K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-03-2014, 18:25   #21
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Ja, det er noget andet med løbende udbetaling fra privat invalidepension.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 01:05   #22
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"med forværring i helbredet de seneste år, som medførte at jeg ikke længere kunne holde til at arbejde og sygemeldt siden 1. marts 2013. Da jeg var ansat på de gamle regler, er det ikke muligt at modtage ledighedsydelse" citat.

JO, du skulle have haft ledighedsydelse, men være under sygedagpenge loven ift alle andre regler, vedr. opfølgning og afklaring!

"Efter mødet med Rehabiliteringsteamet i dec. og med indstilling til 2 år i resourceforløb blev jeg oplyst om at det ikke var muligt for mig at raskmelde mig til fleksjob pga. helbredet" citat.

Når du ikke kan raskmeldes til fleksjob igen, kan de IKKE fratage dig fleksbevilling, og dermed ydelsen. (Du skal derfor fortsat figurer som sygemeldt, indtil endelig afklaring).

Dette kan kun fratages, hvis du IKKE bruger evt. restarbejdsevne. Men det mener kommunen jo IKKE, at du kan, og dermed har de fortaget en ulovlig handling.

Forstår dog IKKE, at du som fuldmægtig(jurist), og har arbejdet med dette, ikke kender systemet bedre?

Det er ikke for at nedgøre dig, men fordi de har og snyder dig pt!

Men kan du klare dig økonomisk, kan du jo med sindsro vendte på afgørelsen. Husk dog blot, at sikre, at Ankestyrelsen får alle dine relevante dokumenter, herunder dit fleks tilkendelse o.a.
(be om aktindsigt, når du får brev om modtagelse af din sag, så du sikre dette).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 08:17   #23
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Tak for dit input og jeg vil undersøge nærmere.

Jeg har en erhvervsøkonomisk udd. og er ikke jurist som jo havde været fint nu. Beskæftigelsesområdet er bredt og jeg arbejdede med arbejds- og opholdstilladelser og gennemgik overenskomster m.m., samt diverse analyser og evalueringer af andre aktører. Så lige det område som sygemeldt har jeg ikke beskæftiget mig med.

Jeg havde en dygtig socialrådgiver fra min fagforening til at hjælpe mig i dec. efter indstillingen til ressourceforløb, hvor hun skrev til kommunen - Jobcentret, at de fra starten havde begået fejl ved at sætte mig på sygedagpenge og ikke ledighedsydelse og med paragraffer på. Efter to uger frem og tilbage hvor Jobcentret først mente at jeg alligevel skulle have været på ledighedsydelse og dermed berettiget til resourceforløbsydelse, så vender de igen tilbage og oplyser at det er kun hvis man er ansat under ny fleksjobreform og ikke som mig på den gamle ordning og ender til sidst ud med at jeg ingen ydelse kan få på forløbet.

Økonomisk hænger det ikke sammen. Under forløbet har jeg kun til de faste udgifter og ikke penge til mad til min datter og jeg. Så det er stramt og heldigvis har jeg gode venner der hjælper mig igennem til der er en afgørelse.
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 09:23   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der kan desværre gå helt op til et år, eller mere.

Dygtige socialrådgivere fra fagforeninger er godt, men du har stadig ikke fået det du er berettiget til. Desværre er man i de fleste tilfælde nødt til også selv få styr på lov, eller spørge jurister eller lign.

Vil anbefale, at du kontakter DUHK, eller den sociale retshjælp eller lign. for løsning vedr. den økonomiske side nu.


VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 24-03-2014 kl. 09:25.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 17:29   #25
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Hvad er problemet helt konkret?

1. Du er i ressourceforløb, får du ikke ressourceforløbsydelse under dette?

2. Grunden til at du ikke får nogen ydelse fra kommunen, er det at din private pensionsordning udbetaler et beløb der er højere end ressourceforløbsydelsen?

3. Hvis du får ressourceforløbsydelse (som modregnes din pension). Hvor stor er denne ydelse så, kontanthjælpsniveau eller ledighedsydelsesniveau?

4. Du burde får ydelsen på ledighedsydelsesniveau, og så tænker jeg at du som minimum må få en ydelse fra din pension som er højere end ledighedsydelsen.

5. Eller er problemet at du kun får ydelsen på kontanthjælpsniveau og din pension kun svarer til denne og er lavere end ledighedsydelsen.

Hvis det er punkt 5 der er problemet, så kan jeg godt se at du bliver snydt.

Desværre så er der modregning kron for krone i ydelsen, det er ens for alle, men jeg forstår godt at du føler du selv betaler.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2014, 19:06   #26
BEH
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2014
Indlæg: 92
Blog Indlæg: 2
Styrke: 11
BEH er ny på vejen
Tak.

Jeg kontakter DUHK og høre nærmere om der er noget at gøre.

Helt konkret er problemet at jeg fra 1. januar i ressourceforløb ikke længere får sygedagpenge sammen med min private invalidepension. Det betyder at jeg nu har ca. kr. 10.500 mindre netto hver måned, da kommunen har stoppet al udbetaling. Og ja, det skyldes at min private invalidepension er højere end ressourceforløbsydelsen.

Derfor overvejede jeg et minifleksjob på en time om ugen for at jeg økonomisk kan få det til at hænge sammen indtil Ankestyrelsen har behandlet klagen. Men ud fra de tilbagemeldinger jeg har fået herinde er det ikke fornuftigt i forhold til min afklaring af en førtidspension. Og jeg har ej heller helbred til det, men det vil give mig økonomisk ro.

Så det har været super med den feedback jeg har fået fra jer herinde - tak for det :-)
BEH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension