K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2008, 19:58   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Thumbs down Lighed eller ulighed

Jeg synes efterhånden, der er så mange huller i fleksloven, som betyder, at fleksere bliver ringere behandlet end andre på arbejdsmarkedet.

Ringere "understøttelse" end raske ledige.
Ringere sygedagpenge end raske, der sygemeldes
Ringere muligheder på arbejdsmarkedet

Og en masse andet.

Nu har det slået mig, at en flekser heller ikke "bare" kan arbejde i udlandet, pga. al det bureaukrati og kontrol.

Dvs. at man som fleksbevilget er LÅST FAST i Danmark, i modsætning til raske på arbejdsmarkedet.

Er det ikke urimeligt? Er det ligestilling?

Jeg er så træt af den lov, som lyder så fin, men fungerer så elendigt for så mange menneskeskæbner.

Hvad siger I andre?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 03:21   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Nu har det slået mig, at en flekser heller ikke "bare" kan arbejde i udlandet, pga. al det bureaukrati og kontrol.

Dvs. at man som fleksbevilget er LÅST FAST i Danmark, i modsætning til raske på arbejdsmarkedet.
Heller ikke en ledig flekser må bo i feks sverige....

Dertil er der problematikken om at en flesker er stavnsbundet pga deres arbejde, man kan ikke bare sige et fleksjob op og fordi familien skal flytte til Jylland, og man gerne vil være sammen med resten af familien , for så kan kommunen tage din ledighedsydelse....

der blev godt nok løsnet op for det i den nye fleksreform men som jeg husker det så blev det ikke vedtaget ved lov at man skulle kunne få lov til at flytte med familien , kommunerne blev vist bare bedt om at se på det med blide øjne ... prøver at finde det i morgen , men indtil da kan man hygge sig med denne tråd .... http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...t=Stavnsbundet

Som man også kan se af den tråd så skal man spørge pænt om lov til at være syg i en evt ny kommune, man kan ikke tage for givet at ledighedsydelsen følger med, selv om det er tilsigtet at den gør....

Derud over hvor mange mennesker finder ud af at ægtefællen feks skal forflyttes med sit arbejde i så god tid at de kan nå at finde bolig, søge ny kommune om ledighedsydelse og ordne alt omkring en flytning , og hvad nu hvis den nye kommunen skulle finde på at sige nej....

Så sidder man godt nok med håret i postkassen

læs også den her http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...t=Stavnsbundet

men husk at loven er lavet om siden de indlæg , men det viser godt hvor bøvlet det hele er ...
  Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 10:16   #3
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
?

jeg har fået at vide af min kommune at jeg til hver en tid kan flytte til anden kommune og at de skal godkende mig...ingen kan tage min fleks ydelse-nu hvor jeg er godkendt???? eller....
knuser
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 12:00   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis du er i job og beholder jobbet, kan du nemt flytte kommune.

Er du ledig - på ledighedsydelse (det hedder ikke fleksydelse), så skal du godkendes af den nye kommune. Derfor godt at kontakte tilflytningskommunen i god tid før flytning.

Du skal bevilges fleks igen af den nye kommune, så sørg for at få de gamle papirer med.

Men det burde være umuligt at frakende en allerede bevilget fleks, fordi man jo allerede har været varigt syg og har dokumenteret nedsat arbejdsevne.

Men problemet i denne tråd er primært at gøre opmærksom på ULIGHED for syge. Og det gør mig vred på denne lovgivning.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 12:37   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille Se meddelelser
jeg har fået at vide af min kommune at jeg til hver en tid kan flytte til anden kommune og at de skal godkende mig...ingen kan tage min fleks ydelse-nu hvor jeg er godkendt???? eller....
knuser
Hvis man er ledig flekser skulle der ikke være noget problem med at flytte og ja jeg fik også af vide at ingen kan pille ved en fleksjob bevilling...men se på Assens kommune... så man skal nok være på vagt...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 12:44   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Stella.... det understreger netop ULIGHEDEN for borgere med handicap/sygdom.

Det strider imod ALT.

De vil have green-card-ordning, polakker osv., så flere kan komme til Danmark og arbejde, mens danskere IKKE selv kan få job.

Og danskere - fleksere - må heller ikke komme under arbejdskraftens frie bevægelighed i EU. Man "lænker" folk til deres bopæl - i kommunen og i landet.


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 12:59   #7
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Ja det er nemlig sandt...vi har ikke de samme rettigheder som nogen andre....vi må heller ikke tage orlov for egen regning som andre kan...det medfører at man kan miste sin ledighedsydelse. altså er man stavnsbundet...det er meget uretfærdigt at man ikke må noget som helst og heller ikke kan få et job...så er man bundet på hænder og fødder indtil man er 65 år hvis man ikke er berettiget til fleksydelse ( det der svarer til efterløn) og hvis man er uden fleksjob som 60 årig så ryger man på kontanthjælp efter 6 måneder...

Det ville være rart med lidt muligheder ...lidt luftrum...f.eks hvis man kunne arbejde og bo i et andet land hvor der er mere varmt og tørt fordi det hjælper på smerter i led og ryg.

kun I lande hvor der er samme ordning må man gerne...men man skal bo I DK...det gør det lidt svært at arbejde i sverige og bo I DK eller sydpå...

Ja man sidder fast i den ordning det har center for ligestilling skrevet om.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 23:22   #8
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
zuza har lige sagt det ikke hedder fleksydelse og nu skriver stella fleksydelse----øhh hvad hedder det lige......:=0
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2008, 23:32   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nille...

Stella skriver det helt korrekt.

Ledighedsydelse er for ledige fleksjobbere.
Fleksydelse er efterløn for fleksjobbere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2008, 00:58   #10
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Hvis man er ledig flekser skulle der ikke være noget problem med at flytte og ja jeg fik også af vide at ingen kan pille ved en fleksjob bevilling...men se på Assens kommune... så man skal nok være på vagt...
Stella du skriver meget om Assens kommune, dem har jeg også problemer med...

Jeg er blevet helt bekymret om de kan fratage mig den førtidspension, som jeg netop i dec 2007 er blevet 'godkendt' til

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Øget ulighed i DK Risa Politik og Samfund 3 31-10-2012 06:03
Mere ulighed til næste år. maja-bell Politik og Samfund 10 15-10-2011 11:14
1.plads til DK i ulighed! buster Politik og Samfund 1 25-08-2011 18:58
ulighed dræber! kurttrold Dit og Dat 0 03-08-2008 22:48
Karen J.ved ikke, om ulighed er godt eller skidt Stella Politik og Samfund 3 24-12-2007 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension