K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-01-2010, 17:23   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
"Lægelig" definition på kronisk sygdom!

"Kronisk sygdom defineres som: Vedvarende, har blivende følger, skyldes irreversible forandringer, kræver en langvarig behandling og pleje og/eller en særlig rehabiliteringsindsats".....

Dette fundet i Ugeskrift for Læger: http://www.ugeskriftet.dk/portal/pag...09_171_50_3662
-under artiklen: en kroniker er ikke lig med sin sygdom.

Syntes blot at jeg ville oplyse om den da vi jo ofte herinde har spørgsmålet oppe at vende om hvornår en tilstand betragtes som kronisk/stationær.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 17:26   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tja... nemlig meget interessant.

Nogle gange tales om kronisk efter 3 uger, mens der omkring bl.a. fibromyalgi har været nævnt 5 år som værende varig/kronisk.

KonStanthjælp er en midlertidig ydelse, ligesom sygedagpenge.

Så hvor f...... går grænsen mellem midlertidig og varig i kommunerne?

Og så naturligvis denne bestemmelse i sygedagpengeloven om, at FØR sygedagpengene standses pga. VARIGHEDSBEGRÆNSNINGEN, så SKAL kommunen tage stilling til fleksjob eller førtidspension.

SUK!!!!
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 17:30   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
på alle mine læge papir står der

stationær i bedste fald, men med risiko for en forværring
varrig
ingen behandlingsmuligheder
tror ikke et sted der står noget om kronisk, har næsten et vognlæs

En Kronisk sygdom kan jo godt være en som ikke påvirker ens dagligdag i særlig højgrad

Sidst redigeret af MTVRV1; 06-01-2010 kl. 17:46.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2010, 18:18   #4
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Jeg har godt nok en er erklæring fra 2006, hvorpå der står tilstanden er kronisk og stationær, ingen muligheder for ydeligere smertelindring, alle behandlingsmuligheder udtømte. 14 dage efter fik jeg brev at de stoppede mine sygedagpenge og henviste mig til kontanthjælp, og der havde de ikke taget stilling til flex eller fp, min daværende sagsbehandler mente ikke det var hendes opgave. Kan jo godt se i dag at jeg skulle have klaget voldsomt over det, men havde kun de 4 uger at klage over kommunens afgørelse og min socialrådgiver var taget på ferie, jeg vidste desværre ikke bedre dengang.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 00:44   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Tja... nemlig meget interessant.

Nogle gange tales om kronisk efter 3 uger, mens der omkring bl.a. fibromyalgi har været nævnt 5 år som værende varig/kronisk.

KonStanthjælp er en midlertidig ydelse, ligesom sygedagpenge.

Så hvor f...... går grænsen mellem midlertidig og varig i kommunerne?

Og så naturligvis denne bestemmelse i sygedagpengeloven om, at FØR sygedagpengene standses pga. VARIGHEDSBEGRÆNSNINGEN, så SKAL kommunen tage stilling til fleksjob eller førtidspension.

SUK!!!!
Så vidt jeg er orienteret (SR-bistands sider) er der ikke nogen øvre grænse for, hvor længe man må være (sat) på kontanthjælp.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 01:20   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tja... hvad er så rigtigt?

Det rigtige er vel, at der mangler en definition, ikke?

Se her, hvad Hjorten selv siger om kontanthjælp:

Citat:
»Jeg forlanger ikke, at folk, der ikke har nogen arbejdsevne, skal arbejde – de skal bare ikke være i kontanthjælpssystemet.

Kontanthjælp er en midlertidig ordning, når man er ude af stand til at arbejde en periode. Men er man permanent er ude af stand til at arbejde, så skal man over på en anden ydelse. Og der er det kommunernes ansvar at rydde op«.
http://politiken.dk/erhverv/article383759.ece

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 01:41   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser

Se her, hvad Hjorten selv siger om kontanthjælp:
Jeg har hørt ham sige i radioen, at der ikke findes syge mennesker på kontanthjælp.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 03:08   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det siger han ikke kun i radioen har sagt det mange mange gange fra talerstolen og har også prøvet at hjælpe den dumme mand og fortalt ham det i mange mange breve , og til sidst holdt han da også op ...

Men han har længe sagt at folk der var syge på kontanthjælp var placeret forkert og at det var kommunernes ansvar til sidst gav han sig dog da og indrømmede det i et pænt brev til mig , det var efter jeg havde vist ham fleksloven hvor der står at man bliver på kontanthjælp hvis det er det man er på når man bliver visiteret , så skrev han også til mig at det var jo fordi at også flekser skal have et økonomisk incitament .. manden er binde gal ...
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 03:45   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nå, jeg er da blevet fortalt, at man får ledighedsydelse indtil man opnår et flexjob, men hvis flexjobbet ryger, havner man på kontanthjælp, hvis det var udgangspunktet.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2010, 08:18   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Nå, jeg er da blevet fortalt, at man får ledighedsydelse indtil man opnår et flexjob, men hvis flexjobbet ryger, havner man på kontanthjælp, hvis det var udgangspunktet.
det kommer jeg aldrig til at forstå eller retter dem som har lavet loven.
Er alle flexer som udgangspunkt uden formue. Hvis man har lidt på kistebunden kan man ikke få kontanthjælp og man er så blevet rask i mellemtiden. Man fik jo mulighed for flexjob forbi man ikke kan klarer 37 timer

det er et stort hul i loven
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er blodprop i hjernen at betragte som "kritisk sygdom"? FrkM Alt det andet 11 21-03-2013 17:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Definition af "Varig" i forhold til fleksjob Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 11 23-10-2009 13:54
En Lille Opfordring "Lær at leve med kronisk sygdom" beha Alt det andet 1 13-09-2009 21:54
"Psykisk sygdom bliver overset" cl8 Dit og Dat 4 05-11-2007 23:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension