K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2013, 10:13   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Nu tror jeg du skal passe meget på, at samligne dig med andre, vi har alle forskellige resurcer, at trække på du er bla. mor til 2. der har du noget, at trække på( noget der sikkert vil blive brugt i mod dig
At du også har fået dig en udannelse, visser jo også du har nogle resurver, at bruge, så alle ting skal koges op i en stor suppe og så finder de ud af din arbejds evne ud fra det.

Det er rigtig svært, at få pension og fleksjob især i din alder, når jeg nu skriver dte her er det ikke fordi jeg vil ødelægge noget for dig men bare sige at det hele ikke er så nemt, mange her er under udredning på kh i 5-10 år.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 10:31   #12
Bkm1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Bkm1 er ny på vejen
Nej jeg tror bestemt ikke det er nemt, rent faktisk tror jeg jo at jeg i mit kommende møde med kommunen vil miste mit forsørgelsesgrundlag. Hvis jeg på nogen måder kunne klare mig selv, ville jeg gøre det.
At jeg har to børn gør blot hele den situation meget værre.
Bkm1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 16:42   #13
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Jeg vil så sige, at det er godt du prøver at sammenligne dig med andre bipolare.
For at høre hvordan det er gået andre i systemet, med den lidelse.

Alle er vi forskelllge, men dog har vi også meget til fælles, når vi har samme sygdom.

Det er jo også et vigtigt argument i forhold til dine børn, at du har et stabilit forhold til arbejdsmarkedet, om det bliver nedsat, passivt, eller hvad det bliver.

Så de også har stablie rammer.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 18:20   #14
LoveFairy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2012
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 67
Styrke: 13
LoveFairy er ny på vejen
Hej

Jeg tænker også det er rigtig fint at sammenligne med andre bipolare. Det er trods alt meget det samme vi slås med.

Jeg er så glad for din tråd, da jeg selv skal til at starte (forhåbentlig) samarbejde med kommunen om at få testet min arbejdsevne med henblik på fleks. Jeg har to børn og kan så godt følge dig. Det er benhårdt.

Jeg må se at få startet en tråd (overskuddet er der ik rigtigt) så jeg kan dele mine erfaringer i forløbet med dig og andre i samme båd...

Stort kram herfra
LoveFairy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2013, 21:17   #15
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bkm1 Se meddelelser
Utroligt - alt det du skriver, er lige sådan jeg har det! Men hvis du er visiteret til fleks og ikke kan klare det i så lang tid af gangen, hvad sker der så rent økonomisk? Skal man ikke arbejde et vist antal timer for at kunne opretholde en udbetaling? Og mon ikke der er sket meget på området de sidste år, så selv en som mig med en kronisk diagnose ikke er sikker på hverken fleks eller pension?
Måske kan du høre at økonomien i det hele stresser mig meget - og det forværrer bare mine depressive episoder - eller måske er det i virkeligheden bare uvisheden og usikkerheden om fremtiden der er værst. Derfor er jeg også nået frem til at en (forhåbentlig) fleks eller pension kan dæmpe min sygdom.
- hvad jeg ved af, er der ikke nogen i min familie, der har lidt af sygdommen.
Hej
Ja det økonomiske er virkelig noget der kan stresse!
Mht. fleksjob, så er det blevet sådan med de nye regler, at man som flekser kan arbejde helt ned til 2 timer om ugen, hvis man da ellers kan være så heldig at finde sådan et job . Jeg satser på ca. 10 timer, i første omgang i hvert fald, så må vi se om det vil kunne gå, ellers må jeg gå længere ned. Min jobkonsulent er helt med på at det vigtigste er at jeg finder et job jeg kan blive ved med at have, og så er det ikke så vigtigt for ham om det er 8 eller 10 eller 15 timer. Det ville ikke have kunnet ladet sig gøre på de gamle regler, så jeg er ret godt tilfreds med de nye regler.

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Nu tror jeg du skal passe meget på, at samligne dig med andre, vi har alle forskellige resurcer, at trække på du er bla. mor til 2. der har du noget, at trække på( noget der sikkert vil blive brugt i mod dig
At du også har fået dig en udannelse, visser jo også du har nogle resurver, at bruge, så alle ting skal koges op i en stor suppe og så finder de ud af din arbejds evne ud fra det.

Det er rigtig svært, at få pension og fleksjob især i din alder, når jeg nu skriver dte her er det ikke fordi jeg vil ødelægge noget for dig men bare sige at det hele ikke er så nemt, mange her er under udredning på kh i 5-10 år.
Jeg har aldrig været ude for at dét at jeg har 3 børn blev brugt imod mig. På hvilken måde skulle de kunne gøre det? Og i øvrigt kan jeg ikke lige se hvordan man kan "trække på" at man har børn? Tror de fleste syge som har børn vil skrive under på at det til tider kan være utroligt hårdt at forsøge at være den forælder man ønsker at være.

At jeg har kunnet tage en uddannelse før jeg blev syg, er heller aldrig blevet brugt imod mig. Tværtimod har de set det som en styrke i mit fleksforløb, at jeg måske nemmere ville kunne finde et fleksjob, fordi jeg har en uddannelse.

Bkm1,
I mit tilfælde tog det ca. et halvt år for at blive godkendt til fleks. Men det var i 2008, ved ikke hvordan det er i dag.

Hvis jeg var dig, ville jeg sygemelde mig og tage en snak med din jobkonsulent/sagsbehandler om muligheden for at blive afklaret til fleks. For med den sygdom, tror jeg næppe du på længere sigt vil kunne klare et job på ordinære vilkår, og desuden tror jeg bestemt ikke det er sundt for dig rent mentalt at presse dig selv så meget. Du skal sgu passe på dig selv!
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 23:14   #16
rmd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
rmd er ny på vejen
Du kan få det bedre

Jeg har netop registreret mig her på k10, fordi jeg faldt over dit indlæg her og synes jeg er nødt til at give mit bidrag med.

Det kan være lidt farligt med de her forums, når man er i den situation du er i netop nu. Jeg var selv lidt samme sted som du er nu, for nøjagtig to år siden da jeg fik den samme diagnose, og ledte med lys og lygte efter noget håb på nettet. Det fandtes bare ikke, for de folk, der har haft en succesfuld recovery og er kommet videre i deres liv, bruger desværre sjældent tid på at være på et forum som dette.

Derfor vil jeg bare dele med dig, at jeg har døjet med en bipolar lidelse i 10 år før den blev diagnosticeret i 2010. Med den behandling og omlægning af mit liv som virkede for lige præcis mig, har det lykkedes mig ikke at have manier siden 2010, og den sidste rest af depression dampede af i 2011. Så jeg lever i dag et liv uden symptomer på sygdommen og kalder faktisk mig selv for rask. Der er en masse måder at leve mit liv på jeg skal undgå, så det gør jeg. Men jeg har det virkelig godt og vil ikke udelukke, at jeg en dag kan håndtere et fuldtidsjob.

Hvis du skulle have lyst kan du læse mere på en blog jeg har lavet om emnet:

www.raskmeddiagnose.dk

Håber du kan bruge ordene til noget. Held og lykke med det!
rmd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad kan jeg regne med? Boye Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-03-2013 14:34
det er jo umuligt at regne sin pension ud !! henningv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 11-10-2011 17:42
Hvor lang tid kan jeg regne med ? Babyrex Spørgsmål ang fleksjob 3 25-10-2010 22:09
Regne med førtid eller flexjob? Klund Dit og Dat 2 01-03-2009 17:20
Regne eksempel andi1975 Er det overhovdet til at få fleksjob? 3 28-08-2008 12:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension