K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2012, 17:04   #11
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
Jeg tror hvis man spiller med open kort og fortæller, hvor stort behov man har for hvile, efter arbejde og hvor lidt man magter i sin fritid, for man en større forståelse, det er jo tit et spørsmål om oplysning.
De sygdomme der ikke kan ses med det blåtte øje er dem der er sværest at forstå...
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 17:04   #12
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Jeg ved at der var flere kollegaer fra min gamle arbejdsplads der takkede nej til fleksjob og blev fyret i stedet. De ville simpelt hen ikke udsættes for kollega mobning. (det var en forholdsvis stor arbejdsplads med 350 ansatte).
Oplevede at kollegaer mellem hinanden kaldte dem alt fra svindlere til simulanter....kan sq godt forstå at ingen gad stå model til det eller orkede at tage kampen.
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 18:08   #13
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Man skal i hvert tilfælde ikke være for forsigtig og gå og "putte" med sandheden om hvorfor man har et fleksjob.

Det er op på bordet med ALLE kort.

Det er ikke nødvendigt at der skal ynkes i forhold til forklaringer om hvordan det foregår der hjemme.
Det er efter min mening noget man fortæller dem man har tættest kontakt med, og hvis man kommer ind på det.

I mit næste fleksjob vil jeg bede ledelsen om at jeg kommer på et møde og fortæller hvad det handler om, båd hvad fleksjob er, hvorfor man får det, hvordan jeg er med mine funktionsnedsættelse og at jeg faktisk forventes at blive behandlet og stillet krav til som alle andre.
Da mit er psykisk, vil jeg understrege at det er derfor... for eller kan rygter snildt finde vej.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 18:17   #14
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Jeg synes at man skal holde sig for øje, at nogen mennesker altid vil blive ved at synes man er underlig og sær og lidt svindler når man er i fleksjob, og faktisk fungerer med det.
Det er vigtigt at de nærmeste medarbejdere holdes i skak hvad angår sladder, men ærligt talt, alle dem man kender så godt, hvis de går og sladrer, på kan fornuftige mennesker nok godt se igennem fingre med det, og ikke køre med på vognen.
Dem der sladrer kan kan man ignorere og så lade det være op til andre på den yderste dag,tom de får lov at komme op,eller om de skal NED !
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 19:27   #15
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
jeg er nok meget heldig i mit fleksjob...

Både fordi arbejdspladsen er sådan en, der virkelig anerkender et socialt ansvar - og så fordi jeg arbejdede fuldtids inden jeg kom på fleks.

Måske også mit held, at jeg har nogle kompetencer, som hverken kolleger eller chefen vil undvære.

Håber at alle der, hvor I er - vil få samme tankegang - og til jer alle vil jeg sige:

Rank ryggen og knejs med hovedet. Vi gør, hvad vi kan for at blive på arbejdsmarkedet. Vær stolte af jeres indsats og "keep up the good spirit"....
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 22:25   #16
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Jeg bliver også behandlet supergodt

Jeg bliver også behandlet supergodt og har aldrig fået kommentarer ang. mit fleksjob. Håber at flere af jer vil være ligeså heldige. Jeg tror også man selv kan gøre flere ting:
Dels spille med åbne kort ifht årsagen til fleks...
Selv forsøge at være en god kollega og prøve at give en hånd når det er nødvendigt. (Det gjorde jeg også da jeg var ordinært ansat, så det er ikke en særlig "fleksjob-opgave.")
Held og lykke derude på arbejdsmarkedet ;-)

Sidst redigeret af Ida; 16-02-2012 kl. 22:27. Årsag: glemt et par ord
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 12:39   #17
Jave
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2011
Lokation: Lyngby-Taarbæk kommune
Indlæg: 31
Styrke: 13
Jave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
@Java
har du prøvet kollegaer der går helt i selvsving, for i sådanne situationer virker så længe forklaringer ikke !
Nej det har jeg ikke, men på den anden side så arbejdede jeg nok heller ikke der ret længe hvis det var den type kollegaer jeg var omgivet af.
Livet er for kort til at omgive sig med idioter.
Hvis det så i en periode betyder at man må gå fra løn og ned på ledighedsydelse, så må det være prisen.
Jave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 13:06   #18
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jave Se meddelelser
Nej det har jeg ikke, men på den anden side så arbejdede jeg nok heller ikke der ret længe hvis det var den type kollegaer jeg var omgivet af.
Livet er for kort til at omgive sig med idioter.
Hvis det så i en periode betyder at man må gå fra løn og ned på ledighedsydelse, så må det være prisen.
... der er ikke hold i det du siger.

Du går ikke ud på ledighedsydelse hvis du stopper dit job pga. fine etiske fornemmelser.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 16:20   #19
Jave
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2011
Lokation: Lyngby-Taarbæk kommune
Indlæg: 31
Styrke: 13
Jave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
... der er ikke hold i det du siger.

Du går ikke ud på ledighedsydelse hvis du stopper dit job pga. fine etiske fornemmelser.
Hvem taler om fine etiske fornemmelser ?

Hvis man bliver mobbet af sine kollegaer pga misundelse, så skulle det ikke tage mig mange sekunder at overbevise min arbejdsgiver om at det er en meget bedre løsning at fyre mig pga "nedskæringer", end det er for ham at skulle tage kampen med en fagforening pga mobning.

Jeg har lidt på fornemmelsen at du bare siger mig i mod for at sige mig imod - og ikke ser at sådanne sager med ugehagelige kollegaer kan have mange nuancer, og der kan være flere løsninger på problemet hvis man spiller sine kort rigtigt.
Jave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2012, 16:50   #20
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Bekymrende at skulle sige fra og bede arbejdsgiveren afskedige en allerede efter få dage...
Hvis det er planen bør man ikke søge et job, for jalousien kommer.

Man må skære igennem så snart jalousien opstår !!!

Jeg har altså de her erfaringer og tænker på den baggrund om du nogensinde har været i et fleksjob ?
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har det betydning for fleksjobbere? Mama Spørgsmål ang fleksjob 6 02-08-2011 22:02
Håb for fyrede fleksjobbere zuza Politik og Samfund 0 07-04-2009 13:40
Psykisk syge ses som vanskelige kolleger.. Ninja Politik og Samfund 1 23-03-2009 10:05
Fleksjobbere vil være rigtige kolleger Stella Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 0 19-01-2008 16:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension