K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2011, 21:53   #1
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Lidt om mig..

Skulle lige bruge et par dage for at tage mig sammen, vil prøve at fortælle min historie kort..

Jeg er gift og vi har været sammen i 19 år, sammen har vi 5 børn.
En af børnene er autist, så jeg kender lidt til at kæmpe, da det tog os mange år med systemet. Da vores dreng var 11 år (nu 15 ) valgt vi at få ham pladseret uden for hjemmet. Det har kostet os blod sved og tårer at komme igennem dette.
Livet gik videre og alle begyndte at leve et helt nyt liv, med nye friheder da vi ikke var låst fast i vores søns indelukket verden. Han kommer ofte hjem, næsten hver weekend .
Jeg havde imens han var hjemme deltidsjob, og kom på fuldtid da han flyttede, et job jeg elskede overalt.
Pludselig en dag blev jeg syg, høj feber, udslæt, øm i leddene, sådan gik jeg en uge, stadig på arbejde. Ugen efter dette startede, imens jeg var på arbejde, hævede alle mine ledde op til dobbelt tykkelse, pludselig forsvandt benene under mig, jeg måtte bæres ned af trapperne og ud i bilen. Efter dette var jeg sengeliggende i 3 måneder, kunne ikke selv gå på toiletet, kunne ikke holde et glas vand osv.Derefter prøvede jeg at vende tilbage til arbejdsmarket dette lykkes så også i 2 måneder så gentog det hele sig engang til, sidste gang dog med 14 dages indlæggelse på hjerteafd. med hvilepuls på 190...Min egen læge havde store problemer med at sygemelde mig, da jeg ikke selv ville, jeg ville jo gerne blive på arbejdsmarket bevise at jeg var noget værd efter at kæmpe i flere år med et handicappet barn. Til sidst kunne jeg jo godt se min krop ikke ville mere.

Meget er sket siden, mange undersøgelser er foretaget og man har fundet store forandringer i mine ledde, gigtsygdom med inflammation ( kronisk betændelse) værst er det dog i mit bækken og mine skuldre. Nogen dage er det knæ og håndled. Dog mangler jeg en endelig diagnose på gigtsygdommen da det kan være 3 forskellige, ved siden af har jeg scheuermann ( ryglidelse) og nu som følge af dette også fibromyalgi.

Kommunen har indimellem behandlet mig ok, men det sidste år er gået med trusler om sygedagpengestop, og kommunens lægekonsulent skriver hvad hun vil.
Jeg har lige været igennem en arbejdsprøvning, hvor de to første dage kunne jeg klare 3 timer om dagen fri onsdag og når torsdag, fredag kom havde jeg så mange smerter og betændelse i ledene at jeg var sengeliggende hele weekenden inden jeg igen skulle afsted mandag morgen. Dette gik udover min familie som måtte klare de daglige pligter og en mor som havde svært.

Kommunen erkender min arbejdsevne er varig nedsat, de ser ikke mulighed for at afprøve en ny arbejdsprøvning, da jeg kun magtede ca 10 timer.
Jeg blev forlænget efter § 27 stk 1 nr 4 Hvor man erkender arbejdsevnen er varigt nedsat og skal finde ud af om det er fleksjob eller førtidspension.
Dette har nu stoppet før udløbet af fristen d. 23-9-11 og henvist mig til kontanthjælp.

Er i denne uge startet på smerteklinik på kommunens opfordring, dette vil de ikke afvente resultatet af, da kommunens lægekonsulent mener at efter dette, vil der være mulighed for at vende tilbage til normale vilkår på arbejdsmarket.

Så p.t er alt noget rod, kommunen har lavet så mange fejl, deres lægekonsulent bruger ikke oplysningerne fra sygehuset korrekt og vil ikke indhente en speciallægeeklæring.

Så nu er jeg ved at anke sammen med min rådgiver i fagforeningen, han er rystet over hele forløbet, som han siger der er jo ingen tvivl om du er syg.

Ligenu er jeg ved at give op, orker ikke, har smerter, har lyst til at være kone for min mand, lyst til at være mor for mine børn og IKKE være en kludedukke som kommunen kan gøre hvad de vil med.

Som min mand siger, vi har fundet ekstra kræfter på bunden engang før, vi finder dem igen, og det gør vi.

Så til alle jer derude bag skærmen, man kan finde uanede kræfter frem, HUSK DET!!! Held og lykke med jeres kamp.

Mange varme knus fra GoGO


P.S Efterfølgene har vores søn på 17 år fået samme gigtsygdom, dog med diagnosen morbus bechterew

Sidst redigeret af GoGo; 19-06-2011 kl. 22:00.
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 22:02   #2
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Du får lige en stime fra mig - og velkommen til K10 ! Her vil du finde en masse mennesker der lige som dig selv kæmper de daglige kampe og tager adskillige omgange i manegen rundt omkring i kommunerne ! Herinde er der altid nogen til at lytte og svare - her finder du absolut eksperticen i en hvilken som helst grotesk vinkel.
Mine dyner kalder - pøj pøj
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 07:09   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du får lige en bunke

Du har dælme da haft dit og se til, og har det stadig.

Hvor er det skønt, at du og din mand holder sammen i kampen og finder kræfterne.

Jeg kom i tanker om, at du kan klage over lægekonsulenten, dette skal gøres til kommunen, da lægekonsulenten er en administrativ medarbejder i kommunen (mener jeg det hedder).

Så overvej om ikke du skulle klage over denne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 08:30   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
godt at du anker.

herunder, at de ikke har indhendtet en speciallægeerklæring fra speciallægen, inden fratagelse, og altså besvaret spørgsmålet om hvorvidt smertklinik har nogen effekt eller ej.

Har samme problematik, dog minus fibromyalergi.
Se evt under tråd "magtmisbrug".

Min speciallæge skrev at dette med smertklinik, ingen forskel ville gøre, og at han iøvrigt styrede ALT vedr medicin.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 09:24   #5
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Velkommen til k10, GoGo

En masse til dig fra mig.

Sikke da en uanstændig måde du bliver behandlet på, jeg skammer mig efterhånden over at være dansker, sådan som vi behandler syge mennesker der har brug for hjælp

Jeg håber sådan for dig, at med det fokus der langt om længe er kommet på lægekonsulenters rolle i sagsbehandlingerne af syge mennesker, at du snarest får den hjælp du behøver.

Jeg står også selv midt i suppedasen, så ved godt at det bare fylder så meget, og at man føler sig fuldstændig magtesløs.

Mange tanker til dig
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 09:31   #6
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
vi tager lige den her en gang til....LÆGE KONSULENTER SKAL KUN OVERSÆTTE ANDRE LÆGERS UDTALELSER..........klag direkte til ombudsmanden !...ikke at du får noget ud af den korrupte narrehat
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 18:46   #7
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Bedømmer

Man bedømmer et samfund på., hvordan at det behandler de svageste
Hvis at jeg var politiker ville jeg have svært ved at sove om natten
Men de har selvfølgelig sikret sig selv med fede ministerpensioner og fede ben
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 23:07   #8
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Takker lige for alle jeres krammer

Jeg har været i gang med min anke i dag og tror allerede den er færdig, skal lige sende den til godkendelse ved fagforeningen..
Jeg har husket ymerparagraffen A-38-02 og principafgørelsen D-14-03 da de ikke har § 7a helt i orden.
Er der nogen som ved hvad jeg skal sende med min anke, skal jeg kopiere alle mine journaler fra kommunen og sende med, det er jo kun til dem i første omgang??

Lige en masse fra mig til jer alle.
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 16:09   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
mon ikke det var i PiaC tråd jeg læste omkring den store fejltagelse, eller måske var det i Tassi s tråd.. netop omkring når de engang har forlænget efter den § med 4.er.. fleks eller førtids.. at så kan de ikke gå tilbage og sige kontanthjælp..

håber du får styr på det, og at kommunen får et hak i tuden. øv altså at der skal være så meget umenneskelig behandling af os i systemet.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2011, 14:28   #10
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Hej
Ja så kom jeg til reumatolog i dag, for at få ham til at lave en ordentlig beskrivelse af mit sygdomsbillede.

Kommunen har jo ikke ville indhente alle oplysninger derimellem speciallægeerklæring, som ville kunne forklare det samlede sygdomsbillede af mig.

Kommunen skriver jo at de ikke udfra det de ser, kan de ikke forstå min nedsatte funktionsevne, måske kun fordi de læser det de har lyst til !!!
Så de er sikker på at ved psykologbehandling, vil jeg kunne arbejde på normale vilkår.

Lægen vil nu lave en erklæring til mig som beskriver det hele og det er hele min krop som er påvirket af gigt og der ikke er flere behandlingsmuligheder, og en psykolog ikke kan gøre mig rask.

Jeg er super glad for at lægen vil lave en erklæring til mig, så INTET kan misforståes.
Kommunen for meget svært ved at komme udenom at de har lavet en fejl, ved at ikke indhente en speciallægeerklæring, py jeg håber det kan bruges i anken
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt til dem der vil vide lidt mere om merudgifter Pyt Den nyttige viden vi alle har 5 13-08-2014 11:28
Lidt om mig ziggy Din historie 20 16-03-2011 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension