K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2011, 23:46   #21
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Kommunefrynser o.l, er som regel IKKE i stand til at vurdere "surmuleri" - jeg kan love dig, at sidder man dybt deprimeret og/eller angstplaget eller dybt smerteplaget, så er verden snæver og der er lukket af for smil og positivitet. Du ved nok, at man kun bliver fritaget hvis en læge direkte forbyder en arbejdsprøvning eller et forløb.

For hulen da - hvor det er en almindelig kommuneholdning, mød op og vær glad og positiv, vi gør det her fordi det er vigtigt at bevare en glad holdning til fortsat tilknytning til arbejdsmarkedet, du skulle jo nødigt gå helt i frø og den smule angst og smerter kan jo ikke betyde det helt store.

Hold da fest, hvor har jeg mødt mange uvidende sagsbehandlere - man kunne nogen gange godt ønske dem en mindre depression og et enkelt angstanfald og mindst 3 uger med smerter døgnet rundt, så de ikke kan sove eller tænke to tanker, eller et lille iltapperat tilsluttet bare et par dage - og så være flue på væggen, når de vader rundt med et smil og boblende af positivitet.
Super beskrivelse af at være syg i forhold til Jobcenterregi og hvad deraf følger - sidder lige i skabet :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 23:50   #22
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Du kan IKKE se afgørelser fra Beskæftigels ankenævnet!

Du mener vel Ankestyrelsen!
(Må undre mig lidt over din viden???? Er du den du siger???
Har du uddannelsen som socialrådgiver, eller er du uddannet i kommuneregi?).

VH POpiae
...sidstnævnte køber jeg heller ikke, allerhøjst påbegyndt uddannelsen som socialrådgiver...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 23:51   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
af samme grund har jeg aldrig nogensinde i mine 3 år, snakket sygdom med min sagsbehandler. det har de ikke forstand på og skal heller ikke have det.
de skal forholde sig til hvad en lægekonsulent eller endnu bedre læse hvad lægerne skriver om ens funktionsevne.
har kun snakket om sygdom med anden aktør i arbejdsprøvning pågrund af skånebehov
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 23:55   #24
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Offentligheden har ikke adgang til BAN afgørelser, men de bruges på socialrådgiver studiet, samt selvfølgelig ude i kommunerne...

Nu mener jeg ikke man kan tage uddannelsen til socialrådgiver ude hos kommunerne, og nej jeg er ikke HK'er...
Læs igen Popiaes indlæg!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 23:58   #25
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
af samme grund har jeg aldrig nogensinde i mine 3 år, snakket sygdom med min sagsbehandler. det har de ikke forstand på og skal heller ikke have det.
Klog disponering, MTVRV1 :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 00:02   #26
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Læs igen Popiaes indlæg!
ikke HK'er = socialrådgiver...

__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 09:28   #27
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmmm, tidligere i dag skrev du:
"Har man ikke tålmodighed til at kommunen selv søger pension til en, så kan man selv gøre det - også på en ledighedsydelse, men stadigvæk er det vigtigt IKKE at afslå/nægte de tilbud kommunen finder rimelige."

Desværre orker jeg ikke at lede efter afgørelser pt, både ungerne og jeg selv kæmper mod influenzaen i disse dage, øøøh uger.
Ejjj Vovse.

Det er ikke pænt at tage få ord ud, for at forsøge at give en sætning en anden mening. Trådstarter spurgte faktisk om der kunne søges pension selv, uden følger for ledighedsydelsen. Jeg råder så til at der bliver talt med jobkonsulenten og en evt. sygemelding - og pointerer så at man altså godt kan søge pension selv, har man ikke tålmodighed til at vente på kommunen gør det selv.

Og der ligger afgørelser på ast.dk, masser af afgørelser.

Skidt med den influenza - jeg selv er vaccineret, og vil gerne her slå et slag for at vaccination for førtidspensionister er gratis.

Så god bedring til dig og ungerne
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 09:51   #28
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
"Pgl. sidder og ser ud som om han / hun ikke vil deltage i værkstedets daglige arbejde"

Citat: fra en jobkonsulent uden socialfaglig baggrund, efter observation af borger i afklaring...!

Så nej, det står ikke nedskrevet at man ikke må, men som det meste andet herinde, var det ment som et godt råd. Og jo der ligger en ankesag et sted, hvor det udfra en jobkonsulents vurdering som den ovenfor, blev vurderet at boregen ikke deltog aktivt i egen sag... Resultat: ingen medhold i klage, fortsat stop for ydelse.

Jeg kender SGU godt til depressioner, angst, skizoide tilstande og en hel del mere og det burde de fleste andre socialrådgivere også, og der er problemet! Dem som vurderer ude i selve arbejdsprøvningen er sjældent uddannet til at se disse tegn, endsige tage en dybere snak med en borger der har det dårligt.

Jeg mener også at jeg flere gange herinde i adskillige tråde har rådet andre til at sige fra når de ikke kan mere, helst lige før det punkt, da der gerne skulle være lidt energi til resten af privatlivet...
Det var hårrejsende og en ren gyser at du ordret skriver. Pgl. sidder og ser ud som om han/hun ikke vil deltage i værkstedets daglige arbejde.

Du bekræftigere sådan set bare dèt, som de fleste på k10 ved, af egne erfaringer og oplevelser - at det s.. ikke nytter noget, at enhver kan blive sagsbehandler i systemet.

I min egen sag, var der først en uddannet socialrådgiver inde over til allersidst, da jobcentret havde givet op. Så ingen hak til de uddannede herfra, og heller ikke til dig.

Med et smil i øjnene - gu`ved hvad jeg har set ud som - for mange syge og alvorligt syge, så betyder det rigtig meget at man ikke også ligner en pose ****. Det kan snyde de uvidende og uuddannede.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 11:37   #29
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
Det var hårrejsende og en ren gyser at du ordret skriver. Pgl. sidder og ser ud som om han/hun ikke vil deltage i værkstedets daglige arbejde.

Du bekræftigere sådan set bare dèt, som de fleste på k10 ved, af egne erfaringer og oplevelser - at det s.. ikke nytter noget, at enhver kan blive sagsbehandler i systemet.

I min egen sag, var der først en uddannet socialrådgiver inde over til allersidst, da jobcentret havde givet op. Så ingen hak til de uddannede herfra, og heller ikke til dig.

Med et smil i øjnene - gu`ved hvad jeg har set ud som - for mange syge og alvorligt syge, så betyder det rigtig meget at man ikke også ligner en pose ****. Det kan snyde de uvidende og uuddannede.
hvis du kigger i mit indlæg, så var det et citat, taget fra en vurdering på en af "mine" borgere der var i afklaring til fleks.

I det konkrete tilfælde ringede jeg til konsulenten og bad om en uddybning, som han forøvrigt ikke kunne give, derefter tog jeg en snak med borgeren, og i dette konkrete tilfælde handlede det om at hun i weekenden havde mistet sin hun, og dette påvirkede hende selvsagt en del. Dvs. den udtalelse fra jobkonsulenten arkiverede jeg under "usaglig/ubrugelig"...

Jeg tror desværre at en del af de fejlskøn der foregår, er fordi folk er pressede til det yderste. Inderst inde vil de meget gerne hjælpe folk, men er presset fra oven på økonomien, og presset på tiden, på grund af alle de nedskæringer der er i systemet. Uanset hvordan man vender og drejer det er der jo forskel på kvaliteten af et produkt som spyttes ud på samlebånd, kontra det håndlavede og tidskrævende.

Og vi kan kun blive enige om at det er en ren gyser, nogle gange at se hvad der skrives i folks sager. Selvom der på socialrådgiver gøres meget ud af at alle skal vurdere objektivt på sager, uanset om det er i arbejdsmarked-regi, børn/unge eller noget helt tredje, så må vi desværre indse at der findes personer der bare ikke evner dette. Men det er jo lidt svært at gøre noget ved.

og til sidst forstår jeg ikke helt at folk bliver harme, når jeg fortæller et eksempel, og på baggrund af det råder? Er det ikke det at k10 blev opfundet for? Og det kan vel kun være en fordel at der i fora også er folk "fra den anden side"?
;-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 12:06   #30
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Hey Ricky
Jeg er glad for at du er her på forum !
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension