K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2013, 01:13   #31
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mine tænder blev også fuldstændig smadret af medicinen, men jeg tog det jo også i rigtig mange år....måske 15 år eller noget i den stil, og ALLE mærker har jeg prøvet.

Det med overvægten er til dels også rigtig, men man bliver altså kun overvægtig hvis man overspiser - jeg tog 30 kg på af medicinen fordi jeg åd og åd - men jeg har også tabt mig voldsomt på den samme medicin i de perioder min spiseforstyrrelse blussede op.
Så der sker ikke noget hvis man tager medicinen og spiser sundt, men man eksploderer i vægt, hvis man sætter sig til rette med burger og hønsesalat med bacon og skyller efter med en cola.....dag ind og dag ud.

Så man styrer det sådan set selv. For mig var Remeron et rigtig godt middel, for på dem kunne jeg simpelthen ikke tage på uanset HVAD jeg ellers spiste - de tog dem så fra mig, fordi jeg SKULLE tage på i vægt, så det var lidt ærgerligt

Jeg tager ikke medicin i raske perioder mere.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 01:18   #32
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Kender en der har vandladnings problemer og savler pga cipraclex.. men som ikke kan finde andet medicin der er lige så godt.. også en masse andre bivirkninger.. men det er jo et valg.. kommer an på hvor dårlig du blir uden
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 01:38   #33
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Det skal forresten siges. Jeg ikke ved om min overvægt blev sat igang af det antidepressive. cipralex også.

For det virkede jo ikke. Så jeg trøstespiste måske også inden, jo det er jeg faktisk sikker på jeg gjorde. Men det var det eneste der dulmede. Og hold k... hvor drak jeg meget sodavand... Det var sukker med sukker på, dag ud og dag ind. Det var virkelig et misburg.

Og bestilte jeg take away, var det altid 3 retter

Så jeg må nok melde pas, til det med at tage på, for mit eget vedkommende. Jeg ved ikke om det gjorde en forskel. Det var godt igang inden i hvert fald.

En på Center for Job og Afklaring sagde til mig, "Ja kontanthjælp bliver man jo ikke fed af".

Hmmmm... tjaaaa, der sad jeg så med en god stor tønde

Sidst redigeret af Thomas1981; 21-02-2013 kl. 02:34.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 02:02   #34
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thomas1981 Se meddelelser
Det skal forresten siges. Jeg ikke ved om min overvægt blev sat igang af det antidepressive. cipralex også.

For det virkede jo ikke. Så jeg trøstespiste måske også inden, jo det er jeg faktisk sikker på jeg gjorde. Men det var det eneste der dulmede. Og hold k... hvor drak jeg meget sodavand... Det var sukker med sukker på, dag ud og dag ind. Det var virkelig et misburg.

Og bestilte jeg take away, var det altid 3 retter

Så jeg må nok melde pas, til det med at tage på, for mit eget vedkommende. Jeg ved ikke om det gjorde en forskel. Det var godt igang inden i hvert fald.

En på Center for Job og Afklaring sagde til mig, "Ja kontanthjælp bliver man jo ikke fed af".

Hmmmm... tjaaaa
Det gør man jo netop.. den usunde mad er langt billiger end sund øko mad...
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2013, 09:46   #35
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Jeg tog 20 kg på da jeg tog efexor depot og jeg tror det var fordi jeg blev mere sulten og jeg har altid spist usundt. Jeg drikker cola eller anden sodavand hver dag. Jeg har prøvet "kun" at spise slik i weekenden, men de her dage hvor der er de møder, så er overskudet bare ikke til at tænke over hvad jeg spiser, så det har været slik hver dag...
Jeg ved jeg spiser usundt og det er bla. også det der bekymre mig ved at komme på medicin igen. Jeg vil ikke kunne overskue det samtidig med alt andet der roder rundt i hovedet. Det har jeg jo prøvet før...
Jeg er ikke overvægtig mere (vejer 55 kilo). Men jeg ved jo godt jeg har et problem med søde sager.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 14:45   #36
Aistlin
Ved at vænne sig til K10
 
Aistlins avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2013
Indlæg: 20
Styrke: 11
Aistlin er ny på vejen
Jeg tager Seroquel og Venlafaxin (Efexor) plus Alprazolam (benzodiazepiner) som PN.

Seroquel giver normalt øget appetit og derved vægtøgning men det har jeg ikke oplevet. Efexor giver mig mange bivirkninger, mest prominent er øget svedtendens. jeg kan ligge stille og sveden hagler af mig. Det betyder jeg har meget svært ved at være udenfor når det er varmt. Jeg har godt nok taget på under mit sygdomsforløb men det er nu ikke medicinens skyld, udviklede overspisning.

Jeg har ikke oplevet mundtørhed eller problemer med tænderne overhovedet. På mit apotek kørte der en kampagne omkring mundtørhed så de tilbød mig noget for det siden jeg fik medicin der kunne virke udtørrende. De spørger stadigt engang imellem men jeg ved ikke om det bare er dem?

Uanset hvad så er jeg af den overbevisning at antidepressive ikke kan gøre mere skade end de problemer de behandler for. Jeg går også ind for jævnlig justering af medicinen, og lavest mulige dosis.
Aistlin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 15:02   #37
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aistlin Se meddelelser
Uanset hvad så er jeg af den overbevisning at antidepressive ikke kan gøre mere skade end de problemer de behandler for.
Generelt er det rigtigt, der er dog nogle patientgrupper hvor det set fra overfladen ville være oplagt at give antidepressiv medicin, men hvor det er som at hælde benzin på bålet.

Os med bipolare lidelser skal ikke have antidepressiv medicin... mange med denne sygdom starter dog med at have depressioner og kommer derfor ofte i denne behandling, og så kan det godt ende ud med noget rod.

Iøvrigt, hvorfor får du ikke Seroquel som PN i stedet for benzo ?
Jeg skiftede over og det er jeg super glad for... specielt set i forhold til dårlige perioden hvor jeg så naturligt kommer længere op i grunddosis... får ellers kun til natten.
Men det er noget man kan drøfte med sin psykiater.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2013, 01:11   #38
Aistlin
Ved at vænne sig til K10
 
Aistlins avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2013
Indlæg: 20
Styrke: 11
Aistlin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Generelt er det rigtigt, der er dog nogle patientgrupper hvor det set fra overfladen ville være oplagt at give antidepressiv medicin, men hvor det er som at hælde benzin på bålet.

Os med bipolare lidelser skal ikke have antidepressiv medicin... mange med denne sygdom starter dog med at have depressioner og kommer derfor ofte i denne behandling, og så kan det godt ende ud med noget rod.

Iøvrigt, hvorfor får du ikke Seroquel som PN i stedet for benzo ?
Jeg skiftede over og det er jeg super glad for... specielt set i forhold til dårlige perioden hvor jeg så naturligt kommer længere op i grunddosis... får ellers kun til natten.
Men det er noget man kan drøfte med sin psykiater.
Klart, rette behandling til den rette diagnose

Det er prolong jeg får, fordi det var nødvendigt med intensiv behandling for tankemylder især. Sov slet ikke sammenhængende før jeg fik Seroqual (langsomt trappet op). Benzoérne tager jeg yderst sjældent, kun når ****et virkeligt brænder på og der skal dæmpes NU. Det sker et par gange eller 3 om måneden, og er ret effektivt.

Min psykiater er heldigvis af slagsen der går ind for lav dosis, og nu hvor jeg har fået pension er vi ved at trappe ned i efexor siden bivirkningerne genere mig mest med dem. Planen er siden at trappe ned og måske helt ud af Seroqual, men en ting af gangen. Det er dejligt betryggende at han ikke er sådan en der bare kværner medicin ned i svælget på en
Aistlin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2013, 01:15   #39
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Aistlin Se meddelelser
Klart, rette behandling til den rette diagnose

Det er prolong jeg får, fordi det var nødvendigt med intensiv behandling for tankemylder især. Sov slet ikke sammenhængende før jeg fik Seroqual (langsomt trappet op). Benzoérne tager jeg yderst sjældent, kun når ****et virkeligt brænder på og der skal dæmpes NU. Det sker et par gange eller 3 om måneden, og er ret effektivt.

Min psykiater er heldigvis af slagsen der går ind for lav dosis, og nu hvor jeg har fået pension er vi ved at trappe ned i efexor siden bivirkningerne genere mig mest med dem. Planen er siden at trappe ned og måske helt ud af Seroqual, men en ting af gangen. Det er dejligt betryggende at han ikke er sådan en der bare kværner medicin ned i svælget på en
Så forstår jeg bedre, men studser selvfølgelig når benzo indgår som en fast det af behandlingen, for så virker det jo ikke mere...
Men når det er så sporadisk brugt, bliver det jo brugt med forsigtighed, og hjælper når man en sjælden gang har brug for det.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2013, 09:00   #40
Stueplanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2009
Lokation: Dannevang
Indlæg: 258
Styrke: 15
Stueplanten er ny på vejen
Jeg fik Seroquel på et tidspunkt, og det udløste min diabetes og sløret syn.
Stueplanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bivirkninger ved medicin Julcha Dit og Dat 22 21-04-2018 14:37
Seroquel og bivirkninger MTVRV1 Dit og Dat 56 13-08-2014 21:10
Bivirkninger ved forhøjet dosis? TinaB Alt det andet 5 13-05-2011 09:05
Stofskiftemedicin Eltroxin ændret fuld af bivirkninger. Ametyst Alt det andet 45 28-03-2010 09:53
Nyt Om Bivirkninger! buster Alt det andet 2 22-03-2010 10:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension