K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2015, 17:34   #11
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Så har man en mulighed for at afgøre, om det, man selv gør er rigtigt og tilstrækkeligt.
Jeg har en problematisk nakke, men har aldrig fåetnogen behandling eller rigtig undersøgelse, så jeg ved ikke, om mine egne træningstiltag er rigtige.
Det ville jeg primært få afklaret ved henvendelse til en fysioterapeut, bruger selv Fysisk Form på Vesterbrogade, de har også noget på Amager.
Bruger dem selv fordi de kan undersøge og hjælpe igang med korrekt brug af nakke/skulder, en reumatolog, der kommer man en gang og får oplyst at det er sådan som det nu er... men det ene udelukker jo ikke det andet, ville bare aldrig vente på tid hos en reumatolog uden samtidig at komme i gang med det andet.
Citat:
Der blev nævnt en Malika Schaantz i en ældre post. Jeg overvejer at tale med hende.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 13:02   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Hej.

Jeg har fået henvisning til reumatolog på grund af et meget gammelt nakke-skulder problem, -
Må jeg have lov at spørge hvad dine problemer helt eksakt handler om?

Når jeg spørger så er det fordi, jeg har selv kæmpet med problemer i skulder/nakke det meste af mit liv.
Igennem ca. 30 år har jeg været hos zoneterapeuter, fysioterapeuter, kiropraktor, fysiurg, akupunktører (og muligvis andre jeg har glemt i farten), det meste har hjulpet i en periode.

De senere år har jeg så fået tiltagende problemer med min fordøjelse, de har nok været der i mange år, men ikke i en grad så jeg har set det som noget "sygeligt".

De sidste par år har jeg (via nettet) lært rigtig meget om vores fordøjelsessystem, og jeg kan konstatere, at når min fordøjelse er i orden, så har jeg ingen problemer med skulder/nakke, og selv min tossede ryg opfører sig eksemplarisk.

At have en god fordøjelse handler ikke kun om, at få noget ud den anden vej.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 14:40   #13
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det handler om en helt lige nakke, der er tæt på at bøje den gale vej. Leddene sidder ikke ligefrem forkert, men noget klodset op - og disken imellem de evigt problematiske 6. og 7. hvirvel er i fare for at kunne blive generet af flere voldsomme greb.Den har set pænere ud, men jeg har fået så mange knæk af behandlere, som mente, at de kunne afklare det hele med hænderne.
Før det er min øvre ryg blevet rettet lidt skæv og det hele startede med et par kileformede hvirvler. som jeg sandsynligvis har haft siden fødslen.
Jeg har haft skulder-hånd symptomer side jeg var 8 år og er vokset op med et ordentligt bækkenvred - også fra fødslen. Det har afbrudt en musikeruddannelse.
Min halsmuskulatur er meget spændt og det kan have noget med disse problemer at gøre, men det er også psykisk....angst på grund af fortsat mishandling af mit liv i offentligt regi.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-03-2015, 23:35   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Jeg vil bare have afklaret, hvorvidt min nakke spiller en rolle i mit skulderproblem, siden det vender tilbage i fuld styrke, uanset, hvad jeg gør ved det.
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Min halsmuskulatur er meget spændt og det kan have noget med disse problemer at gøre, men det er også psykisk....angst på grund af fortsat mishandling af mit liv i offentligt regi.
Min egen erfaring med vores sundhedssystem i forhold til vores problemer er, at vi ofte forventer mere end de kan tilbyde.

Du kan risikere at være heldig, at finde en reumatolog, der virkelig er knald hamrende dygtig og kan/ved noget, som de andre ikke gør.
Men det mest sandsynlige er, at du bliver skuffet. Over, at de ikke kan sige med sikkerhed om der er en sammenhæng mellem problemerne med din nakke og problemerne med din skulder.

I sidste ende hænger hele kroppen jo sammen, så hvis der er en skævhed eller ubalance et eller andet sted, så kan den meget nemt påvirke andre steder/funktioner i kroppen.

Min egen erfaring er, at spændingssmerter i skulder/nakke/baghoved oftest hænger sammen med fordøjelsen.

Dette har jeg fundet ud af efter at have kæmpet med spændinger i skulder/nakke i over 30 år.
I de 30 år har jeg været hos 3 praktiserende læger, 2 fysioterapeuter, 1 fysiurg, 2 akupunktører, 3 zoneterapeuter og 4 reumatologer. Ikke én eneste af dem har nogensinde nævnt, at der kunne være denne sammenhæng.

Men nu hvor jeg har gennemskuet det, og ved hvilke ord/begreber jeg skal google, så kan jeg finde rigtig meget om emnet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension