K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2013, 10:09   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L. Madsen Se meddelelser
Kære Webmaster og phhmw

Tak for jeres tilbagemeldinger.

@Webmaster: jeg har bestemt mig for at skrive til SB på stedet, hvordan og hvorledes min læge har anbefalet at jeg starter op på en arbejdsprøvning. Jeg vil herefter aflevere den og få en kvittering.
Det er bare en træls måde at starte en arbejdsprøvning op, men en masse skriverier først, men der er vel ingen vej udenom.

@phhmw: tak for linksene. Det er glædeligt hvis man ikke længere "skal" tage medicin, men har ret til at nægte.
Det der så bekymrer mig er, om behandlingsmulighederne vil være udtømte, såfremt man nægter. For forbliver behandlingsmulighederne IKKE udtømte såfremt man nægter, så er det vel ikke så meget værd...?
Den nye fleksreform gør, at behandlingsmulighederne IKKE LÆNGERE behøver at være udtømte!
så du kan hermed denne oplysning, forhåbenlig få lidt ''ro på''.....
Hvis det er førtidspension du sigter efter, så skal du alligevel først gennem fleks-møllen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 12:30   #12
L. Madsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 20
Styrke: 12
L. Madsen er ny på vejen
Igen tak for jeres tilbagemelding, Marie M og Helenekr.

@Marie M: jeg synes faktisk også jeg kunne mærke en postiv effekt af Lamictal, så jeg håber der findes en gyldenmiddelvej ang. dosering. Tak for det

@helenekr: det er jo helt fantastisk hvis det forholder sig som du siger; dejligt. Du har vel ikke et link til et sted hvor det står? På forhånd tak, og god dag til jer
L. Madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 12:47   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu hedder jeg godt nok ikke Helenekr men jeg har linket som du søger...

Lov om ændring af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, lov om aktiv socialpolitik, lov om social pension og forskellige andre love

Her under grundlaget for at visitere til fleksjob.....kan du se at de kan fremover visitere til fleksjob selv om om kun har en aktuel begrænset arbejdsevne...hvis der er mulighed for at bedre arbejdsevnen inden for en rimelig periode...

Citat:
38. I § 70 indsættes efter stk. 1 som nyt stykke:
»Stk. 2. Jobcenteret kan endvidere give tilbud om fleksjob til personer, der aktuelt har en meget begrænset arbejdsevne, hvis der er mulighed for, at deres arbejdsevne inden for en rimelig periode kan udvikles.«
Stk. 2 og 3 bliver herefter stk. 3 og 4.
Her skal man lægge mærke til at der ikke står noget om at ens behandlingsmuligheder skal være udtømte..

Citat:
40. § 70 a affattes således:
»§ 70 a. Grundlaget for en afgørelse om fleksjob består af rehabiliteringsplanens forberedende del, som har været behandlet i et rehabiliteringsteam, jf. § 30 a og kapitel 3 a i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats. Rehabiliteringsplanen skal indeholde følgende:
1) Dokumentation for, at personens ressourcer og udfordringer er fuldt afklarede i forhold til uddannelse og beskæftigelse,
2) dokumentation for, at alle relevante indsatser efter denne lov samt andre foranstaltninger har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse,
3) dokumentation for, at den pågældendes arbejdsevne anses for varigt og væsentligt begrænset og ikke kan anvendes til at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår, og
4) dokumentation for, at den pågældende har været ansat under de sociale kapitler m.v., jf. § 70 b, i mindst 12 måneder, hvis personen skal ansættes i fleksjob på den hidtidige arbejdsplads.«
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144932
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 12:55   #14
L. Madsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 20
Styrke: 12
L. Madsen er ny på vejen
Ja undskyld Webmaster; tak til dig også. Er så glad for denne nye information, så mange tak til jer alle og god dag

Undskyld, nu skriver jeg lige igen; men gælder det så også hvis man søger FP - altså at behandlingsmulighederne ikke nødvendigvis skal være udtømte....
L. Madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 13:44   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det gælder kun fleksjob....

Det er stadig sådan at alle behandlingsmuligheder skal være udtømte hvis det gælder førtidspension...

God weekend til dig
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 13:49   #16
L. Madsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 20
Styrke: 12
L. Madsen er ny på vejen
Mange tusinde tak for svar og god weekend
L. Madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2013, 18:44   #17
L. Madsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2013
Indlæg: 20
Styrke: 12
L. Madsen er ny på vejen
Har netop i dag med posten modtaget en skrivelse fra SB "opfølgningsplan på sygedagpenge efter lov om sygedagpenge kapitel 6"; altså en skrivelse som man regelmæssigt får.

Jeg ser så i denne skrivelse at jeg forsat er berettiget til udbetaling af sygedagpenge. Der står "udbetaling forlænget udover den generelle varighedsbegrænsning jfr. Sygedagpengelovens parf. 27 stk. 1, nr. 2. Forlængelseskriteriet vurderes fortsat tilstede."

Jo jo, det er meget godt, MEN i skrivelse af 19.11.2011 står der at jeg er " betinget for forlængelse iht lov om Sygedagpenge parf. 27, stk. 1, nr 6". Dette fordi jeg har en sag hos ASK. Denne sag er endnu ikke afgjort (anerkendt eller afvist) og får jeg en men grad over 15% forlængelse sagen jo indtil tab af erhvervsevne er opgjort.

I parf. 27 stk. 1, nr. 2 forlænges sygedagpenge "kun" i 39 uger og er en forringelse (så vidt jeg kan se) såfremt min sag hos ASK kommer til at trække ud...

Håber det er til at forstå det jeg skriver...

Hvorfor har de mon lavet dette om - er det noget jeg skal gøre dem opmærksom på, eller hvad vil i gøre?

På forhånd tak
L. Madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad er barnets navn? smækkerlækker Dit og Dat 41 20-07-2012 12:09
Så kom der navn på hvad jeg fejler sushjer 1 Alt det andet 112 15-09-2011 13:41
Mit Navn er Stenblank lone t Dit og Dat 0 30-10-2007 01:02
misbrugt i flexjobbets navn! Lotas Din historie 21 17-09-2006 21:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension