K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-03-2015, 02:43   #1
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
Praktik/Arbejdsprøvning.

Jeg ville høre jer herinde på K10 om nogle af jer kender til arbejdsprøvning eller "Pratik" som kommunen syntes at det skal kaldes.

Jeg har været i arbejdsprøvning i 2 mdr og skal være det i de næste 6mdr. Efter de 6mdr bliver min sag lagt til Rehabliteringsteamet..Gisp..

Men jeg overvejer nu, at søger Førtidspension på den der paragraf 17, om 3 mdr tid. Fordi så mener jeg, at kommunen har nok data om min arbejdsprøvning. Jeg kan lige knap klare 2timer 3 gange om ugen, men jeg er træt allerede efter lidt over en time i arbejdsprøvningen og det fylder også i hovedet når jeg kommer hjem...

Men håber at høre fra nogle af jer herinde om hvordan i har klaret det i arbejdsprøvning osv.
Timeagain er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2015, 06:56   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Husk du ikke skal kæmpe så meget for at klare to timer at du ikke kan noget når du kommer hjem, kan du kun klare en time, så får du hjem efter den time.... Ellers vil prøvningen jo vise at du kan klare seks timer om ugen og du risikere at stå med en fleksjobbevilling som du måske ikke kan varetage.

Og så starter hele møllen forfra, hvis du ikke kan varetage et fleksjob med ny prøvning m.v. For at dokumentere hvorfor du ikke kan det.

Så det er enormt vigtigt at du ikke er længere tid i prøvningen, end du kan holde til og hvor du også kan have et liv når du kommer hjem (det har vi faktisk ret til at have)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2015, 09:51   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er her, vigtigt; at du inddrager din læge/speciallæger ift hvad du kan klare, f0rdi han vil kunne anbefale, nedsættelse af tid.

VH P0piae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2015, 10:01   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men hvad sker der efter de 2 timer, har du en pause på 3 timer (på sofaen)

for så er det jo ok, eller er du helt færdig til næste dag?

Fleks job er jo ret langt ned i tid og du er nok over den tid der hedder pension.

En job vejleder sagde en gang til mig et fleks job er altid 37 timer om ugen, du arbejder bare kun de 8 resten er indregnet hviletid og det er jo rigtigt nok.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2015, 10:18   #5
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
For at din arbejdsprøvning/praktik skal lykkes med at afklare din arbejdsevne....

er det virkelig vigtigt at ...............

dine skånebehov bliver overholdt, det er både du og praktikstedet ansvarlig for

du skriver dagbog hver dag i perioden, og løbende giver den til din vejleder, jobkonsulent, du skriver både hvordan du har det i selve praktikken, hvordan du har det når du kommer hjem, hvordan er dit overskud til hjemlige aktiviteter, familien , socialt samvær med andre.

hvis du nu slæber dig gennem 2 timer 3 x ugentligt og skal bruge hele resten af dagen til at restituere til næste dag, så skal dit timetal sættes ned, derfor er det vigtigt at den som er tovholder for dine timer i praktikken, ved hvordan du har det.

ellers er det en direkte vej til en ny arbejdsprøvning ......

pas rigtigt godt på dig, du er den nærmeste til det.
vh og god dag
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2015, 12:02   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Mht at søge førtidspension på det foreliggende grundlag skal du sikre dig at der så ligger noget om arbejdsprøvningen i din sag. Normalt indrapporterer jobkonsulenten jo først sidst i forløbet, så hvis du søger inden din arbejdsprøvning er tilendebragt ligger der sandsynligvis intet om din sag og så bliver "på det foreliggende grundlag" uden arbejdsprøvningen.

Så indhent aktindsigt inden du søger.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2015, 16:14   #7
Timeagain
Slette Bruger
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2015
Indlæg: 47
Styrke: 10
Timeagain er ny på vejen
Mange tak for svar alle sammen, det er en stor hjælp. Man kan jo ikke få sådan noget feedback fra ens sagsbehandler eller mentor, der gælder det bare om at presse citroen så hårdt som muligt.

Ja man har altså ret til et liv selvom at man er på offentlig forsørgelse og man bliver nødt til at passe på sig selv i sådan noget arbejdsprøvning og ikke tage mere end man kan klare ellers skyder man jo sig selv i foden.

Den arbejdsprøvning som at jeg er i nu, møder jeg Mandag,Onsdag og Fredag. Prøver på 3 timer hver af dagene, men det er at presse citronen syntes jeg. De fleste dage når jeg kommer hjem sover jeg 3-4timer, men det skal så også siges at jeg sover rigtigt dårligt eller slet ikke om natten.

Jeg har været på kontanthjælp i 9år og har psykiske diagnoser og har nogle fysiske problemer også. Jeg har haft arbejde inden jeg blev syg, der kunne jeg klare mange timer om ugen, da jeg var i Hæren.
Og nu kan man næsten slet ikke noget i sammenligning til det man kunne før, det er hårdt psykisk og man føler sig dum når man går i sådan noget praktik. På mine gode dage tænker jeg på Revalidering, og hvor rart det må være at tage en anden uddannelse og klare sig selv, så man bliver fri for det kommunale system.

Men de fleste dage tænker jeg førtidspension, tror at jeg vil få det bedre at få ro på og slippe det hele. Syntes ikke at jeg ville få noget ud af at være i flexjob 5-6 timer om ugen, jeg kan slet heller ikke se hvad det vil gavne statskassen og en arbejdsgiver. For mig er det nedværdigende når man ikke kan klare så mange timer, når man ved hvad man har kunnet klare før, og så skal man gå rundt som en Grøntsag i et flexjob.

Og jeg er sgu også bange for at komme i et Ressourceforløb og blive syltet der i flere år. Det vil jeg ikke kunne klare mentalt, fordi jeg har prøvet rigtig meget aktivering i de 9 år jeg har været på kontanthjælp.

Jeg er godt nok også desperat efter at få en anden ydelse end kontanthjælp, det er ikke fedt at leve i fattigdom i så mange år!.

Sidst redigeret af Timeagain; 18-03-2015 kl. 16:26.
Timeagain er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2015, 18:08   #8
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Hvad siger den konsulent der følger dig i praktikken, det er jo vedkommendes opgave at få praktikken bragt ned i et leje hvor du kan holde til det, og det er også konsulenten der dokumenterer hvor lidt du magter, så det indgår i den samlede vurdering hos rehabiliteringsteamet.

Hvor ofte har du kontakt til den konsulent der følger dig ?
Hvis det ikke er tit nok i er kontakt må der skrues op for frekvensen... det er derfor de er der !!!
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2015, 22:54   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pif Se meddelelser
Hvad siger den konsulent der følger dig i praktikken, det er jo vedkommendes opgave at få praktikken bragt ned i et leje hvor du kan holde til det, og det er også konsulenten der dokumenterer hvor lidt du magter, så det indgår i den samlede vurdering hos rehabiliteringsteamet.

Hvor ofte har du kontakt til den konsulent der følger dig ?
Hvis det ikke er tit nok i er kontakt må der skrues op for frekvensen... det er derfor de er der !!!
Det kan være en ide at høre jobcenteret hvor mange timer om ugen de har købt jobkonsulenten til. Den jobkonsulent som fulgte mit forløb var købt hos anden aktør til 2 timer om ugen, så jeg insisterede på at vi sås eller ihvertfald talte sammen hver uge. Det var en god hjælp for mig.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2015, 23:51   #10
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Det kan være en ide at høre jobcenteret hvor mange timer om ugen de har købt jobkonsulenten til. Den jobkonsulent som fulgte mit forløb var købt hos anden aktør til 2 timer om ugen, så jeg insisterede på at vi sås eller ihvertfald talte sammen hver uge. Det var en god hjælp for mig.
Min konsulent var også kun købt til et bestemt antal timer, som blev sat op, efter lidt tovtrækkeri, hvor også arbejdsgiver, foruden mig selv var inde og sige at det her ville altså gå galt, pga. min iver for at fremstå så frisk som mulig, hvis jeg ikke blev fulgt helt tæt af konsulenten.

Og i min pensionstilkendelse er der brugt en del sider til at beskrive hvad denne konsulent mente og sagde og hvordan forholdet til denne havde været, og hvordan mit fremmøde kun hang sammen med min egen interesse og konsulentens evne til at holde igen på mig (altså konsulentens store arbejde med at få mig til at blive hjemme fra praktik, når jeg ikke havde arbejdsevne i mig)
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension