K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2013, 20:25   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kørselsfradrag for kronisk syge og handicappede

Flexjob bla.

http://gigtforeningen.dk/et+godt+liv...kørselsfradrag

"Hvis du er kronisk syg eller handicappet, har du mulighed for at anvende særlige regler for kørselsfradrag til dækning af udgifter mellem dit hjem og din arbejdsplads. Reglerne fremgår af ligningsloven § 9d og den tilhørende vejledning.

Betingelserne er, at du som følge af en kronisk sygdom eller handicap har særlige udgifter til befordring mellem hjem og arbejde."

Kompensation til handicappede i erhverv.

http://gigtforeningen.dk/et+godt+liv...pede+i+erhverv

"Der findes flere ordninger, som har til formål at formindske dén barriere, som et handicap eller en kronisk sygdom kan være på arbejdsmarkedet".


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 19-03-2013 kl. 20:29.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 20:32   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Man kan også få noget hjælp, selvom man ikke har job, fx fordi man er førtidspensionist: man har mulighed for at få dækket de ekstra omkostninger, man evt. har i forbindelse med kørsel i bil, fordi man pga. sit handicap/funktionsnedsættelse er nødt til at køre i bil, hvor andre (eller man selv tidligere) ville vælge at gå eller cykle.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 22:01   #3
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Man kan også få noget hjælp, selvom man ikke har job, fx fordi man er førtidspensionist: man har mulighed for at få dækket de ekstra omkostninger, man evt. har i forbindelse med kørsel i bil, fordi man pga. sit handicap/funktionsnedsættelse er nødt til at køre i bil, hvor andre (eller man selv tidligere) ville vælge at gå eller cykle.
ja hvis man får førtidspension men os der stadig er på kontanthjælp får intet
det er ikke retfærdig
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2013, 22:04   #4
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
ja hvis man får førtidspension men os der stadig er på kontanthjælp får intet
det er ikke retfærdig
Jeg fik mit før jeg blev tilkendt førtidspension, så det handler ikke om et tillæg af en eller anden art til pensionen (hvilket jeg slet ikke tror, der er)
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu må det være nok med forringelser for syge og handicappede. Indiansummer Politik og Samfund 1 02-07-2012 16:02
Inspiration til kronisk syge.... phhmw Et godt link! 0 21-10-2010 21:36
Specielt kørselsfradrag for handicappede Hejdien Den nyttige viden vi alle har 3 22-06-2008 22:29
Økonomisk ulighed for syge/handicappede zuza Det er da strengt ! 5 15-10-2007 15:04
40.000 handicappede eller syge på job Hejdien Politik og Samfund 2 27-09-2007 11:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension