K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2011, 09:02   #11
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 14
Sille81 er ny på vejen
Hej Enteneller

Jeg startede min arbejdsprøvning på 12 timer om ugen fik den så langsomt trappet op, nåede 26 timer men kravlede rund til sidst. Ringede for spurgte min sagsbehandler om ikke vi kunne sætte den ned igen da det gik helt gal. Hun sagde nej, jeg måtte bare sygemelde mig, kontaktede så min læger der forlangte de satte den ned igen, indtil der lå afklare mht om jeg kunne opereres. Så røg jeg ned igen, tror det var den arbejdsprøvning der startede min fibromyalgi. Jeg statede i marts sidste år og stoppede i januar i år. DE stoppede den da jeg havde meget fravær pga smerter, og de håbede de kunne operere det væk.

Så så deres lægekonsulent på det, og nåede frem til det ikke kunne passe jeg ikke kunne mere og så blev jeg sendt til en rheumatolog.

Mine sygedagpenge står til at udløbe den 28/2-12, men de skriver også at forlængeles grundlaget skal revuderes ved modtagelsen af speciallægeundersøgelsen.

Mht hvor mange læge papir jeg har er det skam ikke småting, jeg har haft smerter fra min ryg siden jeg var 7 år gammel, og da mine forældre heldigvis tro mig seriøst tros min unge aldre, har jeg været ved massere gennem tiden. Jeg var blandt andet indlagt på Farsø rygcenter da jeg var 19, men har også en masse andre læge papir. Jeg tror at problemet altid har været at ikke to læger ser ens på sagen. Da jeg var 16 blev jeg frarådet at få børn. Nogen mente jeg let kunne arbejde almindeligt, andre at jeg kunne blive lam bare der var det mindste.
Jeg røg på kontanthjælp da jeg blev 18, og blev kastet rundt i systemet i mange år. Var bland andet på reva og flere arbejdsprøvninger, søgte så flexjob da jeg var ca 23, fik afslag. Tros det at alle sagde jeg ikke kunne arbejde fuld tid, men de mente ikke alle muligheder var udtømt. De havde også sendt mig til en psykologisk samtale på to timer, har skrev, at jeg ikke var sygdomgevinst stræbende og han også mente flex var en god ide. Så opgav jeg, min psyke kunne ikke mere, og var helt færdig. Tog et job der hvor jeg havde været i arbejdsprøvning sidste. Ikke på fuld tid, men nåede frem til at bare jeg kunne tjene det samme som jeg fik i kontanthjælp skulle det nok gå, jeg kunne bare ikke klare flere arbejdsprøvninger. Samt den ydmygelse der fuldt med. Da jeg så i 07 blev gravid, blev jeg sygemeldt ret hurtigt pga bækkenløsning. Den endte med at blive kronisk, og da det var tid at vende tilbage til arbejde sagde min læge at det måtte jeg ikke. Bad om en fyre sedel, og røg på sygedagpenge fra det der skulle have været første arbejdsdag. I dec sidste år fik jeg så en deperation, at kæmpe med oven i. Heldigvis har jeg min datter til at sørge for jeg ikke bare opgiver alt igen. Hun minder mig om at det ikke nytter bare at arbejde og ikke have andet liv. Det var ok inden jeg fik hende, men nu vil jeg SGU være mor også.
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 11:16   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nej du skal dælme heller ikke smides ud i mere. Vidste du at årsagen til depression ofte er at kroppen siger : "Nu er det nok". Du har sikkert også ret i at fibromyalgien er kommet fra det megen pres du har været under.

Vi håber på at din sagsbehandler kommer til fornuft og enten visitere dig til fleksjob nu så du kan overgå til ledighedsydelse eller bliver ved forlængelsen af dine sdp.

For dig selv, så er det altså nu at du skal holde fast på hvad du vil. Skal du ud i noget afprøvning på ny, f.eks. på et erhvervscenter eller lign. så er der altså ikke noget med at kravle rundt. Jeg kender det alt for godt, det er så svært at sige nej, men nu stopper festen Sille og som du selv siger, du har din datter at være der for.

Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 11:29   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis det konstateres at du har en varig nedsættelse af arbejdsevnen, kan du forlænges efter stk 4; fleks eller pension.

Dette bør du gå efter, ved evt stop af sygedagpengene.
Det vil i givet fald være vigtigt at bruge kommunes begrundelser imod dem selv.

Feks hvis de vudere at du ikke vender tilbage til ordinært arbejde, skal du dermed forlænges efter stk 4. osv

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 12:03   #14
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 14
Sille81 er ny på vejen
Hejsa alle

Tak for svarene, jeg er ved at få fat i en socialrådgiver der er tilknyttet det boligselskab jeg bor i, men har endnu ikke været istand til at fange hende. Jeg håber hun vil kikke mine papir igennem, og svare mig på hvorfor man pludselig kan miste retten til sygedagpenge. Det handler jo nok desværre om det faktum at kommunen har skrevet at de vil se om jeg opfylder kravene til flex, meget smart. Min socialrådgiver sagde endda til mig, at en af grundene til de gør det, er for at forsøge at tvinge mig ud på arbejdsmarket pga økonomi Kan jo også god se det smarte i at hvis jeg så får flex på kontanthjælp kan jeg ikke få ledighedsydels, men skal fortsætte på den indtil jeg har fundet arbejde. Det hele handler bare om kr og øre.
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 12:25   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sille81 Se meddelelser
Hejsa alle

Tak for svarene, jeg er ved at få fat i en socialrådgiver der er tilknyttet det boligselskab jeg bor i, men har endnu ikke været istand til at fange hende. Jeg håber hun vil kikke mine papir igennem, og svare mig på hvorfor man pludselig kan miste retten til sygedagpenge. Det handler jo nok desværre om det faktum at kommunen har skrevet at de vil se om jeg opfylder kravene til flex, meget smart. Min socialrådgiver sagde endda til mig, at en af grundene til de gør det, er for at forsøge at tvinge mig ud på arbejdsmarket pga økonomi Kan jo også god se det smarte i at hvis jeg så får flex på kontanthjælp kan jeg ikke få ledighedsydels, men skal fortsætte på den indtil jeg har fundet arbejde. Det hele handler bare om kr og øre.
Hej Sille,

Hvis du går fra sygedagpenge og til fleks skal du have ledighedsydelse indtil du får et job, dette iht. "ymerparagrafen" som Andersine skrev om tidligere.

Popia, Sille er jo allerede forlænget indtil 28/2-2012. Det der så er tale om ny er at stoppe sdp. før udløb eller bevilge fleks. Hun bør vel kunne gå på ledighedsydelse i tilfælde af fleks også selvom der er tale om evt. stop af sdp. før udløb ? De kan vel ikke sætte hende på kontanthjælp ?

Og truer de med det sidste Sille, så må det tages op i en efter flg. klage.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 12:43   #16
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 14
Sille81 er ny på vejen
Hejsa Enteneller

De har direkte skrevet at hvis lægen vudere at jeg ikke kan arbejde fuld tid, kommer jeg på kontant hjælp indtil de har vuderet om jeg har ret til flex. Desværre er reglerne sådan at hvis du kommer fra kontanthjælp, og får flex, så fortsætter man på det, indtil man finder job og har haft det i mindst 9 månder! Det vil sige at du ikke har ret til ledighedsydelse før du har passet et flexjob i de 9 månder.

Har lige fanget socialrådgiverne her i boligselskabet og skal til møde med hender her kl 13, håber virkelig hun kan hjælpe.
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 12:50   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja den med kontanthjælp den kender jeg til, men så skal vi kæmpe for at du ikke bliver smidt af sdp.

Røg selv af sdp. i 2007, men kan ikke få kontant hjælp, så kæmper stadig med en pensionssag efter nyligt afslag på §18

Mon kommunen bruger våbnet med at du er for syg til afprøvning ? Er dine lidelser stationære og varige, det er de vel, men har dine læger skrevet herom ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 13:37   #18
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 14
Sille81 er ny på vejen
Enteneller

Den seneste speciallæge har skrevet at, det dejer sig om en varig lidese, der er stationær med risiko for forværring. Det er et varigt skånebehov.

Nå hendes socialrådgiveren jeg lige har snakket med, kan ikke hjælpe før jeg får papir på jeg ryger på kontanthjælp og hvorfor. Det er så irreterne jeg skal bruge hele mit liv på at vente!

Kommunen har intet skrevet om jeg er for syg til afprøvning, men det kan jo være det kommer...

Avs jeg går ud fra du ikke bor alene så, siden du ikke får kontant hjælp, der er bare så mange der kommer i klemme på at de har en partner der tjene penge. Det problem har jeg heldigvis ikke, da jeg bor alene med min datter.
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 14:56   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Sille,

Nej det er oplagt der skal høres fra kommunen før vi ved hvad de vil. Fint at der er skrevet at din lidelse er stationær, det bør kunne bibeholde dine sdp. Vi må dog se hvad de ellers skriver. Umiddelbart er det jo skrevet at du ikke kommer på det ordinære arbejdsmarked hvorfor du burde flyttes over på §27 stk. 4 med forlængelse i ht. afklaring mod fleks eller ftp.

Jeg bor alene og fik noget friværdi i forbindelse med skilsmisse og hussalg i 2006. Dette betød så at jeg ikke kunne få kontant hjælp da jeg røg ud af sdp. i 2007. Jeg startede selv en afklaring op i 2008, men under en 6 mdr. lang arbejdsprøvning gav jeg op og måtte et smut over psyk. skadestue med tvangstanker og deslige. Mine børn overdrog jeg til deres far, jeg har dog nu igen 2 år efter fået min datter tilbage på min adresse, min eks og jeg bor tæt på hinanden, min datter sover hos mig et par gange om ugen og ellers ser jeg hende hver dag. Arbejdsprøvningen har dog begrænset min funktionsevne i nogen grad.

Hvad skriver dine læger om din funktionsevne ? Kunne du ikke skrive til din sbér om hun har modtaget rapporten og hvad der videre skal ske. Om du kan afklares mod fleks eller hvad ? Hvis ikke fleks må du jo kunne afklares videre mod ftp. hvis du er for syg til fleks.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2011, 17:44   #20
Sille81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2011
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 54
Styrke: 14
Sille81 er ny på vejen
Jeg kan god spørge min sagsbehandler om hun har modtaget papirene, men da jeg altid skal tages op på time møder inden jeg får nogle svar, vil det ikke hjælpe meget. De holder disse møde hver 14 dag, så jeg ved der kommer til at gå et stykke tid før jeg hører mere fra kommunen.

Lægerne skriver intet om min funktionsevne. Min egen læger har dog skrevet at de ikke skal regne med at jeg kommer over de 15 timer, lige meget hvad de gør.

Det er surt at være fanget i systemet, og det går åbenbart ud over de flestes psyke.
Sille81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fratagelse af førtidspension Pipper Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 30-07-2013 22:34
Fratagelse af Flexbevilling dobar Spørgsmål ang fleksjob 13 01-04-2010 14:13
Fratagelse af førtidpension Kenzoo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 15-10-2008 14:53
Fratagelse af kontanthjælp. popiae Alt det andet 18 30-06-2008 00:47
Fratagelse af ledighedsydelse Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 0 07-10-2007 11:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension