K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-09-2009, 16:14   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Unhappy Så hjælp mig dog

Jeg syntes at vi er ved at være så mange her på siden at jeg har svært ved at overkue det hele jeg for min del har i hvert fald opleve i den forgange uge at jeg har kigget herind og set indlæg som jeg har haft lyst til at svare på, men jeg har manglet en del oplysninger og har simpelthen ikke haft energi til at spørger ind i de forskellige tråde, til hvad brugeren havde af papir ressourceprofil eller om de var flekser eller hvad..

Men så er det jeg har lagt mærke til at nogen starter nye tråde hele tiden

Og det er så dem jeg gerne vil have noget hjælp fra nu, hvis man har en tråd om sin sag kunne man så ikke fortsætte den tråd i stedet for at lave en ny ...

Nogen fortæller om kommunen hvilke papir der er lavet og hvad kommunen har sagt osv , fire dage senere kommer de så ind igen og fortæller hvad der så er sket ...

Men vælger at lave en ny tråd med emnet og så er det vi andre sidder og tænker .. hmmm jamen hvad er du hvad har kommunen sagt indtil nu , har du ressourceprofil osv osv ..

Mange af disse ting står så i den forrige tråd men man skal sidde og spørge ind til det alligevel i stedet for at bare scrolle op i tråden og se det , for vi kan jo ikke huske alle sager ...

man kan også vælge at lege detektiv og lede efter den forrige tråd men det er meget tidskrævende og ressourcekrævende ..

Jeg for min del har det sidste stykke tid valgt IKKE at svare selv om jeg måske kender svaret hvis ikke jeg kan finde de oplysninger jeg skal bruge i en tråd ...

Så jeg har lige en bøn til alle nye som gamle ..

Hvis du har en tråd så bliv i den så længe det handler om din sag og det både hvad ang læge og kommune osv , det gør det meget nemmere for os andre at vi kan finde de relevante oplysninger ved at kigge tråden igennem

Hvis du er ny på siden , og du skal have hjælp , så skriv klart og tydeligt er du flekser på vej til fleks på sygedagpenge sygemeldt på kontanthjælp på vej til pension osv osv


Det vil gøre det meget nemmere for dem der skal svare i de forskellige tråde og det vil gøre det hele meget mere overskueligt det er jo lidt spild hvis man ikke får svar simpelthen fordi folk ikke gider lege detektiver og finde ud af hvem man er og hvad man snakker om ..

Hvis man har en tråd som man ikke kan finde så kan man altid gå ind på sin egen profil og trykker på statistikker her kan man se hvilke tråde man har startet og få dem frem ved at klikke på dem (de ligger jo ikke hele tiden på forsiden )

Når man har et spørgsmål så kan det også hjælpe meget hvis man lige søger engang efter det man gerne vil have svar på , mange gange kan man søge på google og så vil der faktisk komme rigtig mange tråde frem her fra K10

Hvis vi alle sammen holder vores sag i egen tråd så vil det gøre det meget nemmere for os alle og faktisk vil mange flere se vores spørgsmål og garanteret også svare fordi det er nemt og hurtigt at overse det hele
  Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 18:14   #2
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Et yderst....

....rimeligt krav, som vi alle bør gøre noget for at opfylde.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 19:53   #3
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Det er godt, at du har skrevet:

Hvis du har en tråd så bliv i den så længe det handler om din sag og det både hvad ang læge og kommune osv , det gør det meget nemmere for os andre at vi kan finde de relevante oplysninger ved at kigge tråden igennem
Det har jeg overhoved ikke spekuleret over. Men den er meget logisk.

Jeg lover at huske det i fremtiden.

__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 20:23   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
forvired den var nu ikke rettet mod dig (ikke alene ihvertfald) vi er mange der gør det , så længe siden ikke er så stor så betyder det ikke alverden men efterhånden er vi ved at være så mange at man kan blive helt desperat man vil gerne hjælpe men puha hvor kan det være svært at overskue...

Men når du bruger din egen tråd og kun den samme hele vejen igennem så kan den også vise sig at være et ganske godt værktøj for dig selv senere hen...

Nogen gange kan man endda pludselig se guuuud ja det skrider jo frem det her
  Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 20:28   #5
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Det har du fuldstændig ret Hejdien. Ved ikke hvorfor har selv ikke tænk på det. Så har jeg lært noget nyt i dag .
Jeg tager det overhoved personligt.

God weekend til alle.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 20:28   #6
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Kan kun give dig helt ret Hejdien

Jeg opgiver også tit for man skal kikke i mange tråde for at se hele historikken

Så det er super
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 20:48   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Hejdien og alle andre.

Helt korrekt, Hejdien. Hold også i mente, at der IKKE sidder et panel på et fint kontor men hvor hvert eneste råd der gives her på k10 er der tænkt over, vurderet, undersøgt før svaret kommer. De fleste gange af mennesker som dig selv, men som oftes, alvorligt ramte mennesker der selv har særdeles kæmpe problemer med nogle satans diagnoser, men som blot ønsker at dele ud af deres erfaringer.

Fordi, vi har alle været nybegyndere og har ikke glemt hvilke følelser du skal igennem.
Alene at holde dette pragtfulde sted kørende af Web, koster ernorme resourcer.

Lad os gøre det let, for andre, at gøre det let for os selv. Lyt til Hejdien.

Mange hilsner
Peter....stadig på std.by pga. hospitalspludder
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 21:02   #8
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
YES, Hejdien, DEN kender jeg godt ... sidder og læser ... tænker hmmm"den person har da skrevet før ... hmmm hvordan var det liiige ... havde personen en opdateret ressouceprofil? ... Var der ikke noget om at vedkommende havde været til samtale .... Hvordan var det liige????" ... Og så tænker jeg, "Nå, den må jeg vende tilbage til, for jeg skal altså også lige ha' læst de andre indlæg (vi er jo blevet mange ) ...

Og så er det tiden lige pludselig ikke rækker når man skal lede rundt i personens 'statistikker' for at finde det relevante ... og så får jeg det ikke gjort, for vi vil jo alle sammen gerne hjælpe hvor vi kan, så jeg vil hive denne tråd frem igen og igen, indtil vi alle har lært det

Godt 'initiv' fru Hejdien .... Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 21:14   #9
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
hm... jeg må så også være en af dem der skal have røde ører over ikke at holde mig til "en" tråd omkring mig og mit.

Må indrømme, at jeg lige nu sidder og føler mig meget irettesat og at jeg virkelig har gjort noget forkert, men det er så bare mig

Det er svært både at være ny, holde styr på regler (her faktisk en del ), finde tonen osv. Jeg fandt da først ud af efter jeg havde oprettet 3-4 indlæg at jeg ikke kunne lægge dem sammen, at andre skrev om deres i det samme indlæg over lange tider osv. Har så linket i stedet til andre af mine indlæg. Jeg har i min bedste mening bare holdt mig til reglerne (sådan som jeg har forstået dem) og oprettet en ny tråd når jeg mente det var relevant.

Men jeg kan også godt se fornuften i man holder sig til en, så det skal jeg nok bestræbe mig på at gøre for eftertiden.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 11-09-2009 kl. 21:18. Årsag: glemte noget
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2009, 22:26   #10
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Også jeg er en af dem, der vistnok har tre aktuelle tråde kørende (måske 4). Jeg har tæppebombet - og jeg har egentlig skilt det op lidt med vilje fordi det er flere forskellige temaer selvom personnummeret er det samme

Jeg lover dog, at tage mig sammen og hive de gamle tråde frem i stedet for at lave nye, når der er nye spørgsmål, der dukker op.

Så jeg takker for opsangen
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension