K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2009, 19:28   #31
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Cillenolle - Concerta er såvidt jeg ved også methyphenidat (som ritalin) så det kan jeg heller ikke tage, da det vil få min aggressivitet tilbage.
Helenekr - jeg håber du har ret, for jeg klarer det ikke meget længere. Er også bange for at de kommer og henter mig igen - at være tvangsindlagt var rædselsfuldt da jeg også har klaustrofobi - får koldsved bare ved tanken.

Har dog fået at vide at de nok vil instille mig til FTP, men at pensionsteamet muligvis kan kræve yderligere arbejdsprøvning, men hvordan kan de det når jeg ikke engang kan møde op af bare angst? Både angst for at de udspionerer mig, men også angst for at jeg flipper ud og bliver voldelig overfor dem?
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 11:03   #32
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Med hensyn til tvangsindlæggelsen, så har jeg ikke klaget, fordi jeg mente at det ikke ville føre til noget, men hvis man stadig nægter mig FTP, så vil jeg da klage. Hvis man tvangsindlægger mig så burde der være en meget god grund til det, og alle de andre der var indlagt havde forlængst fået deres pension, så hvorfor ikke mig? Er der nogen i kommunen der bevidst bremser min sag, og hvorfor?
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 16:58   #33
Cillenolle
Hvor skulle jeg ellers være
 
Cillenolles avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2009
Lokation: Nordsjælland
Alder: 52
Indlæg: 181
Blog Indlæg: 22
Styrke: 15
Cillenolle er ny på vejen
Nej altså Mugge,

Hvor lyder det hele dog væmmeligt. Vil det sige, at hvis du nægter medicinen så tvangsindlægger de dig, føj da, hvis det er det.

Det er jo som at vælge mellem pest eller kolera, der er intet godt alternativ.

Håber du hænger i, så du kan få den FTP og kan dælme godt forstå, at du undrer dig over, at du ikke har fået den endnu og skal så meget igennem.
__________________
Cillenolle - nu med blog
Cillenolle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 18:39   #34
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Cillenolle. Nej, de lukker kassen hvis jeg nægter behandling. Det var sådan at psykiateren der er nævnt i overskriften kom ud til mig på kommunens foranledning for at vurdere mig.

Nogle dage senere kom politiet og hentede mig i min egen lejlighed, med skydevåben og det hele!

Jeg er stadig rystet over hændelsen og må tage beroligende medicin for overhovedet at kunne falde i søvn. Min læge tør ikke udskrive sovepiller,da jeg er selvmordstruet.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 14:39   #35
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Det her er fuldstændigt sindssygt. Jeg har bedt om at kunne tage til udlandet (et andet EU land) for at besøge familie. Nu får jeg et brev om at min kontanhjælp ophører fra 1- januar 2010! Det er fuldstændigt sindssygt og virker som en hævn over at jeg har klaget til dem. Jeg er nemlig ikke rejst, men det skal jeg bevise (hvordan?). Jeg skummer af raseri. HVAD FANDEN SKAL JEG GØRE???? Jeg bliver sat på gaden hvis jeg ikke får penge, men de vil have jeg skal møde personligt op på jobcenter (selvom det er helt umuligt p.gr.af min psykiske tilstand) ellers så trusler som sædvanligt. Jeg tror jeg går hen og bliver frivilligt indlagt på psyk igen - inden jeg gør noget overilet og der sker personskade!!!

Jeg er bare så rasende at jeg dirrer!!!!! GRAM I HU!!!!! ARRRGGGHHHHHHHH!!!!!!!!
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 02:54   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Joo, men Mugge man må ikke tage til udlandet når man er på kontanthjælp - jo det må man godt, men så fjerner de kontanthjælpen. Det er desværre ikke en hævn, men en regl der gælder for ALLE på kontanthjælp. Man skal jo stå tilrådighed for arbejdsmarked (og alle de andre ting de pludselig kan finde på man skal).
Jeg måtte ikke engang holde ferie med mine børn, alm sommerferie i Danmark, uden de trak af kontanthjælpen for de uger jeg holdt ferie.....
Men bare vent, nu vil de hævde at du har store ressourcer og tage dit forslag om at rejse, som tegn på du har fået det meget meget bedre....

Samtidig får du enormt svært ved at sige, at du ikke kan møde op pga din psykiske tilstand, hvis du mener du kan rejse til udlandet.

Been there done that!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2010, 14:28   #37
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af mugge Se meddelelser
Det her er fuldstændigt sindssygt. Jeg har bedt om at kunne tage til udlandet (et andet EU land) for at besøge familie. Nu får jeg et brev om at min kontanhjælp ophører fra 1- januar 2010! Det er fuldstændigt sindssygt og virker som en hævn over at jeg har klaget til dem. Jeg er nemlig ikke rejst, men det skal jeg bevise (hvordan?). Jeg skummer af raseri. HVAD FANDEN SKAL JEG GØRE???? Jeg bliver sat på gaden hvis jeg ikke får penge, men de vil have jeg skal møde personligt op på jobcenter (selvom det er helt umuligt p.gr.af min psykiske tilstand) ellers så trusler som sædvanligt. Jeg tror jeg går hen og bliver frivilligt indlagt på psyk igen - inden jeg gør noget overilet og der sker personskade!!!

Jeg er bare så rasende at jeg dirrer!!!!! GRAM I HU!!!!! ARRRGGGHHHHHHHH!!!!!!!!
Det bedste du kan gøre er nok at tage til jobcenteret når de åbner på mandag så kan de ved selvsyn se at du er i landet (ved godt at du skriver du ikke kan men tror som helene ikke at de vil godtage den men hævde at kan du rejse udenlands så kan du møde på jobcenteret ) så skal du få skrevet et brev til kommune med det samme hvor du skriver at du bad om lov til at tage på ferie ikke at du meddelte at du gjorde det og at du ikke er taget nogen steder da du ikke har fået tilladelse til det (formoder jeg ikke at du har )

Og slut af med at du forventer at de med det samme udbetaler din kontanthjælp sådan at du kan betale dine regninger ...

Og så kan jeg ikke lade være med at sidde og tænke på hvornår du fik det brev har de ikke overholdt deres frist for at meddele stop af en ydelse (det skal meddeles dig min 14 dage før ) hvis ikke de har det så er det et ulovligt stop ifølge retssikkerheds loven

Er du bange for at komme til at skade nogen så skal du bestemt lade dig indlægge

Hvis du har brug for at sætte et brev sammen så skriv her så skal jeg sætte et udkast sammen som du kan bruge for du skal selvfølgelig klage over stop af kontanthjælp hvis ikke du er varslet om stoppet og selv hvis du har meddelt dem om at du tager på ferie altså som en konstatering så skal de oplyse dig om konsekvensen ved det (stop af kontanthjælp ) har de ikke overholdt disse ting så er det ikke et lovligt stop
  Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 14:24   #38
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Kommunen har fået min klage over deres afgørelse, og de har meddelt mig at jeg har fået genoptaget min kontanthjælp, som bliver udbetalt slutningen af januar.
Det er altså for galt at de med vilje misforstår - jeg bad om deres tilladelse til at rejse, ikke at jeg ville rejse uden deres tilladelse, så det er der også klaget over. Hvis de ikke medgiver at de har taget fejl, så agter jeg at klage igen. De skal saftsusme ikke prøve at løbe om hjørner med en der lider af gallopperende paranoia!!!!

Jeg behøvede ikke at møde op, og de ved ganske udemærket at hvis de vil møde mig foregår det på min bopæl. Sidste gang turde de ikke selv men sendte psykiateren Henrik Day Poulsen, som altså sendte to bevæbnede betjente for at hente mig på mit værelse, hvorefter jeg blev tvangsanbragt på den lukkede psykiatriske afdeling på rigshospitalet. Håber satme at de giver mig en FTP PRONTO ellers hiver jeg de svin i retten og går til medierne! Det er jo ren sovjet tilstande!!!!!!!!!!!!!


Søgte forresten efter §17 på foreliggende i december, så de skal svare mig ultimo begyndelsen af marts, ellers agter jeg at anke øjeblikkeligt. Nogen der kender en god advokat?

Sidst redigeret af mugge; 08-01-2010 kl. 14:29.
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 16:37   #39
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Mugge.
Jeg synes du øjeblikkeligt skal kontakte Borgerrådgiveren i København.
http://www.kk.dk/Borger/Borgerraadgiveren.aspx

Borgerrådgiveren har netop haft meget fokus på at sagsbehandlerne ikke optræder menneskeligt over for svage samfundsborger.

Læs http://politiken.dk/indland/article713165.ece
og http://politiken.dk/indland/article713220.ece

Har selv haft godt hjælp fra Borgerrådgiveren til at komme videre i min sag.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 18:20   #40
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fniiis, jeg kan sgu ikke lade være med at grine Mugge, humøret har du da bibeholdt!!!

Mon ikke det nok skal gå det hele - du har jo været ærlig og SPURGT inden du selv gjorde noget, at de så selv drager en forhastet konklusion er jo ikke noget du skal ligge til last for.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Henrik Isager Erfaring søges? Mulle63 Alt det andet 5 28-11-2011 10:53
Blinde pletter - Henrik Isager Jørgine Et godt link! 4 29-10-2011 16:16
Besøg hos Henrik Isager Wodpoulsen Din historie 27 11-07-2011 16:45
Henrik G.J: Vandt over kommunen(Næstved) buster Politik og Samfund 0 05-05-2011 23:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension