K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2010, 20:05   #1
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
Question piskesmæld - ondt i øjet???

jeg ved godt det lyder SÆRT, men er her nogen med piskesmæld som har døjet med smerter i et øje???

Jeg startede for en måned siden, endnu en arbejdsprøvning/praktik, for at finde mit arbejds niveau inden en eventuel flex henvisning... sidst jeg var i prøvning klarede jeg 16 timer ugentligt...

nu klare jeg 8 (forskellen fra sidste år og til nu, er at jeg har deltaget på smerteklinik, og åbenbart lært at mærke mine smerter noget før, og lade være med at tage "happy face" masken på)...

det var meningen jeg skulle være i praktik i 12 uger, men min jobkonsulent har nu efter 4 uger stoppet praktikken, da jeg kom til at nænvne mit forbrug af smertestillende efter jeg er startet i praktik... normalt når jeg er hjemmegående, kan jeg klare mig uden smertestillende størstedelen af tiden...

efter jeg startede i praktik for 4 uger siden, er mit forbrug steget til at tage mandolgin 3 gange dagligt

det tråden egentlig handler om, er om jer andre med piskesmæld, har oplevet øjen smerter hvis i er "pressede" eller for eks. i arbejdsprøvning hvor man giver sig lidt ekstra???

jeg har konstant ondt i højre side af min nakke, øverst oppe, plus mit højre øje... sidder jeg blot og kigger ligeud i luften, er der intet, men "køre" jeg øjnene rundt, især ned af, så gør det ondt i mit øje (det er lidt svært at forklare, men det føles som om der sidder en "snor" fra øjet om til nakken, og når jeg bevæger øjet, så er der noget hele vejen ind igennem mit kranie og om i nakken, som strammer og gør nas)...

nogen som har oplevet dette i forbindelse med et piskesmæld?? eller skal jeg overbevise mig selv om det intet har med piskesmældet at gøre???
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 20:17   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Har du været til en øjenlæge? Hvis ikke, så synes jeg, du skal bestille en tid hos en, da de bedst kan vurdere, om det kan have noget med piskesmæld at gøre.

Det med at det snurrer i nakke og opad kan for mig tyde på noget nerver, der er i klemme, og at det på den måde gør ondt.

Jeg har ikke selv hørt det før, om man kan have smerter i øjet ved piskesmæld.

Men man kan have noget "puls" i øjet ved stress f.eks.
Der kan også være tale om lysoverfølsomhed. Det er noget, jeg har oplevet

Men mit råd er, tag til øjenlægen........ Prøv også netdoktor.dk - det er måske større mulighed for at få svar, når stedet her drejer sig primært om fleksjob og førtidspension...

Hav en skøn weekend.

TILFØJELSE: Fandt lige den her side, hvor der er stillet en lignende spørgsmål... Det kunne være muskelspændinger......... http://dindebat.dk/sundhed/650805-on...enste-oje.html

Sidst redigeret af curls; 09-07-2010 kl. 20:27.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 20:59   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg mærker nogen gange jag i et øje.. eller et stik...
jeg får tics i ansigtet og også rundt øjet, hvis jeg har lavet lidt for meget af det alm husarbejde.
snurren og brænden har jeg også.. i hele hovedet, arme osv..

så i min verden kan det nemt hænge sammen med piskesmældet..
da jeg gik til fysio kunne de bare ved at trykke mig på skinnebenet, få det til at værke i nakken,svælg osv.. så jo kroppen hænger sammen hele vejen..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 21:05   #4
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Der sidder jo nervetråde igennem hele kroppen, og jeg der har dårlig ryg får meget ondt i det ene øje når ryggen driller. En øjenlæge konstaterede at mit stammede fra ryggen så det er såmænd meget "normalt"
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 21:52   #5
sandie86
Hvor skulle jeg ellers være
 
sandie86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-09 2009
Lokation: viborg kommune
Alder: 37
Indlæg: 101
Styrke: 15
sandie86 er ny på vejen
ja ved godt denne side primæt er for FJ og FP spørgsmål osv, men jeg synes bare det virkede som et super seriøst sted, så derfor jeg tog mig den frihed at spørge ;-)


men tak for jeres kommentare, så ved jeg at jeg nok ikke er helt gak gak ;-)

kender godt den snurrende/sovende fornemmelse i ansigt, mit er primært næse og overlæbe...

ellers er mine største gener udstrålende smerter i armene hvis jeg bruger dem for meget... har aldrig døjet så meget med nakke smerter som jeg gør nu

er spændt på at se hvad jobkonsulenten finder af prøvning til mig i næste uge :-D

er simpelthen bare så trist og skuffet over denne arbejdsprøvning, for det lå lissom i kortene, at lægekonsulenten "bare" ville have en langvarig praktik med mentor ordning, og så ville papirene så småt være klar til at forsøge at sende ind til flex halløj...

men det var vel og mærke hvis jeg kunne de 16 timer jeg var afprøvet til i to praktikker sidste år men det var jo ikke tilfældet...

så der er vidst lang vej til målet endnu *hulk*
sandie86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 23:07   #6
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg syntes da du lige skulle få "det helårlige" ved medicinmanden, da der jo også kan være noget med blodtryk, der spiller ind (der er ingen alder på dette fænomen)...

jeg er desværre selv p-smældoffer, og det er det særeste der kan følge med, jeg er også rimelig heavy medicineret, pga jeg vælger livsværdi/kvalitet, frem for diverse smerter, som vil få mig til og fravælge mange sociale ting med bla børnebørn.... og det vil jeg ganske enkelt ikke.....

men jeg syntes du skal få dig en god snak med lægen din, og i samråd med ham, lige få diregeret, dine problemer med øjet på plads.......

mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 23:09   #7
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
@Sandie

Jeg ville ikke opsøge en øjenlæge men en optometrist.

Synsproblemer :
Piskesmældslæsioner har vist sig at kunne fremkalde synsproblemer af forskellig art. Problemerne menes at skyldes en påvirkning af de 3 øjenmotoriske nerver der udgår fra hjernestammen. Dysfunktion i en eller flere af nerverne vil medføre manglende koordination af øjnenes bevægelser, sådan at hjernen ikke modtager et samlet synsindtryk, men derimod to forskellige.
De to synsindtryk opleves ikke nødvendigvis af den ramte selv, da hjernen kan blokere for synsidtryk fra det ene øje, - men synevnen påvirkes, man oplever fokuseringsbesvær, voldsom udtrætning og kan udvikle hovedpine og øjentræthed efter kort tids læsning eller skærmarbejde.

Ved en almindelig synsundersøgelse hos øjenlæge undersøges hvert øje for sig, og den forstyrrede øjenmotorik opdages derfor ikke.
Det er nødvendigt at få afklaret graden og omfanget af en eventuel skade, med henblik på at afdække, om funktionen kan genoptrænes.
Et vellykket genoptræningsforløb bevirker ikke kun en normalisering af synsevnen, men også væsentlige forbedringer af det daglige energiniveau og udholdenhed, da de genoptrænede har mindre hovedpine og en stærkt forbedret koncentrationsevne og hukommelse.

Derfor ville jeg opsøge apsynspleje.dk

Sidst redigeret af Bassemanden; 09-07-2010 kl. 23:30.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2010, 23:43   #8
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
jeg kan kun nikke genkendende til tics i øjenlåget, dem har jeg konstant. jo mere træt jo flere gange....

Jeg får med jævne mellemrum ekstreme stærke smerter i hovedet som går i øjet og kæben i den højre side af mit ansigt.

Så som Huldra skriver det kan nemt hænge sammen med et piskesmæld, husk på at den liste der findes er kun over de mest gense symptomer.!!!!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 02:01   #9
linus
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Indlæg: 44
Styrke: 14
linus er ny på vejen
Hej

I må undskylde, at jeg blander mig men

"jeg ved godt det lyder SÆRT, men er her nogen med piskesmæld som har døjet med smerter i et øje???"

Faktisk kan allehånde sygdomme komme til udtryk i øjnene .Så det lyder ikke spor sært, at piskesmæld skulle kunne komme til udtryk i øjnene.
Jeg mistede et spoleben og i hele perioden, hvor der stadigt bevægede sig brudstykker af benet ud af kroppen havde jeg voldsomme tics i det ene øjenlåg
Herefter forsvandt tics.

MKH
LINUS
linus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2010, 13:20   #10
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Efter ulykken begyndte jeg at miste synet på højre øje, men det var "kun" 15-30 min hvor jeg kunne se baggrunden men var der en som bevægede en finger ind foran så kunne jeg ikke se den. Var ved øjenlæge som fortalte at det var øjenmigræne, da jeg også har en trykken bag øjet. Han kunne ikke sige med sikkerhed men det at det var sket lige efter ulykken og det kan påvirkes af problemer i nakken, så mente han det var fra ulykken. Derudover har jeg været ved en som tjekker samsyn, og den var heller ikke for god.

Så ja jeg kan også nikke genkendende til det I skriver. Nu hvor jeg har fået ro (FTP), så oplever jeg ikke blindheden længere men har stadig den trykken som dog er til at leve med.
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg har ondt af dem logikeren Politik og Samfund 13 04-12-2010 04:24
Piskesmæld og ondt i ryggen. mus0025 Alt det andet 7 26-08-2010 20:39
hvor ondt har man Fodfolket Din historie 18 26-12-2009 02:15
Diskrimination gør ondt Stella Accept fra vores omgivelser 0 17-12-2007 17:03
Ondt i ryggen. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 07-07-2007 17:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension