K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2010, 23:42   #11
socialrdg.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
socialrdg. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja det er korrekt at man ikke skal dele sine optagelser med andre...men det er helt ok at have disse optagelser for sig selv...og så ved man jo hvad der er blevet sagt...

Der burde jo heller ikke være noget galt med at optage sådan en samtale....hvis alt forgår som det skal og efter loven...

Egentlig forstår jeg ikke at det ikke er standard på kommunerne at optage alle møder....så der ikke opstår alle de misforståelser med hvem der har sagt hvad...
ja, det er der intet i vejen for at man optager samtalerne således at man har styr på hvad der er blevet sagt. Og jeg kan sagtens følge dig i at det kunne være en god ide at det var standard, men ifht. opbevaring af alle disse optagelser kan jeg da godt frygte at det kan blive problematisk ifht. borgerens retssikkerhed.
socialrdg. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 23:43   #12
xlars38
Banned
 
xlars38s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2009
Indlæg: 102
Styrke: 0
xlars38 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af socialrdg. Se meddelelser
lige en uddybbende kommentar ved optagelse af samtaler på bånd, ja det er ikke ulovligt ifht. straffeloven når man selv er en del af samtalen, men men men jeg vil lige gøre opmærksom på, at man som borger også skal overholde persondataloven ifht. sagsbehandleren, så hvorvidt det er i strid med nogen lov kommer an på oplysningerne der er på båndet og hvorvidt man offentliggør/ deler optagelsen med andre.
optagelse på bånd er en rigtig god ide nu du lider af PTSD, som jeg selv... jeg glemmer ting ligeså hurtigt som jeg får dem fortalt og har min rådgivers accept på jeg optager samtaler, da det er et værktøj jeg bruger i min dagligdag for at fungere.... men socialrdg du har ret i borger også skal holde sig til loven...Det samme gælder jo breve. så kan nu ikke se problemet.
xlars38 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 00:01   #13
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Er lige faldet over dette link :
http://www.hillerod.dk/OmOrganisatio..._samtaler.aspx
Der står :

Lydoptagelse af samtaler eller møder med kommunen

Hillerød Kommune bliver af og til mødt med et ønske fra en borger om at lydoptage en samtale med en kommunal medarbejder. En borger har som udgangspunkt ikke krav på at lydoptage sine telefonsamtaler eller sine møder med kommunen. Det er kommunen, der fastsætter rammerne for de samtaler/møder kommunen holder.



Hillerød Kommune har stor forståelse for, at nogle borgere har behov for at optage de samtaler/møder, de har med os. Ønsker du at optage en samtale med en kommunal medarbejder, skal vi bede dig om at informere kommunen om dette, inden optagelsen finder sted. Medarbejderen vil så på baggrund af en konkret vurdering tage stilling til om optagelsen kan finde sted.



En borger vil ikke kunne støtte ret alene på, hvad der siges fra en medarbejders side i en samtale, da dette ikke er udtryk for kommunens endelige afgørelse i sagen, men af vejledende karakter.


Min kommentar er så bare :
Hillerød Kommune kan da ikke bestemme, at en borger ikke må optage en samtale med f. eks. sagsbehandleren !!!

K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 00:08   #14
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Hej alle!! Det er rart med hjælp, og jeg føler mig godt rustet til samtalen i morgen.. Er der nogen som har fået afslag på fleks, men i stedet indstillet til førtidspension??
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 00:10   #15
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
er der ikke forskeld på optage en samtale til et møde og så optage hvis det er pr telefon mener jeg har læst/hørt hvis de er telefon så skla man sige det inden man optager kan være jeg husker forkert.men kan nu godt forstå sagsbehandlerne lidt i det med at optage en samtaler det er måske krægene for dem at bliver optaget hvad ved jeg
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 00:14   #16
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Hej superkok

Jeg har lige støvet lovgivningen igennem, og der er INGEN forskel på, om det er via tlf. eller om man er fysisk tilstede under samtalen/optagelsen.

K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 10:37   #17
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Angry Nyt nyt

Igår skrev jeg indlægget "AKUT BRUG FOR HJÆLP"

Her til morgen snakkede jeg med min mands sagsbehandler, de har givet ham afslag fordi han ikke kom til 2 samtaler med psykiater tilbage i 2006-2007, fordi han prøvede at klare sig selv og IKKE ville erkende at han var syg.. Kommunen vil IKKE forlænge hans sygedagpenge, da han er selvforskyldt!!
De kræver at han skal gå hos en psykiater i 6 mdr. yderliger, selvom psykiateren har udtalt at han INTET kan forbedre i forhold til hans arbejdsmæssige...

Hvad gør jeg udover at klage, medierne, advokat mv....
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 11:12   #18
Nucca
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2010
Lokation: Aalborg Kommune
Alder: 40
Indlæg: 182
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Nucca er ny på vejen
Det var da utroligt. Det er simpelthen så umenneskeligt.
Jeg kender ikke reglerne, men er der ikke mulighed for skriftlig klage og hvis ikke det virker ville jeg helt klart gå til medierne.
Nucca er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 11:20   #19
Tino
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2008
Indlæg: 80
Blog Indlæg: 1
Styrke: 17
Tino er ny på vejen
Hej Elemskov

Måske skal du få udtalelsen fra psykiateren på skrift og sende den sammen med en klage over afgørelsen til kommunen.

Jeg er dog ikke super erfaren med denne slags, og vil anbefale kontakt til SR-bistand. Du ringe og få gratis vejledning hos SR-bistand: Tlf.: 35 397 197. De virker meget kompetente udi lovgivning og er også forstående.
Pøj pøj med det!
Tino er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2010, 11:32   #20
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Du skal bede om at få den fulde afgørelse på skrift, og det du har fået over telefonen i dag.!

Når du har fået det klager du over afgørelsen, og som Tino skriver skal du have det med fra psykiateren.!
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
akut brug for råd om sygedagpenge flekesubir Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 16-03-2011 22:52
Akut brug for hjælp inden møde i morgen maybeline2you Alt det andet 12 24-01-2011 01:10
Akut Hjælp! FP, KH, SDP Lotz01 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-12-2010 23:52
Akut hjælp!!! Mik Alt det andet 5 14-03-2010 22:34
Akut brug for hjælp!!! Mik Alt det andet 8 10-03-2010 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension