K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2011, 19:43   #1
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Besøg hos Henrik Isager

Jeg har netop været til konsultation hos Ham privat.
En utrolig, varm, rar og sympatisk ældre mand.

Vi gennemgik mit liv, sygdomsmæssigt, arbejdsmæssigt, og sådan all around.
Han målte puls, mærkede på ryg, nakke og hændrne.
Han kunne mærke at Jeg var spændt som en flitsbue..

Sagde tilsidst at der jo ikke var trivl om at Jeg havde Fibromylgi..
øh
øh øhh det var ikke derfor Jeg er kommet..Jeg ved godt Jg har fibromyalgi.
Jeg vil vide om Jeg har ME eller ej.

Han mente at det var hip som hap, hvad Jeg ville kalde det.
Endnu mere ØHHH...vil kalde det...
Jeg er virkelig helt forvirret nu.

Han ville skrive ned og sende det til mig eller kommunen.
Jeg vil gerne have det hjem til.
Jeg var der på privat basis, og betaler selv for denne kunsultation. Ikke at det skulle til Kommunen.
Jeg vil bare gerne selv vide om Jeg har ME eller ikke.
Jeg vil ikke engang tale med Kommunen om det. Hvad skulle de til for? Jaaa, nu har Jeg 2-3 diagnoser....? og hvad så.....
Nej, JEG vil bare gerne vide det.

Da Han sagde det blev Jeg helt paf...
Jeg troede at de 2 sygdomme var meget forskellige trods deres symptomer er lig, men hvis det er hip som hap, at kalde det det ene eller andet...

Ja, så forstår jeg bedre andre mennesker der slet slet ikke forstår nogen af dem.

Nu vil jeg vente og se hvad Han skriver til mig.
Men sidder og er meget forvirret.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 10:25   #2
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej wood..

Det var sgu da en overraskende besked mildest talt...vidste han på forhånd at du har Fibro? Hvor surt mand ay tage den lange tur, selv betale undersøgelsen og så få at vide det er hip som hap med forskellen på de to sygdomme...forstår jeg altså slet ikke...særligt ikke, hvis den ene er i centralnervesystemet og den er infektion...

Er da også spændt på hans brev til dig
Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 13:08   #3
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Ja, det var voldsomt overaskende og en dyr oplevelse.
Jeg vidste jo godt det kostede, men hvad jo forventet et ja eller nej.
Ikke et hip som hap.

Ja, det bliver da interessant at se.

Ja, Han vidste godt Jeg havde en diagnose fra Blidal på Frederiksberg.
Han grinede, da Jeg fortelte at Kommunen havde brugt en halv sætning af Blihdals udtalelse, men "glemt" det efter kommaet.
Det er jo helt vandvittigt, sagde Han.
Ja
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 18:04   #4
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Jeg har netop været til konsultation hos Ham privat.
En utrolig, varm, rar og sympatisk ældre mand.

Vi gennemgik mit liv, sygdomsmæssigt, arbejdsmæssigt, og sådan all around.
Han målte puls, mærkede på ryg, nakke og hændrne.
Han kunne mærke at Jeg var spændt som en flitsbue..

Sagde tilsidst at der jo ikke var trivl om at Jeg havde Fibromylgi..
øh
øh øhh det var ikke derfor Jeg er kommet..Jeg ved godt Jg har fibromyalgi.
Jeg vil vide om Jeg har ME eller ej.

Han mente at det var hip som hap, hvad Jeg ville kalde det.
Endnu mere ØHHH...vil kalde det...
Jeg er virkelig helt forvirret nu.


Han ville skrive ned og sende det til mig eller kommunen.
Jeg vil gerne have det hjem til.
Jeg var der på privat basis, og betaler selv for denne kunsultation. Ikke at det skulle til Kommunen.
Jeg vil bare gerne selv vide om Jeg har ME eller ikke.
Jeg vil ikke engang tale med Kommunen om det. Hvad skulle de til for? Jaaa, nu har Jeg 2-3 diagnoser....? og hvad så.....
Nej, JEG vil bare gerne vide det.

Da Han sagde det blev Jeg helt paf...
Jeg troede at de 2 sygdomme var meget forskellige trods deres symptomer er lig, men hvis det er hip som hap, at kalde det det ene eller andet...

Ja, så forstår jeg bedre andre mennesker der slet slet ikke forstår nogen af dem.

Nu vil jeg vente og se hvad Han skriver til mig.
Men sidder og er meget forvirret.
Hej Wodpoulsen.


Hvor lang ventetid er der hos Isager? Og hvad koster en konsultation? Jeg har ligesom du en masse symptomer der matcher ME, men har diagnosen EDS hypermobil type. En klinisk diagnose, som jeg ikke selv er helt sikker på stemmer. Selvfølgelig er jeg mega hypermobil, men det kan man jo sagtens være uden at have en bindevævslidelse som EDS. Så jeg har luret en del på ham Isager eller på Bente Danneskjold....Ved godt at man ikke får det bedre af flere diagnoser, men måske opnåes der en lidt større forståelse fra andre og også fra sig selv
Håber du har tid til at svare mig..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 19:39   #5
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Selvfølgelig har Jeg tid til a svare dig
Mener det er omkring 2000 kr. for en konsultation.
Der er en del ventetid, da Han jo skriver på sin bog.
Jeg fik tid efter 4 måneder, men vupti, så var det tid.
Jo før Du ringer jo hurtigere komme Du til.
Daneskjold har vist endnu længere tid, men er en del billigere, hvis Du har en henvisning.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2011, 20:52   #6
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Jeg har netop været til konsultation hos Ham privat.
En utrolig, varm, rar og sympatisk ældre mand.

Vi gennemgik mit liv, sygdomsmæssigt, arbejdsmæssigt, og sådan all around.
Han målte puls, mærkede på ryg, nakke og hændrne.
Han kunne mærke at Jeg var spændt som en flitsbue..

Sagde tilsidst at der jo ikke var trivl om at Jeg havde Fibromylgi..
øh
øh øhh det var ikke derfor Jeg er kommet..Jeg ved godt Jg har fibromyalgi.
Jeg vil vide om Jeg har ME eller ej.

Han mente at det var hip som hap, hvad Jeg ville kalde det.
Endnu mere ØHHH...vil kalde det...
Jeg er virkelig helt forvirret nu.

Han ville skrive ned og sende det til mig eller kommunen.
Jeg vil gerne have det hjem til.
Jeg var der på privat basis, og betaler selv for denne kunsultation. Ikke at det skulle til Kommunen.
Jeg vil bare gerne selv vide om Jeg har ME eller ikke.
Jeg vil ikke engang tale med Kommunen om det. Hvad skulle de til for? Jaaa, nu har Jeg 2-3 diagnoser....? og hvad så.....
Nej, JEG vil bare gerne vide det.

Da Han sagde det blev Jeg helt paf...
Jeg troede at de 2 sygdomme var meget forskellige trods deres symptomer er lig, men hvis det er hip som hap, at kalde det det ene eller andet...

Ja, så forstår jeg bedre andre mennesker der slet slet ikke forstår nogen af dem.

Nu vil jeg vente og se hvad Han skriver til mig.
Men sidder og er meget forvirret.
Måske kunne det være fordi regeringen har vedtaget i år, at ME/CFS patienter skal igennem psykiatrien for udredning. Dette skyldes hovedsagligt Per Fink og hans ligesindede

Henrik Isager er og har altid været fortaler for ME som en ikke funktionel sygdom, men måske på grund af regeringens vedtagelse af, at ME er en funktionel sygdom vil han gerne give dig en diagnose, som ikke hører officielt under psykiatrien.

Jeg ved det ikke - men det kunne være en forklaring på hans 'hip som hap' :-). Her er link som synliggør at regeringen har besluttet at ME er en funktionel lidelse og skal behandles derefter - altså under psykiatrien

http://www.ft.dk/dokumenter/tingdok....3000/index.htm

Nedenstående råd fik en veninde til mig, som også selv er sikker på ME:

Jeg må desværre kraftigt advare dig imod Center for Funktionelle Lidelser i Århus. Den eneste diagnose de giver deres patienter er en psykiatrisk diagnose - læs hypokonder!! Derefter tvinges du til deres behandling med psykofarmaka, - som du formodentlig ikke tåler! Du vil desværre ALDRIG få en medicinsk diagnose der, og de blodprøver de tager er blot for at give patienten indtryk af, at de har fuldført en grundig udredning. Netop af samme årsag er denne psykiatriske afdeling placeret i neurologisk afdeling – altså fordi patienterne ikke skal føle, at det er en psykiatrisk afdeling. Den eneste diagnose de giver er Funktionelle Lidelser, somatisering eller bodily distress disorder – og så kan de stikke dig lykkepiller og tilbyde den sidste nye (omvendelses-behandling) Mindfulness.

Jeg vil til enhver til sige, at HVIS du har mulighed en anden diagnose end ME/CFS, så skal du ikke søge at få den, uanset du selv ved, det er hvad du fejler. Regeringen har så sent som i år medgivet, at alle patienter med ME/CFS skal sendes til psykiatrien. Og følg med på Facebook, der kommer en masse god information http://www.facebook.com/#!/mecfsforeningen





Sidst redigeret af tigerbia; 28-04-2011 kl. 21:02.
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 09:02   #7
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Helt enig med tigerbia.

Undgå ME/CFS-diagnose, hvis det er muligt - selv om alle tegn peger i den retning.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 09:47   #8
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Hvor er det altså uhyggeligt.

Jeg har fået diagnosen Fibromyalgi isvær grad.
Det er KUN tilm eget forbrug og viden.

Men kan godt se, at hvis Han skriver Fibro, vil det kunne bruges i min sag.
Det er bare så groft at det skal være nødvendigt.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 09:58   #9
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 16
Mymlen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tigerbia Se meddelelser
Måske kunne det være fordi regeringen har vedtaget i år, at ME/CFS patienter skal igennem psykiatrien for udredning. Dette skyldes hovedsagligt Per Fink og hans ligesindede

Henrik Isager er og har altid været fortaler for ME som en ikke funktionel sygdom, men måske på grund af regeringens vedtagelse af, at ME er en funktionel sygdom vil han gerne give dig en diagnose, som ikke hører officielt under psykiatrien.

Jeg ved det ikke - men det kunne være en forklaring på hans 'hip som hap' :-). Her er link som synliggør at regeringen har besluttet at ME er en funktionel lidelse og skal behandles derefter - altså under psykiatrien

http://www.ft.dk/dokumenter/tingdok....3000/index.htm

Nedenstående råd fik en veninde til mig, som også selv er sikker på ME:

Jeg må desværre kraftigt advare dig imod Center for Funktionelle Lidelser i Århus. Den eneste diagnose de giver deres patienter er en psykiatrisk diagnose - læs hypokonder!! Derefter tvinges du til deres behandling med psykofarmaka, - som du formodentlig ikke tåler! Du vil desværre ALDRIG få en medicinsk diagnose der, og de blodprøver de tager er blot for at give patienten indtryk af, at de har fuldført en grundig udredning. Netop af samme årsag er denne psykiatriske afdeling placeret i neurologisk afdeling – altså fordi patienterne ikke skal føle, at det er en psykiatrisk afdeling. Den eneste diagnose de giver er Funktionelle Lidelser, somatisering eller bodily distress disorder – og så kan de stikke dig lykkepiller og tilbyde den sidste nye (omvendelses-behandling) Mindfulness.

Jeg vil til enhver til sige, at HVIS du har mulighed en anden diagnose end ME/CFS, så skal du ikke søge at få den, uanset du selv ved, det er hvad du fejler. Regeringen har så sent som i år medgivet, at alle patienter med ME/CFS skal sendes til psykiatrien. Og følg med på Facebook, der kommer en masse god information http://www.facebook.com/#!/mecfsforeningen





Man kan ikke vedtage, at ME er en funktionel sygdom. ME er klassificeret som en neurologisk sygdom under diagnosekoden ICD G93.3. Det er kun WHO, der kan reklassificere diagnoser, og mig bekendt er der ikke planer om at foretage sådanne ændringer.

Det man kan frygte er, at patienter med en sygdomshistorie og symptomer, som peger på ME, fremover automatisk vil blive henvist til Forskningsenheden for Funktionelle Lidelser, hvor de vil få en hjemmestrikket skraldespandsdiagnose som fx. Bodily Distress Syndrome. Det er altså vigtigt, at patienter, der har en mistanke om, at de har ME, klager over sådan en diagnose og kræver en ordentlig udredning og en korrekt diagnose.

Jeg synes det er betænkeligt, at Henrik Isager mener, at det er hip som hap om man har diagnosen fibromylagi eller ME. Jeg ved der er en del overlapninger og at nogle patienter opfylder kriterierne for begge diagnoser, men det er der også en stor andel, der ikke gør.
__________________
"Fald syv gange - men rejs dig otte"

Japansk ordsprog
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2011, 14:41   #10
tigerbia
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2010
Indlæg: 225
Styrke: 14
tigerbia er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mymlen Se meddelelser
Man kan ikke vedtage, at ME er en funktionel sygdom. ME er klassificeret som en neurologisk sygdom under diagnosekoden ICD G93.3. Det er kun WHO, der kan reklassificere diagnoser, og mig bekendt er der ikke planer om at foretage sådanne ændringer.
Jeg er da slet ikke uenig i dine synspunkter, men det ændrer ikke på at 'holdningen' er følgende fra de officielle papirer til Bertel Haarder/folketinget:

Et eksempel på en model, som kunne anvendes, er den organisatoriske model, der anvendes ved Forskningsklinikken for Funktionelle Lidelser og Psykosomatik (FFL) ved Århus Universitetshospital.

Dette er styret af bla.Per Fink, og hans holdning til kroniske smerter er jo ikke ukendte. - og det var blot det jeg forsøgte at videregive.

Et spørgsmål. Jeg ved at f.eks. fibromyalgi er godkendt i sundhedsstyrelsen - er ME også det? Når jeg spørger er det fordi at på nogle sider fremhæves at fibromyalgi både er godkendt i WHO og sundhedsstyrelsen. Er det fordi nogle sygdomme godkendt i WHO IKKE er godkendt i sundhedsstyrelsen?

Sidst redigeret af tigerbia; 29-04-2011 kl. 15:06.
tigerbia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Henrik Day Poulsen psykiater mugge Politik og Samfund 126 12-02-2017 00:58
Fra Velfærdssamfund til Arbejdssamfund af Henrik Herløv Lund Webmaster Politik og Samfund 10 19-12-2012 00:41
Henrik Isager Erfaring søges? Mulle63 Alt det andet 5 28-11-2011 10:53
Blinde pletter - Henrik Isager Jørgine Et godt link! 4 29-10-2011 16:16
Henrik G.J: Vandt over kommunen(Næstved) buster Politik og Samfund 0 05-05-2011 23:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension