K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-04-2013, 02:25   #1
elton
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 13
Styrke: 12
elton er ny på vejen
Unhappy hjælp, sikke noget rod

hej alle sammen lidt om min situation. jeg har gået sygemeldt snart et år med depression, jeg blev fyret fra mit job efter 3 måneders sygefravær og havde 4 måneders opsigelse.
jeg har været i terapi hvor man opdagende at, jeg udover depressionen også har en personligheds forstyrrelse, derfor har man indstillet mig til yderlig et terapi forløb, der skal starte i juni.
fra psykologer har de fået en bekræftelse på dette og at man forventer at det vil hjælpe mig til kunne komme på arbejdsmarkedet igen.
lidt ( meget ) om starten i år :
den 30-1 får jeg brev om opfølgnings samtale med møde den 25-2.
den 31-1-2013 får jeg et brev om at mine sygepenge, når 1 års begrænsningen og at jeg vil høre mere om det inden datoen.
den 8-2 modtager jeg brev om aflysning af mødet den 25-2, men jeg bedes ringe den 27-2. der får min kæreste ( han er min kontakt person ) af vide, at det ikke længere er nødvendigt at møde op, og at den kan klares over telefonen.
den 27-2 får jeg brev om møde til samtale om udarbejdelse af en rehabiliteringsplan. dette møde er sat til den 22-3.
men dagen før bliver min kæreste ringet op, og for at vide, vi ikke behøver at møde op, det kan også forgå over telefonen.
om fredagen den 22-3. bliver der spurgt til om min tilstand er uændret og det kan jeg bekræfte. der bliver sagt at man vil bede psykiatrisk center om en skriftlig tilstands vurdering. og det var så det møde!
den 22-4 får jeg brev om partshøring og at de skal have besked inden den 29-4.
jeg får sendt et brev via email, den 25-4.
da beskæftigelseskonsulenten har problemer med at åbne filen. for jeg derfor en bekræftelse på at, hun har åbnet den kl 16 den 25-4.
samme dag den 25-4 klokken 21.50. får jeg brev om at min forlængelse er afslået.
men jeg kan sende en klage indenfor 4 uger. dette har jeg så gjort.
men der vil gå mindst 10 dage inden jeg høre noget og mine sygepenge stopper i dag den 30-4.
der dette her et rimeligt forløb?
jeg er A-kasse berettiget, men jo ikke melde mig rask, når jeg ikke er det!?!
hvad skal jeg gøre nu? er der nogen der kan give gode råd?
undskylder det meget lange brev
:
elton er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 07:48   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af elton Se meddelelser
hvad skal jeg gøre nu? er der nogen der kan give gode råd?
undskylder det meget lange brev:
Jeg er ikke meget inde i sdp-reglerne, men det er vigtigt, at du søger om kontanthjælp NU, da det ikke kan søges med tilbagevirkende kraft.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2013, 07:52   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
du kan anke deres beslutning, hvis du for medhold kan du få med tilbage virkende kraft, det er bare lige det, at lige nu er der ca 8 mdr ventetid på en anke klage.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Håber på noget hjælp......... Mormor23 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 12-08-2013 16:38
Sikke noget rod! Enigma At søge førtidspension 10 04-07-2013 22:13
sikke noget vrøvl nielsen17 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 14 21-04-2012 22:34
Sikke en masse god information og hjælp herinde. rose Dit og Dat 5 22-10-2008 21:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension