K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-07-2010, 01:30   #21
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
kort resume fra mødet..

og de værste udtalelser jeg sådan lige husker..

Hun virkede på en måde okay, men skeptisk er vi jo alligevel..

Hun vidste intet om mig, sagde hun. da jeg først skulle underskrive en seddel om at hun måtte hente mine papirer på kommunen.

men at hun så også på den måde ikke var forudindtaget omkring min person.

hun nævnte at som på kontanthjælp er formålet jo at komme tilbage på arbejdsmarkedet.

hun nævnte en afgørelse fra ankenævnet eller lign.. som sagde at vi klienter ikke nødvendigvis havde ret til et liv efter arbejdsprøvningen.
samt at der også var kommet afgørelser om, at kunne man ikke arbejde 37 timer, tja så kunne man jo bare lære at klare sig på nedsat tid uden kompentation..

Der blev også nævnt noget om at som udgangspunkt måtte vi se bort fra at jeg har piskesmæld...

så jeg skal til møde igen i august, der skal jeg have lavet en liste over steder jeg mener jeg kan jobbe.. hm... eller steder jeg kunne have lyst til. indele den i 3 grupper med højeste ønske mellem ønske og nederst ønske.

så helt præcist så ved jeg ikke hvad jeg skal forvente. dog har jeg svært ved at se hvordan mit liv skal hænge sammen på den konto som ovenstående.

men i det mindste så er der kommet gang i min sag igen, og jeg må forvente en form for afklaring. skulle ikke undre mig en skid om det ender med at jeg bliver sat helt uden for samfundet. klar dig selv. uden indtægt, men

men nu må jeg jo prøve at vise god vilje, hvilket jeg jo selvfølgelig også har. desværre ved jeg jo at der er himmelvid forskel på mine drømme om job, og hvad jeg reelt kan.

måske kommer der lige lidt flere oplysninger om samtalen, når jeg for genopfrisket hukommelsen.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 09:13   #22
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Huldea det er altid spænde hvem man nu er kommet i hænderne på.

Googlede lige aktiv indsats jeg kender dem ikke men deres beskrivelse liner dem jeg er hos for tiden ..

Det foregår mest over tlf. jeg har to konsulenter men den ene er lige skiftet ud og den nye ringede tl mig - H#n syntes jeg skal ring og spørge den anden om hvordan det går med at finde en praktik til mig ,det får de åben bart deres penge for

Hvad her de tængt sig skal jeg måske holde gejsten op på dem,så det da langt ude

Håber for dig de er gode til det de skal for dig ..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 09:22   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
At du er havnet i kontanthjælpshullet, pga kommunes kassetænkning, er jo ikke det samme som, at du kan arbejde fuld tid, ej heller selv oppebære evt tab af timer.

Det er ulovligt at kommunerne indsætter syge på kontanthjælp til tilbagevenden til ordinært arbejde, når det er klart for enhver at det er umuligt.
Det skal du ikke bøde for, men gør opmærksom på.
Hold på din ret, men i en ordentlig tone.

Jeg ville forfatte et brev/mail hvor jeg kort ridser op, hvad der blev sagt, om I er enige.

Dernæst mine kommentarer til hendes ublu udtagelser.

jeg syndes at hun optræder forbandet frækt over for dig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 10:03   #24
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
Hmmmmm se bort fra jeg har piskesmæld... hoooold K.... hvor er jeg dog dum....... hvorfor har jeg dog ikke tænkt på DET.....!!!

jeg store idiot.... halvsinke....... debil... og snotåndsvag er man .... hvad tænker jeg dog på.....

mig i cabby igen ... drop for flere tusinde KR. behandlinger om året .... O gentager lige O painkillers anymore ... jam jam herre jemini... ikke flere opiater til den herre......

han "ser nemlig lige som udgangspunkt bort fra smerterne".....

mage til imbecil sagsbehandler skal man da vel FORHÅBENTLIG lede længe efter........

jeg ville bede om et andet emne af denne race ... en som havde nogle andre "udgangspunkter"....

dette var som udgangspunkt eders ace dk...
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 11:18   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser

Jeg ville forfatte et brev/mail hvor jeg kort ridser op, hvad der blev sagt, om I er enige.

Dernæst mine kommentarer til hendes ublu udtagelser.

jeg syndes at hun optræder forbandet frækt over for dig.

VH Popiae
Helt enig.

Og i samme åndedrag beder du lige om en kopi af de afgørelser hun nævnte:

Citat:
hun nævnte en afgørelse fra ankenævnet eller lign.. som sagde at vi klienter ikke nødvendigvis havde ret til et liv efter arbejdsprøvningen.
samt at der også var kommet afgørelser om, at kunne man ikke arbejde 37 timer, tja så kunne man jo bare lære at klare sig på nedsat tid uden kompentation..


For jeg går da ud fra, at du må have svært ved at forholde dig til love, regler m.v. som du ikke har adgang til.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 22:51   #26
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg havde ellers sat denne i min lukkede blog.. måske er den helt lukket så ingen kan se den...hihi..

så I får den lige her.. tror jeg har fjernet det som ikke skal ses af alle..
nogen af mine tanker idag omkring mødet sætter jeg ind her.. måske er det lidt rodet..
SUK SUK SUK...

mit hoved er ved at sprænges af spørgsmål og tanker omkring det møde idag...

noget af det jeg fik banket i hovedet var, at jeg er alt for negativ... tænker for meget på sygdom, at det fylder for meget med al den sygdom i vores hjem,

og at jeg jo skal huske på at jeg har modtaget afslag på fleksjob, så det kan vi ikke stile imod.. så som udgangspunkt er sagsbehandlerens job og ide at jeg skal tilbage på ordinært jobmarked, nærmest for enhver pris..

eller jeg skal uddannes til noget nyt.. det var et dårligt argument at jeg ikke mente jeg kunne huske noget eller modtage ny viden, især når jeg end ikke vidste hvilken uddannelse der var tale om.

Det var også negative vibrationer, når jeg sagde ja, det kunne jeg da godt prøve, men jeg ved ikke om jeg kan. eller det tror jeg ikke at jeg kan.

som noget af det første fik jeg tilbuddet om at komme iform, og sendes til quick care.. for at træne... h*n mente at det var meget normalt at få ondt når man gik i gang med noget nyt og det måtte jeg bare leve med.. jeg kom vist til at sige nej tak til quick care, og sagde de ikke var kvalificerede til at træne os med forskellige sygdomme. plus at jeg ikke ville være i stand til at køre hjem igen efter evt træning..

Den med at jeg har fået afslag på fleksjob.. den er streng.. det er jo noget af det jeg har klaget over, fordi afgørelsen er lavet uden reel sagsbehandling og med løgne omkring timetal. så det er temmelig anstrengende at høre på den begrundelse, især når h*n selv har sagt at vi starter forfra.. og at sygedagpengesagen er slut..

og så tror jeg ikke h*n er en af dem som tror på diagnoserne whiplash og fibro.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 07:15   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Den er sej den du står i dér.

Hvis der ikke er nogen der kommer med bedre råd, så prøv at spille med på deres krav.
Lad som om at du er super positiv, sig ja til deres forslag.

Men samtidig sørger du for, at have din læge med på sidelinien, og måske også en speciallæge, som har forstand på netop dine lidelser.
Når først din læge ved hvad det handler om, er det tit nok med en samtale i telefonkonsultationen.

M.h.t. træning hos Quick Care er jeg jo en af dem, som ikke kan sige noget positivt om dem, selvom jeg aldrig nåede at starte hos dem.
Gå på nettet og søg på dine lidelser og træning, spørg evt. på netdoktor.dk om der er andre med dine lidelser der har erfaring med træning.

Når/hvis du så finder noget der er relevant, så printer du det ud til evt. brug overfor kommunen og evt. andre instanser.

Det var på nettet jeg fandt oplysninger om, at mit rygproblem ikke har godt af de øvelser hvor man bøjer bagover i ryggen, men det var der ingen spec.læger der havde gjort mig opmærksom på.

Jo mere du selv ved om tingene, jo bedre vil du være til at stille nærgående spørgsmål.

Det var nærgående spørgsmål der reddede mig fra Quick Care.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 08:20   #28
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal be om helhedsvurdering efter §20, inden noget, herunder plan for hvordag du kommer tilbage på arbejdsmarkedet.

Du ber om arbejdsprævning.
Vedr. træning skal dette således indgå i plan, + formål.
Hvis du er i tvivl om dine skånebehov tilgodeses, ber du stedet(ligegyldig hvor du kommer hen) om at skrive under på erstatning mod forværring eller andet.

På den måde er du sikker på at de tager hensyn.
Hvis de ikke har forstand på dine lidelser og hensyn, vil de ikke lade dig starte, det får du iøvrigt skriftlig, også.

PS på den måde viser du samarbejdsvilje, og de kan ikke komme efter dig.og du undgår forløb, du tager skade af.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 12:35   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Og uanset hvad du kommer ud i vil jeg anbefale, at du skriver dagbog, med smerteskala og hele moletjavsen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 13:12   #30
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jepsen dagbog (og også gerne hvordan du har det udenfor aktiveringen) .. og så kan du også lige få din egen læge på banen og aftale med ham at du ligeså snart du føler det bliver værre kan kontakte ham..

En arbejdsprøvning/aktivering eller hvad det nu er man bliver sendt ud i må aldrig forværre ens skavanker.. og man skal heller ikke op i dosis i smertestill. medicin..
Det har jeg fået at vide flere gange fra både min sagsbehandler og min jobkonsulent...

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sorø Jobcenter kåret som gazelle-jobcenter buster Politik og Samfund 2 11-09-2010 10:33
Jobcenter Holbæk har fået klar besked af Beskæftigelsesankenævnet buster Dit og Dat 1 08-09-2010 16:58
fik post idag hjernet Din historie 8 09-07-2009 21:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension