K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2013, 10:08   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nye regler ?

Jeg har lige gemmen gået endnu en arbejds prøvning.

12½ time men andenaktør mener 8-10 timer ville være mere passende

Men hvordan er de nye regler for lige nu sidder jeg og triller tommelfinger jeg ha ikke fårt en tid til noget som helst endnu

progasonsreporten er sendt til kommunen og med de nye skåne hensyn er jeg spændt på hvad de vil sætte i værk jo.For lige som sidst og forige gang findes der ikke job jeg kan klare.Jeg ved de ikke vil søge en pension til mig men havd vil der mon nu ske ?

er der nye regler /tiltag for sådanne en som mig
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2013, 23:38   #2
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja vi er mange der er havnet i ingenting... for hvis der ikke nærmest oprettes et job specifikt kun til en kan de ikke finde noget til en...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 00:19   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja,tænker jo hvad er der af nyt i refornen,

Tænker lidt om man vil stampe en arbejdskiver der skal tage en i 6 månder så bonus kan udbetales .

Tænker også om arbejdsevnen vil udløse et år i de der resurseprogrammer eller hvad de nu hed.

Jeg hader uvished,jeg kan gå helt i selv sving
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 14:21   #4
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
C.L.E.O mener du er visiteret til fleksjob og dermed er det en revurdering du er ude i ikke ? (kan ikke huske det)

Men hvad der er op og ned i den nye reform er der vist ikke mange der kan sige noget om, men man burde da mene at de sagsbehandler kan ikke ?

Så jeg ville da klart skrive til sb/jobkonsulent og høre ind til hvad der nu skal ske.

Det kan ikke skade og man må formode at de ved hvad der skal ske når det er dem der sætter tingene i værk ..

Mange får en stor forværring af helbredet i ventetiden og ved at presse sin sb og jobkonsulent for svar og afklaring kan man mange gange få en hurtigere sagsbehandling (og sure sb og jobkonsulenter) men det er jo så en helt anden historie


Skriv noget ala


Citat:
I det jeg henviser til min arbejdsprøvning og den fremsendte prognose rapport vil jeg bede om at blive oplyst om hvad der nu videre skal ske i min sag.

Og jeg tillader mig at gøre opmærksom på retssikkerhedsloven § 4 hvori det fremgår

Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.

Da jeg formoder at de gentagene arbejdsprøvninger er en erhvervsfremmende foranstaltning tillader jeg mig også at henlede opmærksomheden på

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Det er for mig tvingende nødvendigt at være vidende om min fremtidige arbejdssituation samt hvad der skal ske, og ser frem til et snarligt svar.

MVH
Er det ikke en revurdering så vil jeg mene at man alligevel godt kan tillade sig at skrive for at få nogen konkrete oplysninger om hvad der venter en, for ventetiden er ulidelig ...

Held og lykke
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 23:53   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hejdien det er en revudering,min 4 eller 5 på 9 år

Mens jeg var ved anden aktør fik jeg jeg papir jeg kunne komentere inden en dato men revuderingen kom allerede 2 dage efter ,at jeg igen er revuderet til flex og når jeg havde afsluttet praktiken skulle der indskrives evt nye hen syn.

Så venter bare spændt på om de vil straffe mit igen lave time tal med det der nye "recurse for løb" der kan vare fra 1 til 5 år for det kan jeg slet ikke overskuge.

Jeg er lige afsluttet så regner med jeg snart skal indkaldes til ? regner med en gemmen gang af det anden aktør har skrevet men de fletter det måske selv ind.jeg havde ikke noget at kommentere,kun deres konkluson og den tager jeg med komunens sagsbehandler hvis det ikke er for sent.
Jeg er snart lige glad med hvad de vil skrive,bare de ikke præsser men for jeg kan ikke klare det mere,tror jeg både har strres og angst med alt der har med "dem" at gøre.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 01:41   #6
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja rescourse forløbene kan jeg ikke helt se hittet i... Jo måske hvis du har et misbrug af en art.. men når du er fysisk syg er det jo meget begrænset hvad de kan hjælpe dig med.
Dem jeg har hørt fra som er kommet til de der møder hvor deres "panel af eksperter" sidder, ja det fortæller mig at det er det samme som de gjorde før bare på en gang.. mener misbrugskonsulent deres egen læge konsulent og chefen for afdelingen og ens sagsmishandler og evt børne og unge afd hvis du har problemer i forhold til dine børn..
Plus du får svar samme dag... lugter langt væk af at der allerede er foretaget vurdering af folk, men at selve samtalen er til for at overholde loven...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye regler??? TMARK Spørgsmål ang fleksjob 6 30-07-2013 22:11
De nye regler ette74 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 25-02-2013 14:48
De nye regler ??? Dancer Politik og Samfund 4 30-09-2012 12:48
Ang. nye regler.... elin Spørgsmål ang fleksjob 1 11-10-2006 02:51
nye regler.... elin Spørgsmål ang fleksjob 3 11-10-2006 02:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension