K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2009, 13:57   #1
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
tvang !!!

Hej alle
Jeg har brug for noget vejlledning ang min kommune, nærmere betegnet jobcenteret i Greve kommune.
Jeg har idag været til opfølgende samtale efter jeg d 16 septemter var til en neurologisk undersøgelse, med henblik på flexjob og eventuelt afslutning af min ungdomspædagogisk uddannelse som jeg kun mangler den sidste eksamen af.
Der står i mine papiere fra undersøgelsen af jeg med stor sandsynlighed har ADHD og man bør overveje at henvise til psykatrisk vurdering med henblik på klinisk vurdering af ADHD. Endvidere står der at jeg vil have gavn af støttende psykologsamtaler eller kognitiv psykoterapi evt i kombination med faglig vejledning med henblik på at afslutte min uddannelse. Der vil formentlig være behov for senere skånehensyn på arbejdsmarkedet bl. a iform af nedsat tid.
Det er hvad neurologpsykologen er kommet frem til.
Jeg er enig i det med ADHD, og ville da gerne i noget behandling med psykopertapi.
Men min sagsbehandler sagde sådan her : Du skal til din egen læge og få henvisning til fjorden (roskilde psyk) og gå til behandling der. Hvis du afviser medicinsk behandling for din ADHD, kan vi ikke komme videre, for der loven siger alle mulige behandlinger skal være udtømte !!!
Jeg spurgte om det hun sagde var at hvis ikke jeg tager medicin for ADHD, om jeg så ikke var berittigetet til flexjob ? Ja det mente hun bestemt for man skal behandles før man kan tage stilling til flexjob !!!!!
Jeg sagde jeg syntes det var underligt at hun ligepludselig kun focuserede på adhd, når min ryg er ødelagt efter 2 operationer, og mit eksem på mine hænder er meget voldsom og jeg mener at det også er god gobund for flexob.
Men det eneste hun ville var at sende mig på fjorden til behandling, om jeg ville eller ej og kaldte mig usamarbejdsvillig fordi jeg ikke vil på medicin eller i samtale grupper !!!
Jeg sagde at jeg ikke vil deltage i samtale grupper da jeg ikke gider sidde og ynke med andre om hvor dårligt vi har det allesammen.. det kan jeg ikk bruge til noget, jeg har brug for hjælp til min angst som jeg sagde til hende.
Ang min sidste del af eksamen med revalidering, mente hun ikke at det var det jeg skulle !!! Hun mente ikke jeg kunne blive ungdomspædagog da jeg har alle disse begrænsninger ogville derfor ikke tale for jeg fik min afsluttende eksamen !!!! Og det er til trods for at det er det psykologen anbefaler !!!
Jeg fatter ikke en skid af hendes holdninger og synspunkter, og jeg bad om at hun skulle sende mine sagsakter for som jeg sagde til hende : jeg er ikke til fare for mig selv eller andre, og det er den eneste grund til man kan tvangsmediciner mig som der står i lovgivningen. Men hun fastholdt at jeg kun kunne blive indstillet til flexjob hvis jeg gik i medicinsk behandling for min adhd !!!
Kan dette være rigtigt ??
Denne sagsbehandler sagde forivørig sidste gang jeg var deroppe til samtale vedr min far der begik selvmord da jeg var 12 år gammel : det var da godt han gjorde det når nu han drak så meget !!!
Kom med nogle råd til hvem og hvad jeg kan kontakte
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 14:07   #2
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej frklarsen

Jeg kan ikke en masse §§ men jeg synes du skal klage over den sagsbehandler, det lyder som om hun går meget over stregen med de udtalelser både til dig og om din far.

fra Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 14:08   #3
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Ja ville jeg også gerne men hun fik lige fortalt at hun har fået nyt job som hun starter på d 1 dec.. skide smart
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 14:18   #4
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
ja det er S*U da smart, men jeg ville nu klage selvom hun får nyt job, skriv en klage fra dit møde og send den til den øverste i det tem du er tilknytte.

Jeg var også en gang for ca 6 år siden til et møde med en sagsbehandler omkring min søn som har en mindre hjerneskade, og den sagsbehandler var en rigtig modbydlig heks, jeg vil ikke komme ind på alt det hun sagde, men jeg havde heldigvis en bisidder med og vi gik hjem og skrev en meget lang klage, og det hjalp, hun blev fyret ups

Jeg ved godt at din ikke kan blive fyret, men så får du gjort opmærksom på at den behandling ikke er ok, og næste gang du skal til møde med en sagsbehandler tager du en optager med og optager samtalen, så har du altid bevis, og husk en bisidder.

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 14:39   #5
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Ihh ha - det var sq noget af en dum gås du har snakket med...
Ud fra hvad jeg kan forstå efter min tid her på k10, skal du sende hende et brev eller mail, hvor du på skrift gentager hvad I har snakket om og får hende til at bekræfte de ting hun har sagt. Så har DU dokumentationen i orden... Men hun vil nok ikke bekræfte alt dette, da hun VED hun får problemer når du klager... Selv om hun ikke vil bekræfte, skal du stadig klage. Jeg er mega dårlig til alle §, men er sikker på du kan få hjælp herinde....

Held og lykke
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 14:57   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Som jeg læser det, virker det som om, at du ikke fået diagnosen ADHD, da de skriver "stor sandsynlighed" for, at du har det. For at få fleksjob, skal man have afprøvet alle andre muligheder, og at éns funktionsnedsættelse er svær og varig, der gør, at éns arbejdsevne er varigt nedsat.
Der stod, at du er henvist til klinisk vurdering af om du har ADHD. Det skal være de rigtige speciallæger, der skal kunne give dig diagnosen ADHD. Hvis denne vurdering er afgjort og, at det viser KLART, at du har ADHD, så burde jobcentret kunne gå videre med din sag.
Da de kun skriver "stor sandsynlighed", kan jeg egentlig godt se, at det er lidt svært for jobcentret at komme videre. Tænk hvis de opdager senere, at du ikke har ADHD alligevel.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 15:48   #7
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Du skal helt klart sende en klage til både borgmester og sagsbehandlerens leder - for det hun siger ligger langt langt uden for hvad hun kan tillade sig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af frklarsen Se meddelelser
.....Men det eneste hun ville var at sende mig på fjorden til behandling, om jeg ville eller ej og kaldte mig usamarbejdsvillig fordi jeg ikke vil på medicin eller i samtale grupper !!!
Jeg sagde at jeg ikke vil deltage i samtale grupper da jeg ikke gider sidde og ynke med andre om hvor dårligt vi har det allesammen.. det kan jeg ikk bruge til noget, jeg har brug for hjælp til min angst som jeg sagde til hende.....
Enten så er du røget i nogen helt forkerte samtalegrupper eller også har du aldrig været i en. Jeg kender flere som har fået meget ud af samtalegrupper (blandt andet min kone, som får hjælp til blandt andet hendes angst.)
Der er ikke meget snak om hvor dårligt det går, men mere om hvordan man kommer ud af den situation man nu engang er landet i.

Jeg tror ikke det er nogen skade til at prøve en samtale gruppe - der er så vidt jeg ved ikke nogen der forhindrer dig i at stoppe hvis du ikke synes det er noget for dig. Det værste der kan ske er vel at det ikke ændrer noget som helst - det bedste vil vel være at du lærer at håndtere din angst ?
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 16:00   #8
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Tak for alle besvarelserne men min pointe var nu at de pludselig fokucerer på det med ADHD og ikke de andre skavanker jeg har !! MIn ryg jeg er blevet opereret i 2 gange og stadig har mange problemer med, det andet er min håndeksem som jeg er meget plaget af..
Hun har foriøvrigt lige ringet og jeg sagde at det var lovligt det hun gjorde, altså at tvinge mig til at tage medicin.. Hun sagde det jo er et valg jeg giver dig, vil du have flexjob eller ej !!!! Jeg kan jo ikke tvinge medicinen ned i halsen på dig, me n kan bare sige at så slutter ansøgningen med flexjob her.. Hvor i loven står det lige ???
Og tænker at få en advokat så hvis nogen kender en der kender noget til alle de regler og paragraffer idet her så skriv endelig

Sidst redigeret af frklarsen; 02-11-2009 kl. 16:07.
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 16:17   #9
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
jeg har ikke kunnet finde noget som helst om at man ikke kan få fleksjob hvis man ikke vil modtage behandling. Jeg vil dog tro at det godt kan dækkes ind under at du så ikke er udredt og at man derfor ikke kan sige at din tilstand er varig.
Jeg synes nu det er lidt sært, når nu du har andre ting der gør at du vil kunne få et fleksjob.


Man kan dog få fratraget sine sygedagpenge hvis man ikke vil modtage behandling.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2009, 16:18   #10
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg synes det er godt, at du får en ny sagsbehandler, og man kan
jo håbe, at hun er venligere.

Jeg ville nu ikke bruge min tid på at klage, men istedet tænke fremad.
nogle mennesker kan man bare ikke lave om på, og hvis du på nogen
måde ville få en undskyldning fra sagsbehandleren, hvad kan du så bruge det
til, sket er sket.

Hvis man absolut vil klage og samtidig ønsker det vil få konsekvenser for sagsbehandleren, tror jeg man skal være flere der står
sammen.

Når man søger fleksjob, skal alle muligheder for at forbedre arbejdsevnen
afprøves, så selvom du også har en del fysiske lidelser, foruden fysiske
så prøver man at forbedre det man kan.

Jeg forstår godt, hvis du ikke ønsker at tage noget medicin, men jeg
ved ikke om du må nægte det, uden det får konsekvenser for dig?

Det håber jeg der er andre der ved.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Antidepressivt - tvang tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 14-11-2012 17:49
lykkepille tvang kæmper Politik og Samfund 7 09-09-2012 12:54
Tvang Raadvild Alt det andet 41 23-07-2010 23:39
Tvang om pension? K.H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 24-01-2009 00:53
Men tvang er ikke vejen frem. Maj-Britt Politik og Samfund 5 18-09-2008 17:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension