K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2013, 02:01   #11
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg spurgte min fagforening (Magisterforeningen), som sagde at jeg skulle betale samme sats som de på dagpenge, så længe jeg var på ledighedsydelse. Faldt den til kontanthjælpssats skulle jeg betale det samme som de på khj.

Nysgerrig nu - betaler du kun fagforening, eller også a-kasse?
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 14:44   #12
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Jeg spurgte min fagforening (Magisterforeningen), som sagde at jeg skulle betale samme sats som de på dagpenge, så længe jeg var på ledighedsydelse. Faldt den til kontanthjælpssats skulle jeg betale det samme som de på khj.

Nysgerrig nu - betaler du kun fagforening, eller også a-kasse?
Regner med at det er mig du spørger?
Du får ihvertfald et svar fra mig: Jeg betaler kun til fagforening og har ikke betalt til a-kasse, siden jeg startede i fleksjob for 7 år siden..jeg har så kun været ledig siden oktober 2012..men undrer mig egentligt over, at fagforeningen ikke automatisk fortæller mig om muligheden for fritagelse for kontingent...

jeg har så også selv søgt om bidragsfritagelse fra min pensionskasse..det betyder at de indbetaler det beløb, jeg ellers selv indbetalte via lønnen fra jobbet..og betyder så at jeg kan være sikker på at være dækket af gruppelivsforsikring og kritisk sygdom..får jeg et fleksjob med mindre indbetaling til pensionskassen, betaler pensionskassen også det beløb op til tidligere indbetaling..det er jo en enorm lettelse at vide dette..og jeg er vist heldig med både fagforening og pensionkassen
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2013, 23:11   #13
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
hej

så har jeg givet min fagforening et kald .. langt om længe
det var nej til nedsat kontingent .. æv
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 14:03   #14
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Jeg har netop modtaget min bekræftelse på, at jeg fritages for kontingent under ledighed som fleksjobber..foreløbigt fra 1/10-12 og et år frem..hvis jeg fortsat er ledig der, skal jeg søge igen, men det er blot en formsag..jeg skal selvfølgelig også meddele, hvis jeg kommer i job
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2013, 23:34   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Flexydelsen er det ikke mår man er 60-60½

Og er det ikke 60% af dagpengesatsen det vil da aldrig blive hvad skrev du 10500kr ?

Kontanthjælps satsen er da laver,med mindre man stadig har forsøger pligt over børn til dan tid ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 10:22   #16
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Flexydelsen er det ikke mår man er 60-60½

Og er det ikke 60% af dagpengesatsen det vil da aldrig blive hvad skrev du 10500kr ?

Kontanthjælps satsen er da laver,med mindre man stadig har forsøger pligt over børn til dan tid ?
Jeg er ikke helt sikker på, at jeg svarer på det du spørger om, men nu forsøger jeg

For min årgang er fleksydelsesalderen 3 år før den pensionsalder, der gælder på det tidspunkt..da jeg er fra 1963 kan jeg pt. forvente at skulle pensioneres, når jeg bliver 68 år. Dvs. at fleksydelsesalderen for mit vedkommende bliver 65 år. Da der er forskellige tidspunkter for pensionalder ift. hvilket årstal man er født, vil det selvfølgeligt være individuelt, hvornår man når pension/fleksydelsesalderen. Jeg mener at dette gælder for alle født efter 1959..for alle andre er der andre regler, som jeg ikke har kigget så meget på

Reglerne siger, at du max. kan få ledighedsydelse på den høje sats 89% 6 mdr. efter du når fleksydelsesalderen, derefter hedder den 60%.
Dette beløb er ca. det samme som kontanthjælpssatsen for voksne uden børn.

jeg håber du fik svar på dit spørgsmål?
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 15:56   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det var fint svar jeg er en tidliger årgang.

Og jeg tænker mere på om det nu er rigtigt hvad du har fået besked om,og syntes du skal dobbel tjekke hvis du har indbetalt til efterløn.For så må der ikke være huller i betalingen hvis du skal betale vidre til flexydelsen.Men alt det er måske også lavet om.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 18:02   #18
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Jeg var så grisk at jeg fik alle de indbetalte penge ud sidste år..jeg bestemte mig for, at de kunne gøre større nytte nu..fik bl.a. en bil jeg bedre kan holde til at køre i..og så skal ungerne med en tur til Sverige til sommer

Så der er ingen vej tilbage..og jeg håber jo, at jeg kan klare at arbejde nogle enkelte timer ugentligt i et fleksjob, når jeg bliver ældre..det er da målet..
Går det ikke, så er reglerne jo tydelige lige nu..og hvad der sker ude i fremtiden..altså hvad de kommende regeringer finder på at ændre..tjahh, det er jo lige så uvist som altid
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Kan jeg få ledighedsydelse ???? Valde68 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-03-2012 19:46
Ledighedsydelse Mikkel-Nakskov Alt det andet 5 30-12-2011 15:02
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45
ledighedsydelse osv. mrsjette Spørgsmål ang fleksjob 2 07-06-2009 14:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension