forlænge svarfristen, hvilket de gerne må, i hvert fald så vidt jeg har forstået.
Aarhus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 19:27   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja de kan godt forlænge den...men så skal de skrive det til dig....og der skal så stå hvornår de så forventer at træffe en afgørelse i sagen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 19:51   #10
Aarhus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Aarhus er ny på vejen
Webmaster: Ja, det mente jeg nok. Hvis tålmodigheden rækker til det, så venter jeg nok til sidst i næste uge med at ringe for at spørge, vil jo heller ikke være irriterende
Aarhus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor hører vi kun om efterlønsreformen ??? Multe Politik og Samfund 16 17-11-2011 20:13
mon dette emne hører til her ???? ace dk Alt det andet 5 29-12-2009 14:53
hører gerne gode råd om dårlig behandling bobo Alt det andet 3 24-07-2009 18:01
Vil lige hører Randers_nø Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 07-05-2009 14:31
Bendtsen hører du hvad jeg siger? - Lad mig blive noget! Peacock Dit og Dat 4 01-11-2007 13:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension