K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2010, 18:11   #1
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Thumbs down Akut brug for hjælp!!

Hej.
I 2005 blev min mand overfaldet/kørt ned i eget hjem, med henblik på én ting - døden..
Han har ved arbejdsskdestyrelsen fået fastsat en méngrad på i alt 33 %!
Den der trækker godt opad er svær tilstand af Post Traumatisk Stress Syndrom
Har prøvet sig igennem mange jobs siden overfaldet, intet har fungeret. I april 2009, bliver han sygemeldt og fyret fra jobbet. Hans tilstand er nu så dårlig, at læge og advokat råder ham til fleksjob som han gerne selv vil.!
Det starter godt ud med sagsbehandleren og de job prøver ham i 13 uger, i en vagtvirksomhed, hvor han skal hente og bringe mad. Altså service opgaver. Han kan klare 3 - 3,5 timer dagligt, 5 dage ugenligt! De mener så han har en depression, og sender ham til en psykolog - som mener han er dybt depri, og hvad der til høre. Min mand er IKKE depri overhovedet! Han har angst, selvfølgelig har han det. Hans læge afkræfter hurtigt over for sagsbehandleren. Nu vil de så have ham udredt ved en psykiater med speciale i konigtiv terapi. Han venter 3 mdr, på denne samtle, og forsætter i jobtræning, 3 timer pr dag. Det går super godt med ham! Psykiateren afviser ALLE tegn på depression, han kan ikke ændre min mand arbejdsmæssig til mere end det han kan nu. Han har gemmegået en personlighedsændring, da han jo som sagt har haft døden tæt på.
I torsdags d. 25/2, fik han afvide ved et møde at sagsbeghandler + jobkonsulenten ville indstille ham til fleks, da det var det helt rigtige for ham.
I dag har vi fået afslag på ansøgningen via mail. Han skal ringe i morgen for yderligere begrundelse.

Hvad pokker skal vi stille op? Da han startede med afklaring til fleksjob, fik vi fortalt af sagsbehandleren at de havde 1 år, til at få ham afklaret, er det sandt?

Tak....
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 18:32   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elemskov Se meddelelser
Hej.
I 2005 blev min mand overfaldet/kørt ned i eget hjem, med henblik på én ting - døden..
Han har ved arbejdsskdestyrelsen fået fastsat en méngrad på i alt 33 %!
Den der trækker godt opad er svær tilstand af Post Traumatisk Stress Syndrom
Har prøvet sig igennem mange jobs siden overfaldet, intet har fungeret. I april 2009, bliver han sygemeldt og fyret fra jobbet. Hans tilstand er nu så dårlig, at læge og advokat råder ham til fleksjob som han gerne selv vil.!
Det starter godt ud med sagsbehandleren og de job prøver ham i 13 uger, i en vagtvirksomhed, hvor han skal hente og bringe mad. Altså service opgaver. Han kan klare 3 - 3,5 timer dagligt, 5 dage ugenligt! De mener så han har en depression, og sender ham til en psykolog - som mener han er dybt depri, og hvad der til høre. Min mand er IKKE depri overhovedet! Han har angst, selvfølgelig har han det. Hans læge afkræfter hurtigt over for sagsbehandleren. Nu vil de så have ham udredt ved en psykiater med speciale i konigtiv terapi. Han venter 3 mdr, på denne samtle, og forsætter i jobtræning, 3 timer pr dag. Det går super godt med ham! Psykiateren afviser ALLE tegn på depression, han kan ikke ændre min mand arbejdsmæssig til mere end det han kan nu. Han har gemmegået en personlighedsændring, da han jo som sagt har haft døden tæt på.
I torsdags d. 25/2, fik han afvide ved et møde at sagsbeghandler + jobkonsulenten ville indstille ham til fleks, da det var det helt rigtige for ham.
I dag har vi fået afslag på ansøgningen via mail. Han skal ringe i morgen for yderligere begrundelse.

Hvad pokker skal vi stille op? Da han startede med afklaring til fleksjob, fik vi fortalt af sagsbehandleren at de havde 1 år, til at få ham afklaret, er det sandt?

Tak....
Hej, I skal sørge for at få afslaget på SKRIFT !! Det er meget vigtigt. Hvis de siger, at mundtligt er nok, så sig, at I har ret til at få den på skrift. De har bare at begrunde det i deres afslag.
I kan klage over afgørelsen. Man har 4 uger til at klage.
Få straks fagforeningen med i det her, hvis din mand er med i en.


Når man er på sygedapenge har man 1 år til at afklare, men hvis det er tydeligt, at de vil afklare ham yderligere kan han komme på Forlængelse af sygedagpenge efter punkt 4 i § 27 i forlængelse af sygedagpenge. Er han på sygedagpenge?
Se denne link om sygedagpengestop:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Når I vil klage over afslaget på fleksjob og i det hele taget på stop af sygedagpenge, så bør man i klagen skrive, at man ikke er blevet partshørt efter forvaltningsloven § 19. Det fornemmer jeg, at han ikke er. Partshøring betyder, at man som borger har ret til at have noget at sige til sagen, før de giver afslag. F.eks. kunne man have lov til at dokumentere (lægepapir) for, hvorfor man har ret til et fleksjob. Har de ikke partshørt din mand før afslag, så er sagen nemlig UGYLDIG. Det er derfor vigtigt, at det her kommer med.

Har man udarbejdet en ressourceprofil, hvor der beskrives hans nedsatte arbejdsevne?

Lad os høre mere, hvad der sker.

Sidst redigeret af curls; 03-03-2010 kl. 18:34.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 19:02   #3
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Hej, mange tak for besvarelsen Det varmer!

Han er på sygedagpenge, han har måtte melde sig ud af fagforening, grundet vældig nedgang i løn - dog er han i akasse.
Han har en advokat med på sidelinjen - hun har møderet for højeste ret
Han er IKKE blevet partshørt overhovedet!
Han har fået udafbejdet en ressourceprofil, hvor der tydeligt står at hans tilstand er varigt og der skal udvises varigt skånehensyn i job!
Yderemer har han jo så os méngraden fra arbejdsskadestyrelsen, må de gå imod denne?

Tusind tak!!!!!

De er jo så os gået imod arbejdsgiveren som har haft ham i job træning, samt psykiater og læge... Hvad sker der i systemet. Han har jo været i job prøvning i over 6 måneder....
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 19:10   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elemskov Se meddelelser
Hej, mange tak for besvarelsen Det varmer!

Han er på sygedagpenge, han har måtte melde sig ud af fagforening, grundet vældig nedgang i løn - dog er han i akasse.
Han har en advokat med på sidelinjen - hun har møderet for højeste ret
Han er IKKE blevet partshørt overhovedet!
Han har fået udafbejdet en ressourceprofil, hvor der tydeligt står at hans tilstand er varigt og der skal udvises varigt skånehensyn i job!
Yderemer har han jo så os méngraden fra arbejdsskadestyrelsen, må de gå imod denne?

Tusind tak!!!!!
Næ jeg synes det er synd for ham. Når det er varig, så er det jo varig. Det er arbejdsevnen, de skal se på.
Jeg synes næsten, at I skulle fortælle den her sagsbehandler, at han burde få forlænget hans sygedagpenge, hvis han skulle afklares yderligere. Han kan da afklares efter den her:

I § 27, nr. 4:

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

Iflg. forvaltningsloven § 23 har han ret til at få en SKRIFTLIG afgørelse.

Hvis de mener han kan arbejde på fuld tid, så må de begrunde. Spørg sagsbehandleren om det.
De skal jo iflg. retssikkerhedsloven 7a (se i linket sygedagpengestop) få afklaret, hvordan han videre kan hjælpes. De skal tage stilling til, hvordan han kan komme tilbage til arbejdsmarkedet.

Tænkte på, om han havde fået ressourceprofilen og alle akter med feks. lægelige papirer osv. lige inden afgørelsen? Hvis ja skrev de så, at han kunne komme med nogen kommentarer til dem? Hvis ja, så kan denne måde dog have været partshøring. For hvis man her opdagede selv, at der manglede noget, så har man muligheden for at sige det til dem osv.

Sidst redigeret af curls; 03-03-2010 kl. 19:17. Årsag: Flere tanker
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 19:18   #5
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Hold da op, hvor er du god hjælp og opbakning!!! Vi kan næsten ikke vente til at teleofon tiden åbner i morgenformiddag!!
Vi har desuden allieret os med lokal avisen, som sys det er en fremragende historie, ligeledes får Borgmesteren os lige et kald i morgen
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 22:45   #6
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
det bedste er at have alt på skrift, dvs ikke telefonopkald med mindre du kan optage samtalen.

det er for at de ikke skal sige noget i tlf, som de senere siger de aldrig har sagt eller lovet.
skal I til møde med dem, så optag også samtalen uden at fortælle det, det er lovligt sålænge I selv er en del af mødet.
det lyder også noget søgt at din mand ikke skulle være berettiget til fleksjob..
mon du er fra samme kommune som mig? det står ude under mit billede.. hvor jeg kommer fra. du behøver ikke oplyse hvor du er fra..
håber det bedste for jer.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 22:51   #7
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Tak for svar.. Vi kommer længere nede fra sjælland
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 23:10   #8
socialrdg.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
socialrdg. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
det bedste er at have alt på skrift, dvs ikke telefonopkald med mindre du kan optage samtalen.

det er for at de ikke skal sige noget i tlf, som de senere siger de aldrig har sagt eller lovet.
skal I til møde med dem, så optag også samtalen uden at fortælle det, det er lovligt sålænge I selv er en del af mødet.
det lyder også noget søgt at din mand ikke skulle være berettiget til fleksjob..
mon du er fra samme kommune som mig? det står ude under mit billede.. hvor jeg kommer fra. du behøver ikke oplyse hvor du er fra..
håber det bedste for jer.
lige en uddybbende kommentar ved optagelse af samtaler på bånd, ja det er ikke ulovligt ifht. straffeloven når man selv er en del af samtalen, men men men jeg vil lige gøre opmærksom på, at man som borger også skal overholde persondataloven ifht. sagsbehandleren, så hvorvidt det er i strid med nogen lov kommer an på oplysningerne der er på båndet og hvorvidt man offentliggør/ deler optagelsen med andre.
socialrdg. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 23:35   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er korrekt at man ikke skal dele sine optagelser med andre...men det er helt ok at have disse optagelser for sig selv...og så ved man jo hvad der er blevet sagt...

Der burde jo heller ikke være noget galt med at optage sådan en samtale....hvis alt forgår som det skal og efter loven...

Egentlig forstår jeg ikke at det ikke er standard på kommunerne at optage alle møder....så der ikke opstår alle de misforståelser med hvem der har sagt hvad...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2010, 23:39   #10
Elemskov
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2010
Indlæg: 59
Styrke: 15
Elemskov er ny på vejen
Hvad kan jobcenteret forlange af min mand mens en evt. klagesag er kørende? Skal jeg gå hjemme på sygedagpenge, aktiveres eller... Vil gerne være SÅ forberedt som overhoved mulig, så de ikke løber om hjørnerne med ham/os...
Elemskov er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
akut brug for råd om sygedagpenge flekesubir Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 16-03-2011 22:52
Akut brug for hjælp inden møde i morgen maybeline2you Alt det andet 12 24-01-2011 01:10
Akut Hjælp! FP, KH, SDP Lotz01 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-12-2010 23:52
Akut hjælp!!! Mik Alt det andet 5 14-03-2010 22:34
Akut brug for hjælp!!! Mik Alt det andet 8 10-03-2010 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension