K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2011, 11:32   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hvis manden havde denne samme overskud og den samme arbejdsevne som han har i dag, men på tidspunktet for tilkendelse af hans FP, ville han så få bevilget den førtidspension?
Svaret er NEJ.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 13:06   #22
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Det er mig ubegribeligt, hvordan man kan stille op til Folketinget samtidig med man er berettiget til førtidspension efter ny ordning - simpelthen fordi man (i mine øjne) burde være for syg til at kunne bestride det erhverv.

Samtidig er det - igen i mine øjne - en enorm dårlig "reklame" for os, for der vil på no time blive peget fingre og sagt "der bliver givet førtidspension for nemt". Helt ærligt - så vil jeg kunne forstå denne pegen fingre!! Det vil i den grad også krænke min retsbevidsthed at samfundet uddeler førtidspensioner til folk, der åbenbart er i stand til at bestride et job i mange timer hver uge, og til en løn der er 6-7 gange så høj som en førtidspension.

Det handler IKKE om at førtidspensionister ikke må blive hørt, og vi er IKKE
ude i tanken om at førtidspensionister ikke skal have stemmeret (var det ikke venstre ungdom?)

Det handler i bund og grund om, at kan du komme i folketinget, så er du for rask til en førtidspension!

Jeg synes der er rigtig meget på spil her!

En helt anden ting er, at jeg synes det kunne være rigtig godt - hver gang der laves en lov - at inddrage berørte parter til en form for høring. F.eks. spørge sygemeldte/førtidspensionister til råds, når pensionsreformen skal forhandles, om vi ser potentielle problemstillinger. Her kan vi allerede nu selv vælge at skrive til Folketinget, og vores synspunkter kan derfor indgå i lovforhandlingen.

Dette har hele tiden været muligt, hvis I f.eks. googler L15 omkring merudgifter, ligger der adskillige borgerhenvendelser i høringsmaterialet. De fleste syge/førtidspensionister kan skrive et par linier om hvordan loven virker/ikke virker, men der er dælme langt derfra og så til at tage ind på Christiansborg flere timer hver dag i arbejds medfør.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2011, 18:30   #23
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Jeg har været inde og tjekke... han har fået et hæderligt valg, men jeg ved ærlig talt ikke om han er kommet ind.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fravær i Folketinget sane Politik og Samfund 3 20-06-2010 16:11
Folketinget Odenseaneren Et godt link! 0 25-10-2008 13:04
spørgsmål i folketinget buster Politik og Samfund 9 23-10-2008 15:18
folketinget i går bo m Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-04-2008 10:02
Stem med folketinget bantam Et godt link! 4 09-10-2006 01:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension