K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2010, 16:22   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Helbredssikrings afslag på behandlinger.

Hejsa,

Jeg vil høre om der er nogle der som jeg, netop idag, har oplevet, at få afslag for yderligere behandlinger under min private behandlings forsikring?.

Jeg har siden 2007 gået til psykolog on off og i marts i år krævede min forsikring at jeg skulle til en af deres psykiatere for at få vurderet om jeg kunne få bevilget yderligere behandlinger.

Idag har jeg fået et brev fra forsikringen. En del af det lyder som flg. og er for mig lidt lamslående :

"Vores lægekonsulent vurderer, at du har en kronisk psykisk helbredssvækkelse, som ikke vil kunne kureres, eller væsentlig og varigt bedres gennem fortsat psykolog behandling.

Forsikringen dækker udgifter til undersøgelse og til behandling af sygdomme, hvis behandingen forventes af kunne kurere sygdommen, eller væsentligt og varigt bedre forsikredes tilstand. Udgifter til behandling af kroniske lidelser er således ikke dækket."

BANG -sagde det bare. Heldigvis har jeg ca. 11 behandlinger bag mig bare inden for det sidste halve år, de skriver godt nok noget kryptisk omkring dækning af disse, men jeg forholder mig i ro indtil videre. Er det mon ikke meget smart?

Jeg ved ikke hvor mange der har erfaringer med disse forsikringsselskaber omkring den personlige behandlingsforsikring, men tror I at jeg vil kunne søge om behandlinger ved dem senere eller kræver det at jeg anker deres "afgørelse", hvis det altså er en sådan ?.

Umiddelbart vil jeg muligvis kunne bruge deres "statement" til bevilling af erstatning for TAE ydelser fra min pensions selskab, hvis der bliver problemer med stillingtagen hertil, tror I ikke.

Nå men jeg må se om min psykiater får noget godt ud af at søge Bispebjerg om behandlinger og så indtil videre være glad for at jeg har levet godt den sidste måned, trods jeg ingen behandling ved psykolog har fået.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 16:37   #2
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
det sidste er et KÆMPEPLUS....... altså det helbredsmæssige...

man skal glæde sig over de små ting (har jeg da fundet ud af)....

ellers kunne du jo lige lade spørgsmålet noterer til den gratis advokatservice.... på nettet.!

de ville tror jeg inden for ganske kort tid kunne fortælle dig om forsikringen er i deres gode ret ..... eller om de prøver og spare lidt mønt.... og det koster jo gratis for dig.......

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
behandlinger tjele88 Alt det andet 10 24-02-2012 13:06
psykolog behandlinger nielsen69 Alt det andet 13 01-02-2012 15:12
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
bliver snart vanvittig afslag aflsag afslag mams Hjælpemidler til handicappede 36 11-07-2011 16:26
Er alle behandlinger udtømte? Hvad menes der iht lovgivningen? V_Brask Alt det andet 10 25-11-2009 09:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension