K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-12-2013, 21:28   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Men finder man en jurist, med speciale i sociale sager og som har arbejdet indenfor forvaltninger/ fagforeninger med disse sager, så kan det være guld værd (og lidt sjovt at se jobcenteret blive sat på plads, når deres egne fejl og fejlfortolkninger opdages :-). )
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 21:49   #12
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Men finder man en jurist, med speciale i sociale sager og som har arbejdet indenfor forvaltninger/ fagforeninger med disse sager, så kan det være guld værd (og lidt sjovt at se jobcenteret blive sat på plads, når deres egne fejl og fejlfortolkninger opdages :-). )
Jeg havde også en jurist i min sag, det var fagforeningen der betalte.
Det var guld værd, og det der gjorde det endelige udslag.

Med løbende råd og vejledning fra juristen, som ikke lavede andet end disse sager, og var ansat et sted hvor det KUN handlede om pensionssager, kørte jeg selv igennem sagen et langt stykke hen ad vejen
(efter mit ønske at det ikke var juristen der havde den daglige kontakt, men at alt gik igennem mig)
Til slut i forløbet gav jeg dog fuldmagt, så hun kunne henvende sig til kommunen på mine vegne.

Jeg siger jo ikke at man ikke må få hjælp, men jeg siger at man ikke skal regne med kvalificeret hjælp, bare fordi der står "advokat" på hjælperens lønseddel
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 22:21   #13
brituiz
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-02 2012
Lokation: Hørsholm
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 6
Styrke: 13
brituiz er ny på vejen
Jeg gjorde selv det, at de sagsbehandler og den teamchef jeg var og er oppe imod, smed jeg i "Det sorte register".
Jeg gjorde det, fordi de ikke forholdt sig til hvad de forskellige læger havde skrevet. De gik kun efter hvad en TERM-læge havde skrevet. For så troede de at de slap for mig.
Men har lært at tage bladet fra munden.Har også herinde nævnt dem ved navn, det har jeg det ikke dårligt med, når de kan skrive løgn på løgn, for at spare kommunen penge, og ikke andet. Så kan jeg også udlevere dem. De har også truet mig, men jeg har jo intet personligt imod dem, men at de sidder, og ser passivt til, i deres roller som sagsbehandler, teamchef og lægekonsulenten , at de i ikke hjælper borgere der har brug for hjælp. Men skriver usandheder, for at tilfredsstille en borgmester, for at tallene skal se pæne ud.
Jeg har en bisidder, der gerne hjælper til. Hun syntes det var helt fair. Og vi har ytringsfrihed.
brituiz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2013, 22:43   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af brituiz Se meddelelser
Jeg gjorde selv det, at de sagsbehandler og den teamchef jeg var og er oppe imod, smed jeg i "Det sorte register".
Jamen der står de jo godt, det er jo ikke lige det sted man leder først hvis man ellers bare er en anelse seriøs.

Søgte jeg på et navn og det kom op i det sorte register, ville jeg en ikke gide at gå ind og se hvad der stod.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 05:35   #15
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jamen der står de jo godt, det er jo ikke lige det sted man leder først hvis man ellers bare er en anelse seriøs.

Søgte jeg på et navn og det kom op i det sorte register, ville jeg en ikke gide at gå ind og se hvad der stod.
Men det kan jo godt være at andre ville gide, så hvad med at lade det være op til hver enkel istedet for at "tryne" skriveren
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2013, 13:00   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Troværdigheden i "det sorte register"

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Men det kan jo godt være at andre ville gide, så hvad med at lade det være op til hver enkel istedet for at "tryne" skriveren
Det kunne man sige, men måske er det vigtigt at understrege overfor folk der ikke er så vant til disse sager, at det sorte register skal man virkelig undersøge hvad er og hvem der står for det, inden man begynder at sætte alt for meget lid til det.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2014, 20:16   #17
Fedeline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
Fedeline er ny på vejen
Ville gerne høre lidt mere om hvordan du har gjort med at dokumentere at et ressourceforløb ikke ville føre til noget. Og hvordan du kunne sige nej til det. Er det muligt du kunne uddybe det lidt.
Fedeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2014, 20:48   #18
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fedeline Se meddelelser
Er det muligt du kunne uddybe det lidt.
Nej.

Jeg følger fortsat debatten men deltager ikke længere i den.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2014, 21:20   #19
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fedeline Se meddelelser
Ville gerne høre lidt mere om hvordan du har gjort med at dokumentere at et ressourceforløb ikke ville føre til noget. Og hvordan du kunne sige nej til det. Er det muligt du kunne uddybe det lidt.
JA TAK det vıljeg også meget gerne vide
Og hvad er det sorte register endeligt for noget?
Har aldrig hørt om det?
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2014, 12:09   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fedeline Se meddelelser
Ville gerne høre lidt mere om hvordan du har gjort med at dokumentere at et ressourceforløb ikke ville føre til noget. Og hvordan du kunne sige nej til det. Er det muligt du kunne uddybe det lidt.
Citat:
Oprindeligt indsendt af Star Se meddelelser
JA TAK det vıljeg også meget gerne vide
Måske kan i få noget ud af, at læse denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=28040

Så vidt jeg husker handler det om, at de ting, som Nøgne tær's ressourceforløb skulle indeholde var ting, som Nøgne tær allerede havde været igennem, og kunne dokumentere var prøvet.

Og derfor endte Nøgne tør med, at søge om pension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Fordi, at Nøgne tær vidste, at alt prøvet og dokumenteret, og alt helbredsmæssigt var dokumenteret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension