K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-04-2018, 21:05   #1
Valde68
Ved at vænne sig til K10
 
Valde68s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2010
Lokation: Odense SØ.
Indlæg: 12
Styrke: 15
Valde68 er ny på vejen
Kan man flytte ferie på fleksjob ????

Jeg har et fleksjob, men har ikke fået afholdt så meget af min ferie. Men skal holde en del ferie til næste år.

Så jeg ville meget gerne, overflytte så mange uger som muligt til næste år. Er det noget som jeg kan ????

Det er i orden for min arbejdsgiver, men er det lovligt, og kan det lade sig gøre. Og hvordan skal jeg så gøre dette... ????

Men venlig hilsen Valde68...
__________________


Jeg er en 48 årige mand, som arbejder som chauffør i et flexjob. Har haft flexjob i ca 4½ år, og mit nuværende flexjob som jeg har haft i ca 3½ år, er på den nye ordning...
Valde68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2018, 21:22   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Valde68 Se meddelelser
Jeg har et fleksjob, men har ikke fået afholdt så meget af min ferie. Men skal holde en del ferie til næste år.

Så jeg ville meget gerne, overflytte så mange uger som muligt til næste år. Er det noget som jeg kan ????

Det er i orden for min arbejdsgiver, men er det lovligt, og kan det lade sig gøre. Og hvordan skal jeg så gøre dette... ????
Når man læser lovgivningen:
Citat:
Kapitel 3

Afholdelse af ferie

§ 12. Ferie skal holdes i det år, der går fra 1. maj til 30. april (ferieåret), og som følger efter optjeningsåret.
https://www.retsinformation.dk/forms...1-bdbb590aae96
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2018, 21:53   #3
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Jeg har i flere år overført ferie til det nye ferieår. Jeg har aldrig kontaktet kommunen, og ved ikke hvorfor jeg skulle gøre dette.

Jeg er ansat i fleksjob på funktionærvilkår, og min arbejdsgiver er indforstået.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2018, 07:21   #4
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Kageøre: Det er jo bare den gældende ferielov du har klippet § ud fra, "som gælder for alle".

Både jeg og min kollegaer oplever i nogle år, af forskellige årsager, ikke at have holdt alt ferien, og søger om overførsel, hvilket min arbejdsgiver accepterer indenfor visse grænser.

Trådstarter: Prøv at læse § 19 m.v. Der kan overføres ferie.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2018, 09:53   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Ja i nogle overenskomster kan der overføres 5 dage til året efter, men de 20 dage skal holdes i året hvor de hører til.
Den regel fungerer også som en beskyttelse af lønmodtageren, så arbejdsgiveren ikke nægter ferie men udsætter den i det uendelige.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2018, 15:43   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
I teorien forskel på, om du har ferie med løn eller du skal søge om ledighedydelse under ferien.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension