K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2013, 12:28   #61
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af havnissen Se meddelelser
Lgkh62
Jeg er ret sikker på at jeg har alle papirerne da jeg har været ops på at få dem tilsendt.
Nej ikke alle papirerne var med til reha mødet, påtalte det også, men de var vist ligeglade, havde selv printet nogen stykker ud som jeg kunne se ikke var med, dem var arbejdsmedicineren glad for at få.

Jo der kom en liste med, om hvad for nogen papirer der var med til reha mødet, og jeg kom med dem som jeg syntes var vigtige.
Det er så pokkers vigtigt, at man får aktindsigt, så man kan se, om alle relevante lægepapirer ligger i sagen.
Hvis man så opdager, at der mangler nogle lægepapirer, så bør man selv skaffe kopi af disse, og så afleverer man den på kommunen.
Men, når man afleverer noget på kommunen, så er det meget vigtigt, at man får en kvittering på, at de har modtaget det.

Det er ikke nok, at man selv har alle papirer, man skal også selv sørge for, at de ligger i sagsmappen på kommunen.
Og man skal kunne dokumentere, at de ligger der.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 13:48   #62
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Kære Havnissen

Du gør til tider brug af bisidder til bl.a. udfyldelse af Rehabiliteringsplanen.
Har du ikke efterfølgende fået din plan retur til underskrivelse inden forelæggelse for Rehabiliteringsteam?

Det undrer mig, at din bisidder ikke har informeret dig om udfyldelse af plan sker sammen med din sagsbehandler og ikke kun dig og
din bisidder, selv om du kan have udfyldt i forvejen, hvad du kan, som en forberedelse i forvejen til mødet.

Set i bagkundskabens klare lys burde du have fået tilføjet dine bilag inden møde i Rehabiliteringsteamet, så du er medbestemmende, i stedet for at komme bagefter.
Det vanskeliggør altid håndteringen af en sag til frustration bagefter. Derfor vær først næste gang ved at DU har styr på sagens bilag og historik systematisk.

Jf #27 Du skriver om sygedagpengestop 26.11.2013 – hvor er brev med information efterfølgende?

Du må ikke lade stå til, men bør med det samme søge Aktindsigt i den sygedagpengesag hos Kommunen.
For at få fuldt overblik skal du starte med at søge Aktindsigt hos Kommunen ved at aflevere aktindsigtsskema, som findes på K10 øverst i venstre hjørne = grøn bjælke med overskrift K10 sider fane 5 Aktindsigt. http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf
Jeg noterer konsekvent på skemaet at der skal medfølge alle journaliseringslister = oversigt af bilag i Kommunen arkiver f.eks. sygedagpengesag, helbredsmappen, rehabiliteringsteam osv.

Efter din aktindsigt vil det være nemmere for K10 ´s brugere at rådgive dig mere fyldestgørende, da der efter min vurdering for nuværende er løse ender uden fakta - dokumentation.

Hvad der står noteret og er af bilag i din sag får du viden om ved din aktindsigt og muligheden for bedre hjælp fra K10´s brugere gøres nemmere ud fra fakta.

Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 08-12-2013 kl. 13:51.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 21:16   #63
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Hej og tak for svarene.

Jammen kære venner i må da tro mig, når jeg siger at jeg har alle mine papirer, jeg har jo snart været herinde i lang tid og er jo hele tiden blevet tudet ørerne fulde om at man skal have styr på sine lægepapirer.

Men så en gang mere for Prins Knud.

Har søgt aktindsigt 3 gange på de 3 år sagen nu har kørt, sidst var den 05-10-2013 og da manglede jeg kun to lægepapirer, de var ikke kommet da, fik selv den ene tilsendt af sagsbehandler og den sidste var jeg hos lægen og få en kopi af Læ 265.

Ja bisider bruger jeg men hun har dog ikke været med til nogen møder, sidst var hun syg, men hun blev brugt til at hjælpe med at skrive rehabiliterings planen da min sagsbehandler mente at det kunne jeg godt selv klare, men fandt en privat socialrådgiver til at hjælpe mig, hun skrev en flot rapport ud fra mine oplysninger.

Jeg har været på sygedagpenge i 3 år nu, er blevet forlænget og alt har kørt efter bogen, så beslutter min sagsbehandler sig for at nu skal sagen for rehabiliterings teamet, for der er snart stop af sygedagpenge den 26-11-13 de to læger får besked på at lave statusattest og Læ 265 de har ca 2 mdr, der bliver rykket for dem masser af gange og til sidst kommer statusattesten, da er vi nået til den 11-11-13, får så at vide at min sagsbehandler er syg og jeg skal have en anden, han kontakter mig 14-11-13 og fortæller at han er blevet bedt om at lave papirerne færdige til sundhedskordinatoren som skal forlægge dem for reha teamet, den 03-12-13 jeg spørger så om ikke Læ 265 skal med, nej for de kan jo ikke tvinge den ud af min læge og iøvrigt har de jo allerede de fleste oplysninger.

Taler så nogen dage efter med den nye sagsbehandler om stop af sygedagpenge, han siger at han ikke kan se noget problem i at jeg bliver forlænget og det har han også talt med hans chef om så ingen problemer der.

Den 3-12-13 kommer jeg til reha møde og vi får en sludder for en sladder en 40 minutters tid, de vil jo gerne høre om mig og jeg fortæller om løst og fast, til sidst gider de ikke høre mere og lægen spørger hvor mange cigaretter jeg har røget førhen, jeg led nok af kol så hun mente at et forløb sammen med nogen kol patienter ville gavne mig, nå ja så prøver vi også det, men mere kom der ikke ud af det møde.

Dagen efter ringede den korridenerende sagsbehandler og fortalte at jeg var blevet bevilliget en ressource forløb på 1 år, spurgte hende så hvad jeg ville få udbetalt under sådan et forløb, ressourceforløbydelse som svarer til kontanthjælp sagde hun, jeg siger så at jeg er på sygedagpenge og min sagsbehandler har fortalt at jeg bliver forlænget.
Det kan hun ikke forstå men det vil hun undersøge.

Den 05-12-13 får jeg en mail om at der er kommet et brev i min e-boks, det er en Dagpengespecifikation som fortæller at jeg har fået sygedagpenge fra den 25-11-2013 til den 26-11-2013
der står endvidere i brevet at dette er sidste dagpengeudbetaling.
Der henvises til tidligere afgørelse herom.
Jeg har ikke fået noget brev om nogen afgørelse, sagsbehandleren har nævnt det i telefonen, men det er vel ikke nok, han har jo yderligere sagt i telefonen at de ville blive forlænget, jeg ved godt at man skal have det på papir, men jeg har samtalen på min telefon/diktafon.

Den 6-12-13 kommer der 2 papir breve det ene er bevilling af ressourceforløb og de skriver en masse om hvad de har tænkt sig med det ressourceforløb og en masse §
og der står også at jeg vil modtage ressourceforløbsydelse.

Det andet brev er en indkaldelse til samtale.

Indkaldelse til opfølgningssamtale og udarbejdelse af rehabiliteringsplan.
Jeg har en rehabiliteringsplan ??

Mit spørgsmål er så:

Kan de bare stoppe sygedagpengene på denne måde fra den ene dag til den anden.

Skulle jeg ikke fortsætte på sygedagpenge størrelsen i ressourceforløbet istedet for kontanthjælp størrelse.

havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 23:06   #64
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af havnissen Se meddelelser
Hej og tak for svarene.

Jammen kære venner i må da tro mig, når jeg siger at jeg har alle mine papirer, jeg har jo snart været herinde i lang tid og er jo hele tiden blevet tudet ørerne fulde om at man skal have styr på sine lægepapirer.

Men så en gang mere for Prins Knud.

Har søgt aktindsigt 3 gange på de 3 år sagen nu har kørt, sidst var den 05-10-2013 og da manglede jeg kun to lægepapirer, de var ikke kommet da, fik selv den ene tilsendt af sagsbehandler og den sidste var jeg hos lægen og få en kopi af Læ 265.
Jeg beklager meget, men når du skriver "jeg har alle mine papirer", så kan vi ikke vide, at det er fordi du har dem fra en aktindsigt.
Det kunne jo lige så godt være fordi du havde fået lægepapirer fra læge og sygehus. Og så ville det jo ikke være ensbetydende med, at kommunen også har papirerne.

Som jeg forstår dig nu, så har du jævnligt fået aktindsigt, og har tjekket, at kommunen har alt hvad der skal og bør ligge i din sag.

Og det er bare super.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 00:25   #65
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Post Papir

Nemmerlig Vovse så er den ged barberet
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 01:02   #66
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Det undrer mig, at din bisidder ikke har informeret dig om...
Det er bestemt ikke almindeligt at en bisidder kender til love og paragraffer, det er jo ofte "menig-mand" der har været venlig at gå med en ven til disse møder, for at hjælpe med at høre efter hvad der bliver sagt på møderne.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 01:02   #67
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af havnissen Se meddelelser
Nemmerlig Vovse så er den ged barberet
Hej Havnissen

Det var da et svar, som kunne fortælle, hvad der var sket i din sygedagpengesag.

Jeg har ikke på noget tidspunkt, ikke troet på dig, når du siger du havde alle papirer, men syntes der var en divergens m.h.t stop af sygedagpenge
og der er noteret en tidligere afgørelse af dette jf brev du har modtaget.

Når der postuleres dette fra Kommunens side bør du følge op på denne divergens for korrekt viderebehandling af evt. klage fra din side.

Derfor ville jeg stadigvæk foreslå dig ny aktindsigt, så du kan se, hvad der er noteret i din sag siden sidst, hvor der er foregået telefoniske korrespondancer
fra din forhendværende SB om forlængelse af sygedagpenge samt en sagsbehandling i Rehabiliteringsteamet.

Herefter kan du tage kontakt til DUKH med de to spørgsmål du har for at få dem belyst fyldestgørende.

Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 01:11   #68
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det er bestemt ikke almindeligt at en bisidder kender til love og paragraffer, det er jo ofte "menig-mand" der har været venlig at gå med en ven til disse møder, for at hjælpe med at høre efter hvad der bliver sagt på møderne.
Hej Nøgne Tæer
Havnissen skrev h*a havde haft hjælp af en privat Socialrådgiver til udfyldelse af Rehabiliteringsplanens forberedende del og det var mit udgangspunkt i denne sag at en Socialrådgiver bør have styr på en sagsgang.
Hilsen lgkh62

Sidst redigeret af lgkh62; 09-12-2013 kl. 01:17.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 01:27   #69
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej Nøgne Tæer
Havnissen skrev h*a havde haft hjælp af en privat Socialrådgiver til udfyldelse af Rehabiliteringsplanens forberedende del og det var mit udgangspunkt i denne sag at en Socialrådgiver bør have styr på en sagsgang.
Hilsen lgkh62
Ja, det er jo så endnu et vers fra den gamle "sang"...
Sangen om at det ikke altid er det man betaler for, som man får.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2013, 10:37   #70
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Ja, det er jo så endnu et vers fra den gamle "sang"...
Sangen om at det ikke altid er det man betaler for, som man får.
Hej Nøgne Tæer
Hvis du læste Havnissens tråd ville du konstatere at der ikke er betalt for det.
Nu vil jeg koncentrere mig om at følge Havnissens tråd og rådgive ud fra Havnissens indlæg!
Hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension