K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2012, 14:38   #1
Garbo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Garbo er ny på vejen
Fleksjob - hvordan er man stillet ?

Jeg har nu igennem ca 2 år forsøgt at få fleksjob igennem, men løber bare panden imod en mur
Min klare opfattelse er at min sagsbehandler tror jeg er fuld af løgn... eller noget i den stil.

Jeg har døjet med stress i mere end 10 år og har været sygemeldt flere gange på den baggrund.

Har gennem de sidste 3-4 år haft diffuse smerter, indlæringsbesvær, store hukommelsesproblemer - udover svimmelhed og ja kan blive ved lidt endnu.

Jeg måtte opsige mit job, pga helbreddet, var sygemeldt nogen tid og kommunen ville sende mig i jobprøvning (3½ år siden).

Jeg har seriøse problemer med at overskue nye ting og ofte forstår jeg ikke hvad der står i feks regler & paragraffer, så jeg magtede slet ikke tanken om at skulle ud... min mand og jeg valgte derfor at forsøge at klare os selv og startede noget op selvstændigt - hvor målet var at jeg skulle kunne gå til og fra - det jeg nu kunne.

Sidste år fik jeg konstateret fibromyalgi. Kommunen sendte mig ydermere til en anden ekspert som konkluderede at diagnosen var korrekt og jeg iøvrigt var let hypermobil. Han skrev at jeg burde placeres indenfor det allerede tillærte og at den nuværende arbejds mængde var passende.

Jeg hader at være i denne situation. Jeg har super svært ved at acceptere at jeg ikke kan det jeg plejer - men sådan er det bare, desværre.

Jeg arbejder i dag ca 15 timer, og det fungerer jeg rimeligt med. Problemet er at selvom virksomheden har overskud, så er det lidt svært at få det til at løbe rundt når min løn skal gå til de ansatte, som jeg er nød til at have. *suk*

Min sagsbehandler mener det er en barriere at jeg er selvstændig og synes iøvrigt bare at jeg skal spise nogle flere piller
Hun konkluderer iøvrigt at jeg sagtens kan arbejde 30-35 timer.

Vi spurgte tidligere om det ville gøre en forskel om jeg var sygemeldt... svaret var klart nej, det havde intet at gøre med ansøgningen.
Nu sår hun så, gudhjælpemig, tvivl om hvorvidt jeg er syg... "Man kan undre sig over hvorfor du ikke er sygemeldt. Er man syg så er man sygemeldt... det er da det første man gør" - var hendes ord (alt imens hun vekslede sigende blikke med kommunens juridiske ekspert).
- og ja, jeg føler mig mistænkeliggjort og ydmyget ... (hvem har lyst til at sidde der og bede om hjælp, og så føle at de tror man lyver?!?)

Eksperten, noterede sig at jeg havde smerter da jeg var på mødet (tror jeg ubevidst tog mig til armen) så mente iøvrigt bare jeg måske skulle have en ny kontorstol, eller lignende som kunne aflaste den arm. Tydeligvis aner hun slet ikke hvad det drejer sig om.

Jeg har nu en ansøgning ude på fleks, og forventer afslag... hvad gør man så ?
Er det muligt at forlange en anden sagsbehandler ?

Andre der har stået i min situation? Er der noget hjælp at hente ?

Jeg er bare så top fustreret ! Irriteret over at min krop ikke kan det jeg jeg kan inde i mit hoved... fustreret over at være mistænkeliggjort... og over usikkerheden for fremtiden.

Anyone ??
Garbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2012, 15:09   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det er jo skide nemt at fortælle andre hvor meget de kan arbejde....

Lad være med at tage det personligt....de gør sådan ved rigtig mange mennesker....altså mistænker dem for ikke at være syge eller så syge som de siger osv osv...

Når de skal vurdere om du er berettiget til et fleksjob....så skal de anvende denne http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Du skal have lavet en ressourceprofil....hvis du da ikke har sådan en....

Husk at gøre alt skriftligt og få kvitteringer på alt du aflevere på kommunen...så du altid har dokumentationen i orden....

Ved du hvad kommunen har liggende af papirer på dig....hvis ikke så bør du søge aktindsigt....

Du kan bruge denne formular http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Der kommer sikkert andre med gode forslag til hvad du kan gøre og hvordan du gør det bedst...

Du kan med fordel bruge vores Nyttige Links hvor du finder en masse gode links...

Feks fleksjobspjecen som du kan se her http://www.clh.dk/?id=1474
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan er jeg stillet ? l-kold Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 19-10-2012 14:24
nedsat tid, hvordan er man stillet mht. erstatning energizer Alt det andet 1 16-02-2012 12:15
Hvordan er jeg stillet nu mawebbro At søge førtidspension 23 16-07-2010 11:28
Hvordan er jeg stillet???? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 8 08-07-2007 18:05
Hvordan er jeg stillet? mortiltre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-12-2006 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension