K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2013, 14:08   #31
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Post Papir

Tak Web det vil jeg huske.

Jeg må skrue bissen på og bede dem om at nu skal alt være på papir, kan allerede nu ikke huske hvad vi snakkede om da han ringede sidst. Lægerne kalder det kemo hjerne, husker ikke så godt mere og kan ikke koncentrere mig.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2013, 14:23   #32
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen de fleste jeg kender de har det lige som du har....

Tror at uanset hvad man fejler...ja så går det ud over koncentrationen og hukommelsen...

Men det skal siges at selv om man så har en klæbehjerne hvor man kan huske alt....så bør alt forgå skriftligt alligevel...

Det vigtigste i ens sag det er at man kan dokumentere alt selv...

Der er så mange mennesker som er blevet løjet for og som har fået alt muligt som de så alligevel ikke har kunne regne med....

Det slipper man for når man har alt på skrift...og de kære konsulenter og sagsbehandlere ved godt at de ikke skal lyve på skrift over for folk...

Så alt på skrift uanset hvad....og ingen telefonsamtaler med dem...

Det kan godt være at det er lidt sværere at gøre alt skriftligt...men vær helt sikker på at du vil takke dig selv senere i dit forløb....

Man kan jo bare læse omkring herinde og se nogle af de ting som folkbliver udsat for...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2013, 22:39   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af havnissen Se meddelelser
Tak Web det vil jeg huske.

Jeg må skrue bissen på og bede dem om at nu skal alt være på papir, kan allerede nu ikke huske hvad vi snakkede om da han ringede sidst. Lægerne kalder det kemo hjerne, husker ikke så godt mere og kan ikke koncentrere mig.
Det kan være irriterende, at skulle bruge ressourcer på det, men min anbefaling er, at du skriver dine spørgsmål på et almindeligt stykke papir, går på jobcenteret med det, afleverer det ved skranken og beder om en kvittering på, at de har modtaget det.

Og så venter du på svar, som burde komme indenfor 14 dage (14 dage er svarfristen i min kommune).

Hvis du ikke får svar indenfor 14 dage, så skriver du en klage til jobcenterchefen.
Denne skriver du også på almindeligt papir, og afleverer mod kvittering.
Og her er det vigtigt, at det fremgår tydeligt, at det er en klage, da den ellers blot lander på sb's skrivebord.

For at undgå telefonsamtaler kan jeg anbefale, at du lurer din sb's telefonnummer af (nogle gange står det på breve fra sb), skriver nummeret på en seddel, som du taper fast ved din telefon. Hvis du har fastnet.

Hvis du har mobiltelefon, så skriver du nummeret ind i telefonbogen, og skriver sb, sagsbehandler ell.l. ved nummeret. Og så lader du simpelthen være med, at tage telefonen når det er sb der ringer.

Skulle du så blive ringet op af kommunen, fra et nummer du ikke kender, så siger du "jeg beklager meget, men jeg har ikke mulighed for, at tale lige nu", så vil vedkommende sikkert begynde på noget med "jamen, ..............", så gentager du "jeg beklager meget, men jeg har ikke mulighed for, at tale lige nu".
Skulle du efterfølgende blive afkrævet en forklaring, så giver du "en sang fra de varme lande", f.eks. at du havde dårlig mave og løb i pendulfart til toilettet, eller at din gamle barnløse tante lige havde ringet og fortalt, at hun var faldet i køkkenet og sikkert havde brækket et eller andet.

Jeg er endnu ikke blevet præsenteret for en lov hvoraf det fremgår, at man har pligt til, at have en telefon.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2013, 23:27   #34
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har man modet til det...så kan man også bare fortælle dem at man absolut ikke ønsker at tale i telefon med dem...

Der behøver ikke være en undskyldning...

Der findes ingen lov der kræver at man skal tale i telefon med dem....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2013, 00:15   #35
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Papir

Tak til Vovse og Web for jeres svar.

Nej selvfølgelig er der ingen der kan kræve at jeg skal tale i telefon med jobcenteret, men det tror jeg nu alligevel jeg vil gøre, men hvis der er et eller andet vigtigt så kan jeg altid bede om at få det på skrift, da jeg ikke husker så godt mere.

Men som jeg skrev tidligere sagde han, at han ville sende et brev til mig om sygedagpengestop i næste uge, men at han lige ville konsultere hans chef, om der var yderligere muligheder for at forlænge mig, det kunne han jo havde gjort inden han ringede til mig, men han mente at der ikke var nogen.

Men som Enteneller skrev, så kan jeg da se at jeg godt kan komme ind under en 27.4 da jeg jo kun går og venter på en indkaldelse til rehabiliterings møde, jeg kan jo ikke gøre for at psykiater og læge smøler i det.

Husker at han også sagde at jeg så bare kunne få kontanthjælp, hvor jeg siger at det kan jeg ikke få da jeg både har hus og båd, hvortil han siger at jeg da skal have til udgifterne, da bliver jeg rigtig bange, da jeg har læst flere steder har læst at når man har noget så kan man ikke få kontanthjælp.

Nu vil jeg se hvad han skriver til mig og så tage den derfra, men man kan jo ikke lade være med at gå og spekulere over det, ventetiden er den værste syntes jeg.

Jeg kunne også henvende mig til min private rådgiver ( hende der skal være min bisidder ) og som lavede min rehabiliterings plan sammen med mig, hun er god, men rasende dyr, så hun skal kun bruges til det aller vigtigste.

Er så glad for at have jer herinde til at give mig nogle gode og kvalificerede råd og så koster de ikke en rød reje
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2013, 00:22   #36
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja hvis de ved at du ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked og du kun venter på at blive afklaret til enten fleks eller pension....ja så skal du da ind under §27 nr 4...

Men vent og se hvad de kommer frem til....og så må du jo få klaget med det samme hvis de alligevel stopper din ydelse...

Det er jo smart nok af dem (eller skulle man sige smart for dem) hvis de gør....for så vil de kun skulle betale den lave ledighedsydelse hvis du bliver visiteret til fleksjob eller ressourceforløb...det vil de spare mange penge på...

Så der må klart klages hvis de stopper dine sygedagpenge...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2013, 10:21   #37
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Post Papir

Tak Web for de vise ord.

Ja du har måske ret i at de tænker på den måde, gid fanden havde dem, de skal så regne med at jeg klager, men først vil jeg lige minde dem om § 7a som Enteneller skrev.

Kunne jo også prøve at skrive til en af lokalpolitikerne, kunne jo være at de gerne vil vise flaget lige nu op til kommunal valget.

Det er da utroligt at de ( måske ) opfører sig sådan, de vil have deres borgere til at være ærlige og overholde de gængse regler og hvis vi opdager andet skal vi melde hinanden, men de kan bare lave alle mulige krumspring for at spare lidt, og hvis de bliver opdaget så siger de bare at de tolker reglerne anderledes og trækker på skulderne, skide være med borgerne.

Jeg må slå koldt vand i blodet indtil jeg hører noget nyt fra dem, tage et par lykkepiller som de også har lokket mig til at tage og så håbe på det bedste.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2013, 16:44   #38
havnissen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Alder: 66
Indlæg: 61
Styrke: 13
havnissen er ny på vejen
Lægekonsulent,Egen læge og Psykiater

Er der nogen af jer kloge hoveder, der kan fortælle mig hvor meget kommunen vægter disse personers status attester.
havnissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2013, 00:53   #39
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er der desværre ikke noget entydigt svar på.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2013, 01:09   #40
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af havnissen Se meddelelser
Er der nogen af jer kloge hoveder, der kan fortælle mig hvor meget kommunen vægter disse personers status attester.
I forholdet til rehabiliteringsteamet er det LÆ265 der vægter, de øvrige attester citeres og medgives som bilag i rehabiliteringsplanen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension