K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2014, 22:10   #1
Kiffer
Klart Afhængig af K10
 
Kiffers avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 463
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
Kiffer er ny på vejen
Hjælpemidler

Jeg er i praktik for at få klarlagt min arbejdsevne som receptionist .
Lægen på hospitalet skriver at jeg skal have en god stol og hæve sænkebord.
Stolen passer mig ikke og ser er ikke et hævesæbkebord. Kommunen siger de ikke kan stille det til rådighed i min arbejdsprøvning ..
Kan det være i orden ?
Kiffer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 22:34   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
De ting du betegner som hjælpemidler, er ifølge min overbevisning et ganske almindeligt krav man arbejdsmilømæssigt kan stille til ARBEJDSGIVEREN.

Hvis kommunen stiller sig på bagbenene i forhold til at få de bedst resultater ud af din praktik... ja så er det jo svært at måle på hvad du kan og ikke kan.

Og som en sidste ting...
Er man i behandling på et offentligt hospital, og mener hospitalet man skal have specielle HJÆLPEMIDLER, så er det hospitalet der står for det.
Derfor er det hospitalet taler om, nok ikke hjælpemidler, men anbefalinger til indretning af arbejdspladsen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 23:22   #3
Helich
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2012
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 39
Styrke: 12
Helich er ny på vejen
Jeg var vist heldig. For jeg fik både stol og hævesænkebord stillet til rådighed under min arbejdsprøvning, samt alt hvad jeg havde brug for. Men det var ikke noget jeg skulle diskutere med kommunen, jeg fik besked fra min specielæge om hvad jeg skulle have,
men er du ikke i en fagforening? For jeg er næsten sikker på at de skal hjælpe, er der ikke andre herinde som ved noget om dette?
Helich er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 23:37   #4
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Nej kommunen kan udlåne eller betale hjælpemidler - se f.eks. her:

Hjælpemidler
Der kan ydes tilskud til hjælpemidler i forbindelse med deltagelse i tilbud for at understøtte, at personen kan få og deltage i tilbuddet.

Tilskud til hjælpemidler kan gives som tilskud til undervisningsmaterialer, arbejdsredskaber og mindre arbejdspladsindretninger.

Hjælpemidler kan i stedet for tilbud gives som udlån, hvis det udlånte i fuldt omfang tilgodeser behovet.

http://ams.dk/da/Love-og-Regler/Cent...gheder-mv-.asp
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 01:26   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis din arbejdsevne, skal klarlægges, er ideen vel, at dine skånebehov skal tilgodeses!

Ellers kan du jo IKKE bruge denne afklaring, fordi dine skånebehov, IKKE bliver imødeset. Dvs at den IKKE kan bruges i grundlaget for udredning af restarbejdsevnen. dvs splid af tid!

Det er kommunen, der er FORPLIGTET til at bringe disse ting iorden, og BURDE have sørget for dette, INDEN, din opstart!

VH POPiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 02:08   #6
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
De ting du betegner som hjælpemidler, er ifølge min overbevisning et ganske almindeligt krav man arbejdsmilømæssigt kan stille til ARBEJDSGIVEREN.

Hvis kommunen stiller sig på bagbenene i forhold til at få de bedst resultater ud af din praktik... ja så er det jo svært at måle på hvad du kan og ikke kan.

Og som en sidste ting...
Er man i behandling på et offentligt hospital, og mener hospitalet man skal have specielle HJÆLPEMIDLER, så er det hospitalet der står for det.
Derfor er det hospitalet taler om, nok ikke hjælpemidler, men anbefalinger til indretning af arbejdspladsen.
Det er for så vidt rigtigt nok, men man kan så ikke stille KRAV om hvad man skal have til sin rådighed.

Arbejdspladsen kan stille de ting til rådighed de har og ikke de medarbejderen har lyst til.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 07:54   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
for mange år siden stillet kommunen det til rådighed i arbejdes prøvningen, sådan er det desværre ikke mere.

Nu vil de fleste kommuner havde et job på hånden for, at stille noget til rådighed, sikkert pga økonomi, vi kan så syntes det er for dårligt men skal der spares, er det jo mange penge.
Men lige så snart man har et job på hånden, skal kommunen give hjælpe midler.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 08:44   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvis din arbejdsevne, skal klarlægges, er ideen vel, at dine skånebehov skal tilgodeses!

Ellers kan du jo IKKE bruge denne afklaring, fordi dine skånebehov, IKKE bliver imødeset. Dvs at den IKKE kan bruges i grundlaget for udredning af restarbejdsevnen. dvs splid af tid!

Det er kommunen, der er FORPLIGTET til at bringe disse ting iorden, og BURDE have sørget for dette, INDEN, din opstart!

VH POPiae
Jeg vil også mene, at det må høre ind under reglen om, at skånebehov skal respekteres.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Tolik Se meddelelser
Det er for så vidt rigtigt nok, men man kan så ikke stille KRAV om hvad man skal have til sin rådighed.

Arbejdspladsen kan stille de ting til rådighed de har og ikke de medarbejderen har lyst til.
Det handler ikke om hvad medarbejderen/praktikanten "har lyst til", det handler om, at lægen har skrevet, at hæve-/sænkebord og god stol skal være tilstede.
Eftersom det er en læge, der har skrevet det, så må vi gå ud fra, at det er af helbredsmæssige årsager, og altså ikke et ønske om luksus.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 09:06   #9
ette74
Hjemmevant på K10
 
ette74s avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 267
Styrke: 14
ette74 er ny på vejen
I alle 3 arbejdsprøvninger jeg var ude i, sende kommunen en af deres ergoterapeuter ud og denne indrettede min praktik med stol, og div. andre ting så jeg bedst muligt kunne komme igennem praktikken. :-) Hvad siger din jobkonsulent til dette ?
ette74 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2014, 11:55   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Problemet er i lys luge, at borgeren bliver FREMSTILLET som rask, der bare skal igang, med krav og mål på 37timer.

Derfor er det VIGTIGT, at borgeren er i praktik, som SYGEMELDT, for at AFKLARE sin REST arbejdsevne.

Og under disse mere korrekte mål, har borgeren også KRAV PÅ, at der tages hensyn, og FINDES rette hjælpemidler, hvis dette if lægen er PÅKRÆVET.

Der er KOMMUNENS ANSVAR, i sidste ende, også hvis det er anden aktør!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension