K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-01-2016, 22:07   #1
FruK
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
FruK er ny på vejen
Flere timer

Har lige et kort spørgsmål

Jeg har et flexjob på 15 timer/uge. Må jeg stige i timer uden at hele proceduren skal gøres om? Føler at jeg godt kan yde et par timer mere pr. uge.
FruK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2016, 22:51   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det må du godt...men det skal aftales imellem dig og arbejdsgiver og jobcenteret skal ind over aftalen...

Hele den nye lovgivning er faktisk lavet for at opfordre folk til at tage lidt flere timer...og dermed også få lidt mere i løn..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2016, 00:16   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du skal være bevist om at kommer du høj op i timer, kan kommunen sige at du kan være selvforsørgende med et deltidsjob. At du ikke længere opfylder betingelserne for at være fleksjobber. Der er ingen officiel time grænse.

Det afhænger blandt andet af, hvor effektiv du magter at være de timer du er på arbejdspladsen. Hvis du kan få løn for mere end 18½ time (altså arbejder 100 % effektiv svarende til mere end 18½ time) fra arbejdsgiver gennem længere tid, er der nogle kommuner, der vurderer at man er ordinært selvforsørgende og ikke længere berettiget til fleksjob. Men kan have et deltidsjob. Men hvis du er på job i mere end 18½ time og kun får løn for for eksempel 12, er det fint.

Tiden er også en faktor da du bliver vurderet om du er fleksjob berettiget hvert 5. år. Før de kan fratage dig fleksjobbevillingen skal du have vist at du over længere tid kan arbejde de mange timer.

Sidst redigeret af Akvamarin; 13-01-2016 kl. 00:19.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2016, 00:27   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Kommunen må IKKE bare se de 18,5 effektive timer som øvre grænse...

http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...-lovgivningen/
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2016, 00:40   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Kommunen må IKKE bare se de 18,5 effektive timer som øvre grænse...

http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...-lovgivningen/
Nej, men kommuner gør mange ting de ikke må. Og de er svære at få til at efterbetale selv når ankestyrelsen siger de ikke har ret.

Og den rettelse til principafgørelsen er lidt speget.
Her er afgørelsen 6-14 med rettelsen indsat nederst (note 1) https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=161750

I noten henviser de til principafgørelse N-11-06 https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155034 OG i den står der at kommunens tilskud til lønnen mindst skal udgøre halvdelen.

Da de henviser til den gamle afgørelse i noten (som angår fleksjob under den nye reform), må det betyde at de mener at reglen om at kommunens tilskud til lønnen mindst skal udgøre halvdelen stadig gælder. Eller sådan læser jeg det i hvertfald (jeg er ikke jurist).

Sidst redigeret af Akvamarin; 13-01-2016 kl. 00:50.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2016, 00:41   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Akvamarin:
Helt rigtigt.
Men hvis kommunen begynder på det nummer, kan man måske være heldig at slippe for turen forbi ankestyrelsen, hvis man kan vise kommunen, at man ved at reglerne er anderledes.
Nej, selvfølgelig ikke altid, men man kan håbe.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2016, 00:55   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ja og som du skriver indgår der også andre ting i bevilling af fleksjob end timer. Der kan være andre skånebehov som gør at man skal have fleksjob.

Det jeg bare ville sige er at man skal træde varsomt når man påtænker at gå op i tid.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2016, 00:56   #8
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Akvamarin:
Det modsiger jeg heller ikke
Jeg siger bare at det kan give mening at betvivle deres påstand, hvis de mener at de 18,5 timer er grænsen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension