K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-08-2013, 12:23   #11
Mølgaard
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mølgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2007
Lokation: Almind, Kolding
Indlæg: 161
Blog Indlæg: 103
Styrke: 17
Mølgaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Der findes 3 udgaver af scheuermann. 2 af dem kan kræve korsetbehandling.

Han må under ingen omstændigheder træne eller andet fys. belastende, så længe han vokser. Det har du vel fået at vide? Ryggen skal have fuldkommen ro.

Jeg mener at der ydes vederlagsfri fys. i disse situationer.

Er selv korsetbehandlet som teenager, for lavtsiddende scheuermann.

Vedr stole, evt hævesænkebord, bør I få en ergoterapout, til at vurdere behov. Be evt lægen om henvisning om dette. Det er også gratis, både til skole og hjem.



VH POpiae
Ud for det vi har fået afvide fra lægen Zaid Aubaidi så skal han trænge hans ryg, fordi den bliver ikke brugt på samme måde som alm.

Da vi fik afvide at han skulle have korset på osv, var vi kun inde ved ham i ca 15 min også skulle vi hjem igen. Så vi fik ikke meget afvide, eller også gik det så stærk. Inden da fik vi et brev fra dem, hvor der stod, at de havde fået en henvisning fra Kolding til videre udredning. Og vi havde ingen ansels om hvad vi skulle...

Nu har jeg lige fået afvide, at lægen Zaid er stoppet så jeg er faktisk nervøs for hvilken læge han får. Sekr sagde at de normalt sendte dem til Rigshospitalet.

Tusind mange tak for alle jeres råd...
__________________
Vh Maj-Brit M. Nielsen
Skriver i Blogs

Førtidspensionist d. 1/4-13
Mølgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2013, 01:33   #12
Tyttebøvs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2013
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 5
Styrke: 0
Tyttebøvs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mølgaard Se meddelelser
Mange tak for hjælpen

Jeg ringede til kommunen i dag. Jeg kunne søge om øko støtte hvis beløbet var over 4000 kr om året. I må ikke lige hænge min op på beløbet, mener det var et skævet beløb.
Så det får jeg ikke noget ud af.

Hun snakkede noget om en paragraf 82? Men jeg kan ikke lige finde den...

Dejligt hvis vi ikke skal betale for fys. Puha det kunne være dyrt nok...
Nu ved jeg ikke så meget om den lidelse som din søn lider af, men umiddelbart vil jeg tro, at din søn tilhører personkredsen for servicelovens paragraf 41, som omhandler muligheden for at få dækket nødvendige merudgifter. Merudgiften skal være som konsekvens af barnets lidelse. Det er korrekt at loven har et krav om, at de samlede årlige merudgifter skal overstige 4.440 kr (2013 takst).

Der er bl.a mulighed for at få dækket merudgifter til
- udskiftning af garderobe (f.eks ved opstart med korsetbehandling
- uldundertøj (du skriver, at din søn sveder meget, så det er vigtigt at have uld inderst, som absorberer sveden og din dreng vil være tør og varm hele tiden)
- kurser om lidelsen
- transportudgifter i forbindelse med diverse undersøgelser, kontroller, kurser el.lign
- egenbetalingen af medicin til behandling af lidelsen
- ekstra tøjkøb, da korset godt kan slide en del på tøjet, hvorfor det må smides ud hurtigere end normalt.

F.eks vil merudgiften til udskiftning af garderobe og merudgiften til kursus blive ydet som en engangsudbetaling, hvorimod de andre poster vil blive beregnet til en årlig ydelse, som så deles med 12. Denne ydelse kommer så til udbetaling den 1. i måneden.

Når man skal beregne, om dine årlige merudgifter overstiger de 4.440 kr, skal de både medtage de merudgifter der er givet som engangsudbetalinger og den beregnede årlige løbende merudgift

Hvis man f.eks forestiller sig, at du får bevilget 1500 kr som en engangsudbetaling til ny garderobe så skal du, herudover kun have merudgifter for 2.941 kr. årligt, svarende til 245 kr. Og der kan hurtigt findes merudgifter for 245 kr om måneden, til f.eks uldundertøj, befordring, medicin mv.

Desværre kan udgiften til fysioterapi ikke dækkes som en merudgift, da der ikke kan ydes merudgifter til behandlinger overhovedet.
Men du skal tage kontakt til din læge, som er den der kan visitere til vederlagsfrit fysioterapi.

Håber ovenstående giver lidt mening
__________________
Jeg er ikke mere så ung, at jeg ved alting

Jeg er uddannet socialrådgiver og har de sidste 6 år arbejdet indenfor børne- og familieområdet - herunder børnehandicapområdet. Endvidere er jeg samlevende med en mand med et svært fysisk handicap. Så jeg er vant til at sidde på begge sider af "bordet"...

Sidst redigeret af Tyttebøvs; 27-10-2013 kl. 03:14. Årsag: Slåfejl
Tyttebøvs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2013, 10:58   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
I helt særlige lægedokumenteret tilfælde, hvis man skal tilbydes anden behandling, hvis man feks ikke får udbytte af alm. fys eller lign der kan tilbydes.

men her skal så være tale om forløb/behandling der altså ikke kan tilbydes/opfylde behovet.

her er mulighed så, under merudgiften.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
det økonomiske for pensionist med hjemme boende barn på SU. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 02-11-2010 14:42
Kommunens økonomiske spild. annagw Alt det andet 18 22-09-2010 20:08
Regeringen fornægter den økonomiske virkelighed buster Politik og Samfund 3 04-07-2010 21:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension