K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2008, 02:29   #1
Fiselback
Synes godt om👍🏻
 
Fiselbacks avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-06 2007
Lokation: Danmark
Alder: 63
Indlæg: 127
Styrke: 17
Fiselback er ny på vejen
Hjælp mig med disse ???

Er der nogen der kender til, andre erhvervsgrupper. Hvor det er naturligt, lige som fleksjobber. At starte på en ny arbejdsplads, uden løn de første 2 til 12 uger?

Er det rigtigt! At man som fleksjobber ikke må tjene mere end ind man kom til skade eller på anden måde mistede en del af sin erhvervsevne??

Er det rigtigt! At man som fleksjobber ikke må tjene mindre end før man kom til skade eller på anden måde mistede en del af sin erhvervsevne???

Er der nogen der har gode erfaringer. Med såkaldt fremmed/anden aktør????
Og i så fald hvilken aktør?????
Fiselback er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 03:01   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mener du at arbejde gratis, så se på www.ladk.dk

Jeg har ikke hørt om nogen indtægtsgrænse, kun at kommunen betaler tilskud til arbejdsgiver, som er minimumtimelønnen på området, mens arbejdsgiveren gerne må give mere i løn afhængig af kvalifikationer. Fagforeningen skal med i forhandlingerne.

Jeg kender dog intet til det i forbindelse med skade. Dvs. jeg ved ikke, om der er særlige love for skadeerstatninger. Det håber jeg, andre kan hjælpe med.

Du kan evt. bruge søgefunktionen til at finde indlæg med andre aktører.

Der er mange forskellige erfaringer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2008, 03:16   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af vendborg Se meddelelser
Er der nogen der kender til, andre erhvervsgrupper. Hvor det er naturligt, lige som fleksjobber. At starte på en ny arbejdsplads, uden løn de første 2 til 12 uger?
Nej men jeg tror at det er vigtigt at man ikke kun ser praktikken som noget negativt, det er ekstremt vigtigt at det job man kommer i nu også passer til en, da vi som flekser ikke har samme mulighed som andre i samfundet for bare lige at skippe vores job fordi det ikke passer til os eller har et ulideligt miljø eller en stupid chef eller hvad er nu kan være i sådan et job....

Hvis man bare opsiger sit fleksjob så mister man sin ledighedsydelse, derfor kan det nogen gange godt betale sig at se sin praktik periode som den tid man har til at skifte mening

Men ellers giver jeg dig ret i at det er tåbeligt for jeg kender ikke til ret mange flekser der ikke skal være i praktik i tre måneder og det gælder såmænd også dem der bliver ansat inden for de fag de altid har været beskæftiget i og man skulle jo mene at både de og arbejdsgiver her vidste hvad der var hvad og at en ansættelse skulle være lige til

Citat:
Er det rigtigt! At man som fleksjobber ikke må tjene mere end ind man kom til skade eller på anden måde mistede en del af sin erhvervsevne??

Nej det er ikke rigtigt (hvis jeg forstår dig rigtigt og det du mener er at hvis du feks tjente 15000 om måneden i et job inden du blev syg og du så nu har mulighed for et job til 20.000 ...)

Den løn du skal have er mindste lønnen efter overenskomst inden for det område fleksjobbet er ....og det er uanset hvad du evt har tjent før

der er en øvre grænse for hvad der kan gives tilskud til kan ikke lige huske den , men mener at den er 300.000 og et eller andet om året ...

Men det har ikke noget med hvor meget du tjente før at gøre , men ene og alene den grænse der er sat for refusion til arbejdsgiverne




Citat:
Er der nogen der har gode erfaringer. Med såkaldt fremmed/anden aktør????
Og i så fald hvilken aktør?????
der må jeg nok tilslutte mig Zuza prøv at søge på feks private aktøre og se om ikke der skulle komme noget frem, ved at der er et par stykker der har erfaring med det ... og flere kommer formentligt til i løbet af året
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan er disse kommuner? Nødråb Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 15-09-2012 10:32
nogen erfaringer med disse ?? kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 13-07-2012 10:42
nogen erfaringer med disse ?? kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 30-05-2012 10:21
Hvis disse tal er rigtige. mik16 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 06-03-2011 10:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension