K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2010, 18:44   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære Pia,

Jeg er enlig og kan ikke få kh. pga en formue, der løbende svinder ud, jeg betaler skat af de rente indtægter jeg heldigvis har på denne endnu og jeg betaler skat af det TAE tilskud jeg pt. får på min pensions ordning.

Det jeg siger er at når man så bliver ftp´er og står til at modtage en (stor?) engangs udbetaling i erstatning, som man så formodentlig vil forrente, så skal man være opmærksom på, at man som alle andre i dette land skal betale skat af de rente indtægter man får. Heldigvis, at man kan (over-)leve på de penge man har så længe man ikke er afklaret og heldigvis, at der kan komme erstatninger til udbetaling nogle som man måske kan forrente, til livets fremtidige forhåbninger ??

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 31-07-2010 kl. 18:49.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 19:02   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Kære Pia,

Jeg er enlig og kan ikke få kh. pga en formue, der løbende svinder ud, jeg betaler skat af de rente indtægter jeg heldigvis har på denne endnu og jeg betaler skat af det TAE tilskud jeg pt. får på min pensions ordning.

Det jeg siger er at når man så bliver ftp´er og står til at modtage en (stor?) engangs udbetaling i erstatning, som man så formodentlig vil forrente, så skal man være opmærksom på, at man som alle andre i dette land skal betale skat af de rente indtægter man får. Heldigvis, at man kan (over-)leve på de penge man har så længe man ikke er afklaret og heldigvis, at der kan komme erstatninger til udbetaling nogle som man måske kan forrente, til livets fremtidige forhåbninger ??

Kh. EE
hvis man skal se lidt posivt på det, så er vi heldige fordi vi ikke kan modtage kontanthjælp. Har virkelig ondt af de syge mennesker der bliver jagtet rundt i aktivering og refusions cirkus.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 19:13   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Helt enig. Jeg oplyste blot dette så K10 brugeren vidste hvad hun måtte modregne, det var ikke for at "spille" rig eller noget som helst, for det er jeg ikke, men jeg er utroligt glad for at jeg har de penge, så jeg kan få ro.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 19:26   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Helt enig. Jeg oplyste blot dette så K10 brugeren vidste hvad hun måtte modregne, det var ikke for at "spille" rig eller noget som helst, for det er jeg ikke, men jeg er utroligt glad for at jeg har de penge, så jeg kan få ro.
nej overhovdet ikke
vi er bare heldig og har været nogle år på arbejdsmarkedet og har haft nogle forsikringer

samt du har ret i renter udbetaling af forsikringer og så videre, tæller med
i de 66500 for enlig og 105000 kr for par
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 19:35   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja jeg er søren jensmer også glad for min TAE. Tænk sig at få oplyst flg. fra sin pensionsordning:

"hvis jeg på et tidspunkt bliver tilkendt førtidspension kan ingen af de beløb, engangs eller mdl. pension udbetales, hvis årsagen til pensionen er den samme som til fleks."

Jeg syntes det er svineri at et pensionsselskab, "pludselig" kan give sådanne oplysninger, mon det står i policen ?!! If so, så holder det bare ikke, hvordan kan man pludselig ændre diagnose fra man evt. er visiteret fra fleks til ftp. ??? Jeg håber personen, der har givet mig disse oplysninger " bærer over med mig. for at videre give dem.

Til alle der ikke er nået "så langt som os", få checket op på jeres pensionsordninger om hvordan det ser ud når I bliver/ er syge, med evt. tilskud for udbetaling af "Tab af erhvervsevne" under disse. Jeg har aldrig selv gjort det, men var heldigvis heldig at have et godt pensionsselskab.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 09:06   #26
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Kære Pia,

Jeg er enlig og kan ikke få kh. pga en formue, der løbende svinder ud, jeg betaler skat af de rente indtægter jeg heldigvis har på denne endnu og jeg betaler skat af det TAE tilskud jeg pt. får på min pensions ordning.

Det jeg siger er at når man så bliver ftp´er og står til at modtage en (stor?) engangs udbetaling i erstatning, som man så formodentlig vil forrente, så skal man være opmærksom på, at man som alle andre i dette land skal betale skat af de rente indtægter man får. Heldigvis, at man kan (over-)leve på de penge man har så længe man ikke er afklaret og heldigvis, at der kan komme erstatninger til udbetaling nogle som man måske kan forrente, til livets fremtidige forhåbninger ??

Kh. EE
Enteneller - tak for dit indlæg - det vidste jeg sådan set godt
Vi snakkede jo også kun om fp - ikke om kh.

__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål omkring fagforening.. Jette91 Spørgsmål ang fleksjob 8 28-02-2013 16:12
Spørgsmål omkring boligsikring når der er en førtidspensionist i hus danne kao1205 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-09-2011 12:22
Spørgsmål omkring undersøgelse Dandanell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 24-02-2011 21:41
spørgsmål omkring fp til udlænding madina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-07-2010 11:48
Spørgsmål til socialudvalget omkring §100 Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 9 24-06-2008 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension