K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2007, 17:13   #1
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
mon det er navne-sammenfald!!!

Til Jan Boye

Idet jeg henviser til mail sendt til dig i går, har jeg efterfølgende fået kendskab til nedenstående artikler fra 2005.

Da jeg er i tvivl om hvorvidt bl.a. min sagsbehandler Lone Ellegaard har overtrådt straffelovens §175, stk 2:
§ 175. Den, der for at skuffe i retsforhold i offentligt dokument eller bog, i privat dokument eller bog, som det ifølge lov eller særligt pligtforhold påhviler den pågældende at udfærdige eller føre, eller i læge-, tandlæge-, jordemoder- eller dyrlægeattest afgiver urigtig erklæring om noget forhold, angående hvilket erklæringen skal tjene som bevis, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år.

Stk. 2. På samme måde straffes den, der i retsforhold gør brug af et sådant dokument eller en sådan bog som indeholdende sandhed.

skal jeg venligst udbede mig svar på, om nedenstående avisartikler omhandler samme Lone Ellegaard;



http://www.fyens.dk/article/492693

Lene i klemme i systemet
SYG: Efter tre måneder stoppede udbetalingen af sygedagpenge
Af Tom Brehm
NYBORG: I februar i år blev Lene Madsen, Tjørnevej 6, Nyborg, sygemeldt fra sit job som rengøringsassistent hos ISS med smerter i nakke, skulder og højre arm.

Den 10. maj stopper kommunen med en uges varsel med at udbetale sygedagpenge. Hun kan heller ikke få kontanthjælp eller understøttelse. Fra den dag har hun og manden Knud Erik Madsen levet af hans forholdsvis beskedne løn som chauffør.

Og det er alvorligt. For ægteparret sidder i eget hus, og når der mangler en indtægt, kan de ikke blive boende i deres lille parcelhus.

Lene Madsen er kommet i klemme i systemet, efter at Nyborg Kommune har strammet op på reglerne for udbetaling af sygedagpenge. Sagt på en anden måde. Kommunen følger nu til punkt og prikke reglerne i sygedagpengeloven. Det betyder, at skønner en lægekonsulent, at Lone Madsen godt nok er for syg til at passe sit tidligere arbejde som rengøringsassistent på Marinestationen på Slipshavn, fordi hun har smerter i nakke, skulder og højre arm, samt hovedpine og muskelkramper, så er hun ikke mere syg, end at hun kan passe et arbejde, hvor hun ikke skal belaste nakken og den dårlige arm ret meget. Så hun skal efter faglig leder i sygedagpengeafdelingen, Lone Ellegaard være klar til at skifte job - altså melde sig arbejdssøgende hos sin fagforening 3F. Så kan hun få understøttelse, indtil hun får sig en skånejob.

Men sådan ser verden bare ikke ud.

For hos 3F er holdningen, at når både Lone Madsens egen læge og hun selv ikke mener, hun er i stand til at gå på arbejde, så står hun ikke til rådighed for arbejdsmarkedet, og så smækker låget til dagpengekassen i.

- Efter min mening er det en elendig behandling, Nyborg Kommune udsætter mig for. Lone Ellegaard mener, at jeg bare kan tage mig et andet arbejde som f.eks. parkeringsvagt eller i en butik. Det kan jeg desværre ikke klare. Jeg har mange smerter og taber uafbrudt ting, jeg holder i min højre hånd. Jeg ønsker bestemt ikke at få sygedagpenge på livstid. Jeg har arbejdet hele mit liv. Jeg ønsker bare at få en smule hjælp af kommunen, til jeg forhåbentlig bliver rask igen efter behandlinger og genoptræning på sygehuset i Ringe. Men nej. Jeg skal arbejde - og det skal være nu, siger Lene Madsen, der undre sig over, at "systemet" uden videre tilsidesætter hendes praktiserende læges vurdering, der klar går på, at hun stadig er for syg til at arbejde.

- Vi har nok begået en fejl ved ikke at indkalde læger, fagforeninger og andre til et orienteringsmøde for at orientere dem om, at det altså er bedre, at folk med mindre skavanker kommer ud i knap så krævende arbejder, i stedet for at gå hjemme måned efter måned. Vi tror, at de vil få det meget bedre, hvis de kommer ud blandt andre mennesker, og vi mener, at fagforeninger, læger og naturligvis kommunen skal spille på samme hold. Derfor indkalder vi snart til et møde, hvor vi fortæller lægerne og fagforeningerne om den nye sygedagpengelov. Tidligere var det sådan, at det stort set var lægerne, der afgjorde, om deres patienter skulle have sygedagpenge. Det gav ikke gode resultater. Alt for mange kom aldrig i arbejde igen, fortæller socialdirektør Claes Jakobsen.

Han og Lone Ellegaard erkender dog i Lene Madsens tilfælde, at hun burde være kaldt til møde på rådhuset, for at få en forklaring på, hvorfor kommunen mener det er bedre, at hun får et let job, i stedet for at hun går hjemme. Derfor har Lone Ellegaard nu skrevet til Lene Madsen, at hun bør aflægge et visit på rådhuset.

- Lene Madsen er kommet i klemme. Hun står i en meget kedelig situation. Den vil vi forsøge at hjælpe hende med at løse, slutter Lone Ellegaard.



http://www.fyens.dk/article/526415?h...g+leder+nyborg

Fyret efter sag om sygedagpenge
Af Tom Brehm
NYBORG: Den kvindelige leder af sygedagpengeområdet på Nyborg Rådhus er blevet fyret efter kun fem måneders ansættelse. Det bekræfter socialdirektør i kommunen Claes Jakobsen.

Den kommunale leder kom i søgelyset, fordi rengøringsassistent Lone Madsen, Tjørnevej 6 i Nyborg tidligere på året i denne avis klagede over, at hun var blevet frataget sine syge-dagpenge fra den ene dag til den anden, selv om hun ikke var rask. Bag den beslutning stod den nu fyrede kvinde.

- Det var ikke kun på grund af den sag, at vi blev enige om, at hun skulle stoppe. Vi var uenige om den linje, der skulle lægges, fortæller Claes Jakobsen.

Tidligere på året var det arbejdsmarkedschefen hos Nyborg Kommune, der fik silkesnoren. Han kunne ikke rigtig sammen med sine kolleger.



Jeg imødeser snarlig tilbagemelding

Med venlig hilsen



Lena Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 17:53   #2
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Synes det er RET interessant

http://www.k10.dk/showpost.php?p=47373&postcount=2

Se så lige her;

Lone Marie Lyngbæk er kvalitetschef i Falck Healthcare.

Og så lige;
http://forsiden.3f.dk/article/201011...2/2140/NYHEDER
http://forsiden.3f.dk/article/201011...1/2140/NYHEDER

Andre sager med Lone Marie Lyngbæk/Lone Ellegaard;
http://www.fyens.dk/article/492693:N...mme-i-systemet
http://www.tv2fyn.dk/arkiv/2009/03/17/?video_id=20409
http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...=erik+simonsen

hvor mange sager er ikke kommet frem??
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 17:59   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
se DÉT var interessant, hmmm...

Jaaaa, man blir klog af skade, sjældent rig, desværre.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 09:39   #4
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
http://www.egreve.dk/SUK/index.html

Nye jobudfordringer igen...
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 11:50   #5
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Jeg er rystet, troede egentlig ikke der var noget der kunne ryste mig mere, efter jeg er kommet på K10 og ser hvordan syge mennesker behandles i vores "velfærdssamfund".

Sådan en kvinde skal da bare stoppes.

Tænk hvad det har kostet menneskeligt og økonomisk, at ha' sådan et kold forstokket kvindemenneske siddende og afgøre syge menneskers skæbne.

Føj jeg bliver dårlig, med tanke på sådan en kvinde kan få lov at foresætte med koldt og kynisk at tromle ned.

Odenseaneren...vil du ikke fortælle mig hvordan jeg kopierer links? :-)
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 12:06   #6
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Ja noget er da helt tosset i det

Du stiller dig i adresselinien øverst oppe, markere den og trykker crtl + c - så stiller du dig hvor du vil have den ind og trykker crtl +v
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 12:15   #7
Trunten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Indlæg: 175
Styrke: 14
Trunten er ny på vejen
Ja den er sgi gal, man tror jo næsten det er løgn

Tak for hjælpen
Trunten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 12:43   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10


-og set i bakspejlet ang seneste afgørelse fra Ast vedr sygedagpenge sager.....!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 17:13   #9
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jo det kan blive meget værre, se deres koncept:
Koncepter

Vores koncepter bygger på erfaringsbaseret praksis som sagsbehandlere, faglige ledere og som chefer på området samt fra egen praksis i revisionen. Vi har begge deltaget aktivt i konkrete indsatser i mange kommuner som har knækket kurven med stigende udgifter på sygedagpengeområdet.

Gennemgående for alle vores koncepter er, at der er et arbejdsmarkedsrettet fokus, og vi lægger vægt på borgerinddragelse såvel som medarbejdertilfredshed og udvikling.

Eksempel: Vores faglige screening af 50 sygedagpengesager over 52 uger er et mindre koncept som eksempelvis vil sikre din kommune en årlig nettobesparelse på kr. 2.927.145 år i løbet af de første 3 måneder, og inden for en 6 måneders periode en samlet nettobesparelsen på kr. 5.854.290 årligt*.

*Fremsender gerne faglig/økonomisk specifikation
Helle Greve og Lone Marie Lyngbæk
All rights reserved - SUKConsult.dk
Andre koncepter vi kan tilbyde er:

v Screening af sager over 52 uger

v Screening af sager under 52 uger

v Faglig sparring i vanskelige sager

v Udarbejdelse af kvalitetsstandarder

v Ledelsestilsyn - udvikling af koncept, herunder skemaer

v Udførelse af ledelsestilsyn

v Kvalitetssikring af ressourceprofiler

v Faglig opkvalificering af ledere og medarbejdere

v Kortlægning af arbejdsgange/effektivisering af arbejdsgange

v Undervisning

v Anvendelse af uarbejdsdygtighedsbegrebet før og efter 13 uger

v Effektiv start af nye sager

v Initiativer til et godt lægesamarbejde og kvalificeret brug af lægekonsulent

v Udvikling af fælles faglig linje (milepæle, kvalitetsstandarder)
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ombudsmanden: ret til aktindsigt i ansattes navne v. behandling af din sag gunvor Den nyttige viden vi alle har 3 19-12-2011 13:44
Åbendebat - Sagsbehandling og navne 5dia Skal kommuner ikke overholde loven? 7 13-04-2011 17:10
FP alt afprøvet og mindst 11 forskællige medicin navne LUM Politik og Samfund 5 24-03-2011 10:25
Navne beskyttelse hvorformig Dit og Dat 11 06-03-2011 08:55
navne på pensionsnævnet? cosy Alt det andet 13 26-12-2010 11:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension