K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2016, 03:44   #1
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Sygemeldt fleksjobber, ressourceforløb

Jeg er sygemeldt fleksjobber og har været det Ca 15 mdr. Før det havde jeg en 4-5 mdr ansættelse 8t/uge, før det ledig med sygemelding 3 år.
Jeg har bl.a kraftig generaliseret angst med psykotiske træk, social angst, personlighedsforstyrrelse.
Jobcentre er i gang med at indhente oplysninger fra egen læge plus psykolog samt diverse andre instanser.

Læge og psykolog samt støttekontaktperson hos kommunen har sagt stop for al praktik, arbejdsprøvning mv. Alle anbefaler førtidspension. Tilstanden er varig og forværres kun, bedres ikke. Medicinsk behandling er afprøvet (fra 1998 med forskellige præparater, ingen effekt). Terapeutisk behandling fra 1998, samme. Min støttekontaktperson håndterer al kontakt med kommunen og min angst. Jeg kan end ikke læse deres hjemmeside.

Jeg er under 40 så de vil nok have mig i ressourceforløb med behandling.
Når jeg så er færdig med det og stadig intet kan, kommer jeg så tilbage på fleksjobsbevilling og ledighedsydelse?

Sidst redigeret af amaranth; 12-05-2016 kl. 03:48.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 09:14   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Når du kommer i ressourceforløb mister du din fleksjobbevillingen.

Hvis rehabiliteringsteamet EFTER du har været i ressourceforløb indstiller til fleksjob, fordi du har fået det bedre og de tror på at du kan komme i arbejde i fleksjob - og du får det bevilliget igen, så vil du få ledighedsydelse indtil du kommer i job.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 10:05   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Når jeg så er færdig med det og stadig intet kan...
Hvem siger det bliver sådan ?
Det er en antagelse du gør dig uden at vide om der er bund i påstanden.

Man kan formode at kognitivt terapi kan hjælpe netop på det selv-billede du stiller op af dig selv.
Og også på mange andre formodninger du har om verden.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 10:49   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Når du kommer i ressourceforløb mister du din fleksjobbevillingen.

Hvis rehabiliteringsteamet EFTER du har været i ressourceforløb indstiller til fleksjob, fordi du har fået det bedre og de tror på at du kan komme i arbejde i fleksjob - og du får det bevilliget igen, så vil du få ledighedsydelse indtil du kommer i job.
Har du evt. en link til feks. en lovgivning om ovenstående?

Jeg kan nu godt se lidt det logiske i det, men har en veninde, der før var i fleksjob og så kom i ressourceforløb. Her har de så faktisk tvunget hende til at komme i ressourceforløb en omgang mere, ellers fik hun bare INGEN YDELSE!! Jeg er SÅ vred. Når man tænker på, at hun var jo fleksjobber før, hvorfor så ende uden ydelse til sidst.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 13:16   #5
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Tak for svar.
Det vil sige at mit ressourceforløb dermed kan risikere at ende uden godkendelse til hverken fleksjob eller førtidspension - men på kontanthjælp?

Kan man være for syg til et ressourceforløb?

Jeg kommer ikke i job.
Min læge har for et år tilbage sagt stop for al aktivering. Jeg bliver kun dårligere og har været akut selvmordstruet i mange år.

Sidst redigeret af amaranth; 12-05-2016 kl. 13:20.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 15:33   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Der er afsat dom i en sag i Helsingør som siger kommunen ikke må sige at man er for rask til pension men for syg til fleks.
http://www.avisen.dk/syge-danskere-k...ng_117054.aspx

Men kommunen kan fastholde en i ressourceforløb i mange år, som de gjorde med din veninde.

Hvis man er i risiko for at få endnu et ressourceforløb synes jeg man skal få en advokat til at føre ens sag.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2016, 17:22   #7
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg spekulerede på om Helsingørdommen kunne finde anvendelse. Det kan den jo så muligvis.
Jeg kunne ikke rigtig få svar ud af hverken DUKH eller sagsbehandler (gennem støttekontaktperson).

Jeg spekulerer på situationen at ressourceforløb afsluttes uafklaret.
Kan det lade sig gøre?
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension