K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2013, 00:25   #31
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er det eneste papir du får på det....

Der plejer ikke at stå noget om hvorfor udover at man opfylder kravene...

Hvis din pension skulle være med en revurdering på....så skulle det stå på det stykke papir...

Står der ikke noget om at din pension skal revurderes....ja så har man pensionen for evigt...

Du vil inden længe blive tilbudt en samtale med en sagsbehandler i pensionsafsnittet i din kommune...

Det er der du kan beslutte om du ønsker den der ekstra pensionsordning SUPP hvor du betaler 1/3 og kommunen betaler 2/3...

Det er også der hvor man evt kan bede om et pensionistbevis hvis din kommune har sådan et...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 13:32   #32
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja det er det eneste papir du får på det....

Der plejer ikke at stå noget om hvorfor udover at man opfylder kravene...

Hvis din pension skulle være med en revurdering på....så skulle det stå på det stykke papir...

Står der ikke noget om at din pension skal revurderes....ja så har man pensionen for evigt...

Du vil inden længe blive tilbudt en samtale med en sagsbehandler i pensionsafsnittet i din kommune...

Det er der du kan beslutte om du ønsker den der ekstra pensionsordning SUPP hvor du betaler 1/3 og kommunen betaler 2/3...

Det er også der hvor man evt kan bede om et pensionistbevis hvis din kommune har sådan et...

Hej Web.

Så er der forskel fra den ene kommune til den anden.

På min pensionsmeddelese stod der klart hvorfor jeg fik tilkendt pension.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 14:22   #33
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja kunne sagtens forstille mig at der er forskel på det fra kommune til kommune...

Måske det også har noget at gøre med hvad man fejler.....

Personligt har jeg en del ting...og skulle de skrive de ting...ja så ville de ikke kunne få det ned på et stykke papir...

Men jeg ved ikke om det er det....

Eskemand...fejler du flere ting og stod alle ting på papiret...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 15:54   #34
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
På min stod også klart hvorfor, jeg havde fået min. Ingen diagnoser, men: ingen mulighed for, at forbedre arbejdsevnen/funktionsniveauet, at jeg var stationær, hmmm og så min alder taget i betragtning samt at der jo de seneste år havde været gjort mange tiltag, for at bevare min tilknytning til arbejdsmarkedet. Husker ikke deres nøjagtige ordvalg nu.

Til gengæld er jeg aldrig blevet tilbudt en samtale med en sagsbehandler, så det er nok forskelligt fra kommune til kommune.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 16:09   #35
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KBR Se meddelelser

Til gengæld er jeg aldrig blevet tilbudt en samtale med en sagsbehandler, så det er nok forskelligt fra kommune til kommune.
Det tilbud fik jeg heller ikke - men det gør intet, jeg ville alligevel ha sagt nej tak;o)

Jeg gik ned i borgerservice og fik hjælp til det jeg havde behov for.
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 18:52   #36
eskemand
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 129
Styrke: 12
eskemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja kunne sagtens forstille mig at der er forskel på det fra kommune til kommune...

Måske det også har noget at gøre med hvad man fejler.....

Personligt har jeg en del ting...og skulle de skrive de ting...ja så ville de ikke kunne få det ned på et stykke papir...

Men jeg ved ikke om det er det....

Eskemand...fejler du flere ting og stod alle ting på papiret...
Hej

Der stod bare at de vurderede at min arbejdsevne ikke kunne forbedres og der var taget hensyn til min alder.
eskemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 19:08   #37
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
nå det er forskelligt kan jeg se der stod intet på min og den er heldigvis heller ikke tidsbegrænset

så jeg må nu vente og se om jeg bliver indkaldt til et møde ang SUP men har ikke hørt noget endnu men det var jo også først d 16 jeg fik Pension med tilbagevirkende kraft fra den 1 April så det er jo stadig nyt


går pensionen automatisk ind nu d 30 April eller er der en overgangsfase med forsinkelser eller lign ??
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2013, 19:44   #38
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nåå men så er det jo det samme som der står....

For selvfølgelig skal der stå at ens arbejdsevne ikke kan forbedres og at man ikke kan blive selvforsørgende...ej heller under et fleksjob...

Det er alm standard at de skriver sådan...

Men det der ikke står...er grunden til hvorfor det er sådan...

Altså ens diagnoser og det man ellers fejler....

Ja hvis du har fået den fra 1 april...så vil den gå ind her d. 30 april...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 17:52   #39
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
øv ingen pension imorgen udbetaling danmark kan ikke finde mig og kommunen har sendt det ind så hvornår mon der så går penge ind ?
troede de så udb kontanthjælp som de plejer ind til det er iorden men det gør de ikke

men det går selvfølgelig iorden bare trals der ikke kommer noget her til den 1 for man har jo både husleje ovs som så ikke kan betales pt

hvorlænge tror I jeg kommer til at vente ??
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2013, 19:05   #40
Aarhus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2013
Indlæg: 30
Styrke: 12
Aarhus er ny på vejen
Jeg fik besked om at udfylde oplysninger til Udbetaling Danmark ca. 14 dage efter, at jeg havde fået besked om, at jeg var tilkendt pension. Da de fik oplysningerne, kunne de med det samme lave en beregning. Jeg skulle gerne få en udbetaling i morgen, det er i hvert fald det, Udbetaling Danmark har oplyst.
Jeg tror ikke, at de udbetaler i løbet af måneden, ved det dog ikke. Kan du klare dig næste måned uden udbetaling, altså så du får dobbelt udbetaling næste gang?
Aarhus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så lykkedes det.... Pip Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 09-03-2013 12:18
Yes, så lykkedes det ;-) chico Jeg har fået job. 20 08-05-2012 13:52
Det lykkedes Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 12-03-2011 13:47
Det lykkedes. Jørn-Fyn Dit og Dat 11 07-05-2010 12:42
YES - så lykkedes det !! Tutti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 06-03-2010 08:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension