K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2013, 15:37   #1
Contanie
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Contanies avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2012
Indlæg: 55
Styrke: 12
Contanie er ny på vejen
Unhappy De sylter min klage

Så kort fortalt som muligt.

Sidst i januar fik jeg brev om, at kommunen tog 5! timer om måneden fra mig i socialpsykiatrisk regi - med 3 dages varsel.
Min datter læser jura og har derfor fået min fuldmagt til at skrive klagen og den er meget udførlig.
Hun overtog det også, fordi jeg ikke magter kommunen.
Har haft svære forløb med dem.

Da hun bad om aktindsigt overkred de svarfristen.
'vi beklager'..... og vores klagefrist blev forlænget.
Da der er gået over en måned, efter de modtog klagen, spørger min datter hvad det beror på?
Ingen svar.
Jeg kontakter borgerrådgiveren og han kan se, at de igen har givet afslag den 12 marts.
Dog uden at sende det til min datter.
Hun skriver til socialrådgiveren flere gange og endelig svarer han:

Jeg skal første og fremmest bekræfte dine henvendelser til mig i snart en lang peridoe. Jeg beklager virkelig den lange sagsbehandlingstid, som her er lige nu.

Jeg kan fortælle, at jeg har givet ældreafdelingen besked om, at kontakte (mig), så det håber jeg er sket nu.
(Det er der heller ikke)

Omkring klagefristen er den naturligvis forlænget og jeg videresender sagen hurtigst muligt til det sociale nævn. Derudover fremsender jeg aktindsigt hurtigst muligt også.

Har du spørgsmål er du meget velkommen til, at kontakte mig.

Med venlig hilsen
xxx

Måske jeg taber sagen, måske en hjemsendelse, men denne ulidelige venten er streng.
Borgerrådgiveren har skrevet i sin årsrapport fra 2012, at sager der hjemvises ligger i 3-4 måneder, før de bliver behandlet.

I 07 eller måske 08 gjorde Ombudsmanden kommunen opmærksom på deres meget lange sagsbehandlingsfrister.
Han skriver:

For så vidt angår sagernes karakter bemærker jeg, at en stor del af de sager, der er omfattet af denne undersøgelse, har store eller indgribende betydning for de implicerede borgere, da sagerne typisk vil vedrøre de pågældedes forsørgelses grundlag eller spørgsmål af stor betydning for de pågældenes livskvalitet.

Dengan gav kommune ham en slags sludder for en sladder og svarede blandt andet, at byrådet var opmærksomme på det.
Det har de så vist tydeligt glemt alt om.
I skrivende stund har de STADIG ikke sendt den klage afsted.

Jeg har svært ved, at fortælle min datter, hvor meget det påvirker mig.
Hun har jo allerede gjort, hvad muligt hun kunne og hun skal heller ikke vide, hvor belastende det er og hvor meget den manglende støtte indgriber i min hverdag og mit liv.

Hvad skal jeg gøre?
Jeg har ingen overskud, men tænker lidt på Ombudsmanden?
Nogen som vil være sød, at svare?

Sidst redigeret af Contanie; 19-05-2013 kl. 15:48.
Contanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 16:43   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg ved ikke om jeg forstår det rigtigt....

Du er ved at klage over en afgørelse om at de har taget de 5 timer....ikk....og denne klage vil kommunen ikke sende videre til BAN....

Hvis dette er forstået rigtigt....så kan du selv bare kontakte BAN...

På denne måde bliver de ihvertfald opmærksomme på at kommunen forhaler tingene...

Du kan finde din egen statsforvaltning hvor du skal klage her http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=4621
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 16:56   #3
Contanie
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Contanies avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2012
Indlæg: 55
Styrke: 12
Contanie er ny på vejen
Tak for svar web.

Klagen skal jo videre til Det Sociale Nævn.
Ved ikke helt, hvad BAN er? Har det ikke mere med noget arbejdsrelateret?
Contanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 16:59   #4
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg ved ikke om jeg forstår det rigtigt....

Du er ved at klage over en afgørelse om at de har taget de 5 timer....ikk....og denne klage vil kommunen ikke sende videre til BAN....
Kan vi gå ud fra, at der er tale om 5 støttetimer / uge, der således ikke kommer til "udbetaling"?

I givet fald giver det ret god mening, for kommunen at forhale hele klageprocessen, da de ikke "udbetalte" støttetimer / uge de ikke kommer til "udbetaling" med tilbagevirkende kraft.

Dvs. for hver uge der går med at forhale en klageafgørelse (der måske går kommunens egen afgørelse imod, måske fordi den ikke hviler på et lovformeligt grundlag), så "tjener" kommunen på det.

Blot en vinkel der er værd at være obs på ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 17:09   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Contanie Se meddelelser
Tak for svar web.

Klagen skal jo videre til Det Sociale Nævn.
Ved ikke helt, hvad BAN er? Har det ikke mere med noget arbejdsrelateret?
BAN er bare en forkortelse af BeskæftigelsesAnkeNævnet.

http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5804
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 17:18   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ahhh det er det sociale nævn....men dem finder du også på statsforvaltningen...

Så jeg ville kontakte dem for at høre hvad du skal gøre når kommunen forhaler klagen...

Som Timeguest rigtigt nok skriver....ja så er der nok en god grund til at de forsøger at forhale sagen...nemlig at spare penge...

De skriver godt nok at du skal sende din klage til kommunen hvis du vil klage til det sociale nævn....http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5814

Men jeg ville alligevel kontakte dem for at høre hvad jeg skulle gøre hvis ens kommune forhaler en sag...

Så find din egen statsforvaltning og skriv til dem...

De SKAL desuden skrive til dig hvis de ikke kan overholde de 4 ugers frist der er hvor de kan genvurdere din sag....de skal skriver hvornår de så regner med at klagen kan sendes videre...
http://statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5888
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 17:43   #7
Contanie
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Contanies avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2012
Indlæg: 55
Styrke: 12
Contanie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Kan vi gå ud fra, at der er tale om 5 støttetimer / uge, der således ikke kommer til "udbetaling"?

I givet fald giver det ret god mening, for kommunen at forhale hele klageprocessen, da de ikke "udbetalte" støttetimer / uge de ikke kommer til "udbetaling" med tilbagevirkende kraft.

Dvs. for hver uge der går med at forhale en klageafgørelse (der måske går kommunens egen afgørelse imod, måske fordi den ikke hviler på et lovformeligt grundlag), så "tjener" kommunen på det.

Blot en vinkel der er værd at være obs på ...
Tak for alle svar fra jer.

Det handler om 5 timer månedligt og ja, de sparer, hvis jeg får medhold eller sagen hjemvist...
Måske jeg kontakter Det Social Nævn, hvis jeg kan overskue og magte det.
Men hvis noget med, at de ikke behandler sagsbehandlingsfrister.

Jeg orker ikke, at svare på mere i dag, men 1000 tak
Contanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2013, 18:58   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De har tilsynet med kommunerne....så hvis en kommune ikke handler korrekt feks med at de skal svare korrekt eller sende en klage videre...ja så skal tilsynet se på det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 13:24   #9
Contanie
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Contanies avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2012
Indlæg: 55
Styrke: 12
Contanie er ny på vejen
ringede til en akutlinie her i kommunen...
Men fordi jeg sagde ****** gad han ikke at snakke med mig
Contanie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 16:57   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja du skal nok bide i det sure æble og skrive til din statsforvaltning....ihvertfald hvis du vil gøre dig nogen forhåbninger om at der sker noget i sagen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan jeg klage? Boye Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 28-02-2013 22:58
Regeringen sylter fattigdomsgrænse! buster Politik og Samfund 1 08-05-2011 08:39
Jobcenter København sylter min sag! Hobbitten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 84 22-02-2011 21:36
Sylter regeringen ledige flekser Hejdien Politik og Samfund 23 26-11-2007 13:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension